Ben nieuw hier..........en meteen een vraag

LesleyOP

Rookie
19 mrt 2004
5
0
Stiens
Hey hallo motorliefhebbers, ik ben dus nieuw op dit forum . Ik lees al een tijdje mee maar ben van plan om vanaf nu af aan te gaan posten.

Eerst maar iets over mijzelf ik ben Lesley en kom uit Stiens. Ik ben helemaal gek van alles wat wielen en motor-aandrijving heeft . Meer hoef ik niet te zeggen !

Nu ben ik sinds 2 jaar in het bezit ven het motorrijbewijs en nar hard sparen is het straks eindelijk zover.

Zouden jullie mij enige tips kunnen geven over het kopen vanje eerste motor ? Ik zat zlef te denken aan een Kawa ZXR 400 of 750. Een Suzuki GSX 400 of 750. Een Yamaha FZR 400 of 750.

Zoals jullie kunnen zien ben ik nog erg aan het twijfelen tussen een 400 of 750 cc. Er wordt mij binnen de vriendenkring afgeraden om een 400 cc te kopen ivm met verveling. Daarom graag ook jullie reactie !

Ik hoop in mei een motor aan te kunnen gaan schaffen. Ivm met budget !

Alvast bedankt !

Greetz

Lesley
 
Welkom :]

75526
 
Hey hallo motorliefhebbers, ik ben dus nieuw op dit forum . Ik lees al een tijdje mee maar ben van plan om vanaf nu af aan te gaan posten.

Eerst maar iets over mijzelf ik ben Lesley en kom uit Stiens. Ik ben helemaal gek van alles wat wielen en motor-aandrijving heeft . Meer hoef ik niet te zeggen !

Nu ben ik sinds 2 jaar in het bezit ven het motorrijbewijs en nar hard sparen is het straks eindelijk zover.

Zouden jullie mij enige tips kunnen geven over het kopen vanje eerste motor ? Ik zat zlef te denken aan een Kawa ZXR 400 of 750. Een Suzuki GSX 400 of 750. Een Yamaha FZR 400 of 750.

Zoals jullie kunnen zien ben ik nog erg aan het twijfelen tussen een 400 of 750 cc. Er wordt mij binnen de vriendenkring afgeraden om een 400 cc te kopen ivm met verveling. Daarom graag ook jullie reactie !

Ik hoop in mei een motor aan te kunnen gaan schaffen. Ivm met budget !

Alvast bedankt !

Greetz

Lesley

Welkom, heb een tijd terug als Belg een CB750KZ gekocht in Stiens, was een gast die een beetje motoren opknapt, leuke brikken voor leuke prijzen. :}
 
Welkom op dit forum!
Gewoon lekker proefritjes maken en een motor kiezen die je goed aanvoelt.
Succes!
 
Welkom!!!!!!!

Ik zal ook zeker niet voor een 400cc gaan... ben zelf begonnen met een GPX750r, Ik wou eerst ook met een 400 beginnen maar ben blij dat ik dit niet gedaan heb.

Je bent zo aan de snelheid gewent en dan wil je toch weer harder.. bij een 400 is de grens nog een stuk eerder bereikt.
 
Leuk dat er hier zo snel reacties zijn, waarom ik dus wil kiezen tussen een 400 en 750 cc. Er is een groot verschil en dat is het budget voor een beetje redelijke 600 cc zoals een CBR of een GSX srad betaal je simpelweg meer. En aangezien ik ook een huis en net een nieuwe auto gekocht heb. Kan ik niet meer missen. Nu zullen jullie wel denken waarom nieuwe auto kopen als je van plan was om een motor te kopen ? Simpel : vorige auto hield er mee op en dan moet je prioriteiten stellen en aangezien ik een auto nodig heb om naar mijn werk te gaan kon ik 2 dingen doen weer een auto van een paar jaar oud kopen en na een tijdje weer problemen verwachten wat ook kosten betekend en dat ik liever in een motor steek :) Of een nieuwe auto kopen en geen problemen krijgen het werdt dus het laatste en mocht je problemen krijgen dan heb je garantie. Hé nu ben ik uitgeluld.

Iig bedankr voor de reacties en ik hoop er nog een paar te krijgen !

Greetz

Lesley
 
Heb zelf een 400cc (Suzuki Bandit) gehad. Veel plezier mee beleefd. In de stad was deze motor veel zwaardere race-motoren vaak te snel af. Dus ook 400 cc-motoren hebben een hoge "fun"-gehalte. Niettemin, als je toch de keuze zou hebben voor een zwaardere motor, dan zou ik die zeker nemen. Vooral op de snelweg hou je dan toch wat meer reserve over en hoef je niet elk pk'tje te benutten om hard te rijden.
 
Leuk dat er hier zo snel reacties zijn, waarom ik dus wil kiezen tussen een 400 en 750 cc. Er is een groot verschil en dat is het budget voor een beetje redelijke 600 cc zoals een CBR of een GSX srad betaal je simpelweg meer. En aangezien ik ook een huis en net een nieuwe auto gekocht heb. Kan ik niet meer missen. Nu zullen jullie wel denken waarom nieuwe auto kopen als je van plan was om een motor te kopen ? Simpel : vorige auto hield er mee op en dan moet je prioriteiten stellen en aangezien ik een auto nodig heb om naar mijn werk te gaan kon ik 2 dingen doen weer een auto van een paar jaar oud kopen en na een tijdje weer problemen verwachten wat ook kosten betekend en dat ik liever in een motor steek :) Of een nieuwe auto kopen en geen problemen krijgen het werdt dus het laatste en mocht je problemen krijgen dan heb je garantie. Hé nu ben ik uitgeluld.

Iig bedankr voor de reacties en ik hoop er nog een paar te krijgen !

Greetz

Lesley

Waarom niet een nieuwe motor kopen en daar geen kosten aan hebben en een 2e hands auto :9 en dan lekker met de :] naar je werk. Is toch veel leuker.

Oh ja en welkom
 
Fazer 600, ook een leuke :] !!

Ik zou niet voor een 400 kiezen, ga idd lekker een proefritje maken en dat zal zeker helpen met het maken van een keuze...

Ennuhh...welkom op het MF!!!
 
Ik hoor inderdaad vaak dat mensen een 400 vrij snel zat zijn, omdat ze toch wel wat power missen. Ook zijn die 400-tjes vaak net zo duur als een 750. Dus zelf zou ik meteen voor een 750 gaat en niet voor een 400.

Maar ja, dat is slechts mijn mening.

Je kunt natuurlijk ook, zoals door andere MF-ers al geopperd, op een 600 beginnen.
 
Welkom,

Ik heb zelf een 250cc tweetakt, die 400cc zal er een beetje in de buurt komen qua vermogen. Ik kan je vertellen, misschien wel minder vermogen als een 600 of 750cc, maar vervelen doet het dus echt niet. Ligt er maar net aan waar je je plezier uithaalt. Of snel op recht stuk, of snel in de bochten en lekker spelen. Denk dat je met een 400cc nog wel meer plezier kan hebben als met een zwaardere. Maar precies wat er al gezegd word, proefrijden.
 
Welkom op MF!!!!

Eindelijk eens iemand woonachtig in de buurt van Leeuwarden!!

Ik zou zelf voor de 750 gaan... hangt van je rij-style af natuurlijk... ben zelf ook op zoek naar een motor en heb al wat proefritjes gemaakt...conclusie hiervan is dat ik minimaal een 600 wil.. . .

gewoon eens op een advertentie reageren en proberen.. kom je er vanzelf achter wat het beste bij je past...

In ieder geval succes met de beslissing. . .
 
Leuk reacties allemaal ik ga volgend weekend ben dan eindelijk vrij .........werk namelijk in de horeca in Leeuwarden ! En dan zal ik goed om me heen kijken en natuurlijk proefrijden !

@ Wolf : rij je de motorelfsteden ook ? Zo ja reactie aub, we rijden met een leuke groep +/- 12 man :]

Iig laat de reacties maar weer komen !

Greetz

Lesley
 
Hey ik rij een zxr400 hij verveeld me niet op binnewegen maar op de snelweg natuurlijk wel iets sneller. Op bochtige wegen heb je echt geen zware motor nodig maar op de snelweg zou je idd wel iets meer willen hebben. Maar als ik nu weer een motor zou kopen dan zou ik een 600 kiezen
 
Terug
Bovenaan Onderaan