benelli leoncino 500 (trail/scrambler) topic

tonnetje

Die hard MF'er
5 dec 2007
633
84
drenthe
zal dan maar als eerste hier een topic open over de benelli leoncino 500
na uitgebreide proefrit gemaakt te hebben op de trk502 en leoncino heeft de leoncino de voorkeur gekregen
aanschaf/levering medio februari- maart 2019 ivm de (lange) levertijd door importeur
kleur rood metallic
500 cc slechts 47 pk maar wat een speelse fiets kwa koppel:]
(waarschijnlijk gekocht) bij langenberg motors coevorden ivm het plezierig zaken doen en meedenken met de klant
twijfel nog tussen de TRK502X
opties :sportdemper en race windscherm van givi bij aankoop daarna zien we wel wat de aftermarket wereld gaat aanbieden
heb in ieder geval dringend behoefte aan een carter beschermingsplaat anders word offroad rijden een duur grapje want de warmtewisselaar zit ook aan de voorkant onbeschermd op het blok .
 

Bijlagen

  • 100alb+al8704agrande.jpg
    100alb+al8704agrande.jpg
    32,2 KB · Weergaven: 16
  • s-l1600 (1).jpg
    s-l1600 (1).jpg
    214,5 KB · Weergaven: 14
  • 009418-016-2818-5776-3_motocollegate.jpg
    009418-016-2818-5776-3_motocollegate.jpg
    94,2 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
jij ook gefeliciteerd met de aanschaf van de TRK502X kan je ook gelijk een topic maken in het allroad/offroad forumgedeelte over de benelli TRK want die is er vast ook nog niet:t
maar heb nog niet getekend voor leoncini want ik zit toch te twijfelen over de TRK502X_O-
zithoogte is 85mm volgens mij moet ik dit lager kunnen krijgen door verlagen van buddyseat want het is wel meer motor als de leoncino lees veelzijdiger inzetbaar.
 
hier een filmpje dat je met een benelli leoncino 500 cctje ook flink kan opschieten,hoewel hij in mijn opinie levensmoe is8)7
en hier de topsnelheid van het ding:+
 
Laatst bewerkt:
voor de leoncino is zat te vinden inmiddels als je goed googelt
zo heb ik bij alibaba carter beschermer gevonden en radiator gril
kan geen foto plaatsen omdat de foto,s niet te downloaden zijn vanaf hun site:(
US $118.39 20% OFF|For Benelli BJ500 BJ 500 Motorcycle Accessories Under Engine Protection Adventure Engine guard Motorbike-in Covers & Ornamental Mouldings from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group


Dat kan wel via een omweg:
1) maak een print-screen (via shift + Prt Scrn)
2) plak deze in een foto programma, b.v. Windows Paint o.i.d.
3) knip de precieze foto eruit
4) sla die foto op als een fotobestand , . . . . . . en dan kun je 'm hier gewoon plakken
 
Kwam ze voor de trk502x ook al tegen in zilver en zwarte uitvoering ,de bescherming zit bij deze ook aan de zijkant ,leoncino alleen onderzijde.
 

Bijlagen

  • 20190112_132701.jpg
    20190112_132701.jpg
    837,9 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Niet veel Benelli rijders hier? Ik heb oktober 2020 de Leoncino 500 gekocht
Hier ook een Leoncino rijder, sinds begin november een grijze 500. heb nu bijna 700 kilometer op de teller staan. Rijd goed, motorblok is briljant. Zithouding is heerlijk ontspannen, heb wel het PUIG sport windscherm gemonteerd. toch zijn er een paar dingetjes.
  1. uitlaatbochten worden roodgloeiend bij het rijden
  2. tankmeter springt van +/- 1/3 in 1x op reserve
  3. dopje van het koelvloeistofreservoir zit vrij los als de motor op temperatuur is, koud zit het dopje gewoon 'strak'
  4. M6 schroefdraad in het frame voor de bevestiging van kettingbeschermer/achterspatbord is slecht. heb maar een helicoil setje gekocht en zet overal helicoil's in als ik iets loshaal.
  5. koplamp is slecht te stellen, heb nu achter de bovenste 2 bevestigingen een 3mm dikke m6 ring gedaan zodat de koplamp iets voorover kantelt en hij meer op de weg straalt.
en toch stap ik elke keer met een glimlach van de motor af, het karakter van het motorblok, zithouding, uitlaatgeluid maakt het een heerlijke motorfiets.
 
Staat je ontsteking wel goed afgesteld ("op tijd"), als die uitlaatbochten roodgloeiend worden?! Ik zou daarvoor ff langs de dealer gaan.
Ik heb een keer proefgereden. Viel niets tegen.

Afwerking is kennelijk nog niet op het niveau dat wij hier gewend zijn als je overal helicoil's in moet draaien -O-
 
Staat je ontsteking wel goed afgesteld ("op tijd"), als die uitlaatbochten roodgloeiend worden?! Ik zou daarvoor ff langs de dealer gaan.
Ik heb een keer proefgereden. Viel niets tegen.

Afwerking is kennelijk nog niet op het niveau dat wij hier gewend zijn als je overal helicoil's in moet draaien -O-
Dealer zegt dat dit normaal is omdat hij zo 'arm' afgesteld is. Hoop dat hier een Leoncino rijder is die dat kan bevestigen.
DSC_0056.JPG
 
Ik vind dat écht niet normaal 8)7
De dealer zegt: "De rode uitlaten komt door het arme mengsel wat benodigd is bij de huidige milieunormen, zien we vaker tegenwoordig en kan geen kwaad."

Zelf vind ik het ook niet normaal maar wacht het af tot mijn 1000 kilometer beurt.
 
Weet je zeker dat de ontsteking op tijd staat? Andere dealer, 2nd opinion?
Dat bochten roodgloeiend worden als je 10 minuten lang de motor stationair laat draaien zou nog kunnen, maar als je rijdt moet de rijwind alles voldoende koelen zou je zeggen. Ik blijf het erg vreemd vinden.
 
Dat is niet normaal hoor haha. In ieder geval vind ik het ook bijzonder. Dat je uitlaatklep niet verbrand..
 
Terug
Bovenaan Onderaan