Ben jij weleens in paniek of gevallen tijdens les

EnigmA-X

MF'er
25 mei 2011
62
0
Gewoon uit pure nieuwsgierigheid, omdat ik nu zelf ook aan het lessen ben.

Gisteren twee lastige paniek schrik momentjes, omdat er toch ineens auto's in de weg stonden (op oefenterrein/parkeerplaats). Uiteindelijk bleek mijn instinctieve reactie redelijk goed: ruimte gezocht en geremd, al zag het er niet bepaald charmant uit (denk ik). :+

Wat is jouw ervaring met paniek momenten, of ben je ook weleens gevallen tijdens les?
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste keer op die stikdrukke verkeerspleinen in utrecht verliepen niet zo soepeltjes.
Zat mn instructeur ook nog in mn oor te tetteren, en toen ging t helemaal niet meer....

Verder 1 keer bijna geschept door een dikke audi die véél te hard reed. Verder ging alles eigenlijk wel lekker.

Je moet gewoon lekker ontspannen gaan rijden, lukt,alles een stuk beter
 
de les begon geruststellend met: er zijn twee soorten motorrijders, zij die gevallen zijn en zij die nog moeten vallen.

nouw ja dan liever de eerste categoerie met lesmotor:P
 
Nee niet echt. Scheelt ook dat ik mijn B-rijbewijs al had toen ik voor mijn A ging. Dan ben je al gewend aan het verkeer. Kan mij alleen een momentje op de snelweg herinneren, toen ik voor het eerst met 'hoge' snelheid een bocht maakte op de motor. Dat ging toch wat anders dan ik had verwacht en de grote wielen van de vrachtwagen welke ik inhaalde kwamen akelig dichtbij. Maar dat ging uiteindelijk goed. O-)
 
Laatst bewerkt:
Tijdens mijn derde les omgevallen tijdens wat "opwarmrondjes". Ging zo langzaam door de bocht dat ik omviel, hield hem niet meer :+

precies de bocht recht voor de rijschool (Wierks Dordrecht), terwijl er een groep vrachtwagenchauffeurs naar buiten liep na 1 of andere cursus _O-

God wat hebben die gasten gelachen :+
 
Na een les of wat op mijn bek gegaan met de remproef :')
Reed veel te hard en remde veel te abrupt :X

ik heb er een mooie put in mijn knie aan over gehouden :/
 
Laatst bewerkt:
Na een les of wat op mijn bek gegaan met de remproef :')
Reed veel te hard en remde veel te abrupt :X

ik heb er een mooie put in mijn knie aan over gehouden :/

Heb zelf ook een geblokkeerd voorwiel gehad met 40 maar die kon ik goed opvangen.

Verder geen rare dingen gehad.

Bij me AVB ook de laatste meter mijn voorwiel geblokkeerd maar hij werd goed gekeurd.
 
Gevallen niet, maar wel eens op het AVB oefenterrein offroad gegaan door een droogstaande greppel en al en tijdens lessen op de weg een keer veel te hard door een krappe bocht, wel gered, maar mocht de volgende keer wel iets rustiger of minder verstijft op die motor. :+
 
Tijdens m'n examen ergens rechts gegaan waar het niet moest omdat de zender stoorde en er een andere instructeur binnenkwam in m'n oortje. We hebben erom kunnen lachen en ik was geslaagd :)
 
Tijdens het oefenen van de 8tjes. Slecht de ene kant nemen, waardoor ik de andere kant totaal verkeerd inkom. Blijkt dat een zeer lage snelheid + abrupt remmen ervoor kunnen zorgen dat de motor dan plots omvalt :X
 
Tijdens alle lessen gaat het goed, maar vanaf de één na laatste les voor het AVB begon ik de noodstop ineens als stoppie te maken (met een ABS motor). Vooral de eerste was een flinke, was dus wel even schrikken. Instructeur lag dubbel...
 
Vallen en opstaan hoort bij motorrijden.
Moet je niet bang voor zijn en zeker niet over in paniek raken.
Optillen starten en gaan :]
full
 
Eerste les.
Onderweg naar oefenterrein 3 minuten verderop.
Bij een rotonde moest ik stoppen om overig verkeer voor te laten gaan.
Nou, na anderhalve minuut op een motor lag ik er dus naast.
Sinds dien zet ik een voet aan de grond als ik moet stilstaan.
 
Ik ben tijdens de lessen eens gevallen tijdens het achtje.
Ik raakte uit balans, gaf per ongeluk gas,stuurde naar links en kneep hard in mn voorrem en hoppa, daar ging ik :+
wel meteen de koppelingshendel stuk. Oepss..
 
Laatst bewerkt:
Ik had me AVB gehaald vlak voordat er een periode sneeuw lag..
1-2 Maand later tijdens AVD moest ik samen met een vriend lessen en toen reden we een doodlopend straatje in, we volgde gewoon de instructeur..

Toen moesten we in de straat maar even keren met een halve draai.. Was een klein dorpsstraatje en ik was al niet zo'n held met die halve draai, plus dat het ook al 1,5 maand geleden was..Tets ik halverwege de draai de motor vol op de stoeprand, maar ik hield em wel :+

Ik hoor het nu nog steeds van die vriend.. Maar ik krijg nog wel 15 kratten bier van hem voor het telkens aanlaten staan van zijn richtingaanwijzer tijdens het lessen *O*
 
Laatst bewerkt:
Motor laten vallen en paniekaanvalletjes zijn heel normaal. Ook na het behalen van het motorrijbewijs kan je het nog overkomen (zeker in België waar je maar 2 lessen moet nemen en je kan de baan op). Vandaar dat het belangrijk is dat je steeds op je eigen tempo rijdt en je niet door anderen laat meeslepen.

hint: ik ken iemand die tijdens de rijles vroeg of ze expres eens tegen de vlakte mocht gaan zodat ze het gevoel leerde kennen. En het is ook een goede oefening om een motor terug recht te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Nog nooit gevallen tijdens het lessen.
Ook niet paniek geraakt, wel dat ik 1x had dat ik er niet bij was met mijn gedachten.
Dus waren we gestopt en de volgende keer weer verder gegaan.

Vanochtend laatste les gehad vlak voor het AVD examen, viel ik bijna om. Kon 'm nog net houden.

Daarna een perfect examen gereden. Alleen commentaar over het oortje.
 
nooit gevallen, en tijdens de lessen nooit paniek...
maar op het examen heb ik een sjanske gehad...

nen audi die in een blinde bocht op het verkeerde rijvak de bocht uit kwam...
examinator aan het roepen, ik mooi eromheen, en toch ff moeten slikken...
maar niet echt in paniek geraakt (terwijl mijn instructeur aan het lachen was, hoe de examinator aan het krijsen was :p )
 
Ik was zo aardig voor de rijschool om de lesmotor overeind te houden en pas met crashen te beginnen toen ik op mijn eigen motor zat.
En paniek/schrik momentjes op de motor heb ik genoeg gehad. Paar door mijn eigen schuld maar meestal omdat iemand anders niet zit op te letten.
 
Vallen en opstaan hoort idd bij motorrijden. Tijdens lessen ook wel paar keer gevallen.
 
Tijdens mijn derde les omgevallen tijdens wat "opwarmrondjes". Ging zo langzaam door de bocht dat ik omviel, hield hem niet meer :+

precies de bocht recht voor de rijschool (Wierks Dordrecht), terwijl er een groep vrachtwagenchauffeurs naar buiten liep na 1 of andere cursus _O-

God wat hebben die gasten gelachen :+

Zo ben ik gevallen in de bocht in de stortregen bij het opdraaien van de N3 op de Staart richting Papendrecht met een gangetje van 60 km/h (tijdens het examen :X)

Dankzij leren pak niets aan overgehouden, maar was wel wat minder lachen ;p
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan