ben stout geweest..

T-Bear

Die hard MF'er
12 mei 2003
553
0
Hengelo
net mijn eerste rijles achter de rug en ging wel redelijk lekker...ben ik bijna terug bij de verkeerschool komt me een motorrijder tegemoet die me groet...

en ik heb niet teruggegroet...nou ja...niet met de hand...

was aan het afremmen en terugschakelen voor een rotonde dus kon me handen niet van het stuur halen |( ...heb toen maar een hoofdknik gegeven...maar dat valt denk ik niet zo op...

volgende keer iets verder vooruit kijken of er een andere motor aankomt die ik moet groeten :)

maar ff klein vraagje...wat doen jullie als iemand je groet en je hebt je handen niet vrij?
 
net als jij een knikje met de helm
als ik een motorrijder inhaal dan laat ik altijd ff mijn rechtervoet 'wapperen', dus ff van t pedaal af en laten hangen als groet.
Doen ze in frankrijk ook en vind wel makkelijk te doen.


VFRiendelijke groetuh
Speedy, die t ook wel es op zijn VFRans doet })
 
In Engeland/Schotland geven ze een zeer duidelijke knik met het hoofd naar de motorrijder toe.

Bij inhalen laat ik ook altijd m'n rechterbeen even duidelijk van het pedaal komen. Bij tegemoet komende motoren is het mijn partner die de PLICHT heeft alle motorrijders te groeten. (anders mag ze niet meer achterop namelijk) :+
 
Ik haal in alle gevallen liever een hand van het stuur dan dat ik mijn been oplicht. Handje dus, óók in een bocht... 2 handen mag ook ;)
 
Gewoon even knikken of met je been effe omhoog.

Zou ik trouwens niet doen tijdens je les beentje omhoog , begint er meteen eentje in je oortje te tetteren "voeten op de stepjes" :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan