Benelli proefrijden bij MVM De Meern

Dutchy748

MF veteraan
23 jun 2015
8.304
14.143
Net drie kwartier (solo) mogen rijden.

1396161
 
Ja, maar een topic-start met 3 kwartier test-rijden zou ons iets meer info mogen brengen..................
Dat zou wel wat netter zijn geweest. Dit zal voor de TS ook geen ongepland iets zijn geweest. Ik heb het eerdaags ook ergens voorbij zien komen maar niet gedacht het hier te melden.

25 & 26 mei Benelli opstapdagen


25 & 26 mei Benelli opstapdagen bij MVM Motoren de Meern
Benelli is terug en hoe!

Met de nieuwe TRK 502 en de TRK 502X maken ze de all-road categorie nu nog bereikbaarder! Of de toon aangevende Leoncino met zijn stoere scrambler uiterlijk.

MVM Motoren de Meern staat daarom 25 en 26 mei volledig in het teken van Benelli!

Proefrijden op de Benelli naar uw keuze!

Zaterdag 25 en zondag 26 mei bent u van harte welkom om 1 van de nieuwe Benelli modellen zelf te komen ervaren. Doormiddel van een ruime proefrit kunt u zelf de wendbaarheid en comfort testen! De volgende Benelli’s staan voor u klaar:

Benelli TRK 502 X ABS
Benelli TRK 502 ABS
Benelli Leoncino Trail ABS
Benelli Leoncino ABS
Benelli BN 302 ABS
Benelli Tornado Naked 125 TNT CBS

Vergeet u niet uw rijbewijs dan mee te nemen?
 
Valt mij zelf op dat ik erg weinig tot bijna geen Benelli’s zie rondrijden en ik draai toch voor werk en privé behoorlijk wat kilometers.
Nou zijn er ook Japanse merken die hun motorfiets modellen in bijvoorbeeld Inda laten produceren, maar ik denk haast zeker te weten dat de algehele eindcontrole van een merk zoals Honda of Yamaha die bepaalde modellen buiten Japan laten produceren toch wel van een hoger kaliber is dan Benelli.
Moet toegeven Benelli maakt optisch mooie motorfietsen maar ben toch wel erg blij verleden jaar voor een Honda MSX125 gekozen te hebben inplaats van een Benelli TNT125 die ik aanvankelijk optisch mooier vond maar er veel meer storingen en klachten aanzitten zo van wat ik lees dan mijn huidige Honda.
Uiteraard zal de prijs daar een bijdrage aan zijn dat men met een Benelli iets meer troubles kan krijgen.
Succes voor degenen die uiteindelijk toch voor een Benelli kiezen.
 
mis deze benelli in lijstje weer kink in kabel met leveren?
zou in mei leverbaar zijn tenzij het door handels embargo komt_O-
gelukkig heb ik wat anders gekocht anders had ik nog gewacht:?
 
@Dutchy748 , is Benelli tegenwoordig Chinees met Italiaanse naam of nog redelijk Italiaans met Chinese eigenaar?
Ik denk dat enkel de naam Italiaans is en het ontwerp/styling concept.
Maar dat hoeft zeker niet slecht te zijn (tenzij je Trump heet).
Blok is soepel, geen probleem om laag in de toeren te laten zakken. Pakt keurig op, is uiteraard geen pk monster. Stuurt, veert, remt prima. Deze fiets had 27km op de teller, achterrem had wel wat meer bite mogen hebben. Versnellingsbak kan wel wat meer km's gebruiken. Van 2 naar 3 wilde af en toe niet.

Dus.... Ga morgen maar naar De Meern en ga rijden mensen. Daar hebben ze ze voor staan.

Zal zo nog ff wat foto's van mijn camera uploaden.

Zou een prima woonwerk motor zijn
 
Ben minstens zo benieuwd hoe ie het na 27.000 km doet ;)

Net dit gedronken? _O-

160306.jpeg



En ja, 27,000km zou voor mij een jaar rijden zijn, voor anderen 20..... Voor iets van 8,200 euri koop je denk ik geen kat in de zak.... Zeker als je je motor regelmating naloopt en schoonmaakt. Zo zie je of er iets de verkeerde kant opgaat.
Als straks de Tenere 700 op de markt komt zal ik daar -waarschijnlijk- ook ff op gaan rijden; kost wel 3 ruggen meer....
 
Nee hoor, niet zwartgallig bedoelt. Ben gewoon echt benieuwd of de kwaliteit goed genoeg is voor de nodige zorgeloze kilometers of dat het toch tegenvalt.

Ik heb bv pas een goede aftermarket schokdemper geleverd voor een vrijwel splinternieuwe Royal Enfield Himalayan. De kwaliteit van de oem schokdemper was onacceptabel voor die persoon.

Dat blok van de Tenere blijft wel lopen. Als een Chinees (of Indisch oid) blok na 20-30 dkm aan alle kanten rammelt was die Yamaha de meerprijs echt wel waard.

Alleen de tijd zal het leren, vandaar dat ik wel benieuwd ben hoe zo'n Benelli het na verloop van tijd volhoudt.
 
Er staat ook nog een BN302R. Het sportieve broertje van de BN302 en die staat er denk ik alleen morgen nog, want die is van de importeur.

Waarom je zo weinig Benelli's ziet rijden is omdat het pas net een jaar op de markt is, eigenlijk is het netwerk pas halverwege 2018 langzaam aan uit gaan rollen.
Dan moet je nog durven kopen. Zelf zou ik de kat uit de boom kijken en het eerst anderen laten kopen. :)

Heb eerder al eens gereden op de TNT125, geinig dingetje voor een leuke prijs. Verder op de BN302 en dat vond ik echt totaal niets .Maar anderen vinden het wel weer leuk rijden. Ik heb op 130+ verschillende motoren gereden en de BN302 vond ik denk ik de minst fijne van allemaal. Een ander heeft misschien op een paar motoren gereden en vind 'm prima rijden. Voor 500 euro meer ga ik liever voor safe en zou ik een Kawa Z400 kopen. Maar nogmaals; dat ben ik. Leoncino en TRK moet ik nog eens op rijden, vanmiddag was ik wel langs geweest maar ik voelde me iets te moe om fatsoenlijk een motor goed uit te laten. Ik kom er wel vaker, dus dat komt wel goed.
 
Ik ben ook langsgeweest en een proefrit gemaakt. Al langer vond ik de TRK502X een hele mooie motor. Dus een proefrit gemaakt op dezelfde motor als waar dutchy748 foto’s van heeft gemaakt. Er stond toen 175 km op en hij reed en schakelde fantastisch. Ik heb ook nog op twee Kawasaki Versys 650 gereden maar de Benelli wint het wat mij betreft dik op gevoel, minder trilling, fijner rijgedrag (minder nerveus) en uiteindelijk maar niet voor mij het belangrijkste ook het uiterlijk. Ik ga niet over 1 nacht ijs dus ook veel forums, testen maar bovenal FB pagina`s bezocht. Gebruikers die hem al 30k km of meer hebben kunnen echt praten over lange termijn kwaliteit. En er zijn er ook al veel die meer dan 50.000 km hebben gereden. De kwaliteit blijkt echt goed te zijn en dat heeft me dan ook doen besluiten om de TRK502X aan te schaffen. En zoals hierboven ook al gezegd, onderhoud is (voor elke motor) van belang.
Ps. Hele fijne zaak dat MVM in De Meern, top!
 
gefeliciteerd, mooie motor en motorisch betrouwbaar google maar eens op verschillende forums met google translate
oa turkije heel populair en frankrijk op paar kleine manco,s bij eerste serie 2018 zeer betrouwbaar gebleken
voor mij te hoog en te zwaar maar zeker in wit geweldige machine voor het geld,restwaarde moet nog blijken.
hier wat links waar je veel kennis bij weg haalt wel google translate gebruiken en dan met beetje ruimdenkend lezen na vertaling redelijk beeld van de motor te verkrijgen.
spanje.... Club TRK España Foro s
italy....... Benelli Trk 502
turkije...... Benelli TRK 502 ABS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
het gehate facebook teminste bij mij wel dus geen lid.... Benelli TrK 502/TRK 502X BenelliBikers
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu in Italië op vakantie en vorige week ook naar het Benelli museo in Pesaro geweest! Wat een historie heeft dat merk met veel ups and downs en veel overwinningen... Wel grappig dat ik tot nu toe heel veel motoren hier heb gezien, ook veel GS en KTM maar geen enkele Benelli.... Ik ben ook blij als ik thuis weer kan opstappen op mijn 502.... :)
 
Ga eens even bij de kerstboom zitten, oma. ;)
Zijn hier eigenaren van de 502c actief?
Ik ben wel erg gecharmeerd van deze cruiser.
Aanzienlijk goedkoper dan mijn andere oogappel Moto Guzzi V7 II.
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met dit model van Benelli. :Y
Waarvoor, bij voorbaat, dank.
 
Ik heb mijn Benelli tegenwoordig in onderhoud bij MVM in De Meern, laatst op de 502C gezeten. Als je erop zit heb je het idee van een grote cruiser met erg breed stuur en pedalen die lekker naar voren staan... Als ik er nog een bij kon komen, zou ik deze zeker willen proberen... :)

Net deze koffer rekken gekocht bij MVM De Meern, daar ook al erg blij mee!
IMG_20200103_171829.jpg
IMG_20200103_171823.jpg
 
Laatst bewerkt:
@Stoffels1980 Heb jij die foto nou zo raar gemaakt of staat jouw achterwiel (of wellicht meer) een tik naar links?
Doet mij denken aan mijn Kymco K-Pipe 125, waarbij het achterwiel ook niet gecentreerd stond. Ben er nog voor terug geweest naar de importeur.

Zo hoort ie (ik heb even de lijntjes er bij getekend in lijn het het achterlicht);

1578420826823.png


Hier mijn K-Pipe 125. Volgens de importeur was er een nieuwe achterbrug gemaakt, speciaal voor dit probleem. Nou, hier zie je de nieuwe achterbrug. :+
Het reed er niet minder om, maar het zag er niet uit en dan zie je echt dat Kymco een B-merk is in bepaalde opzichten. Het kostte dan ook geen drol. :P

1578420958064.png


@Jenkins
Wat betreft 502C; ik heb 'm bij MVM even kort gereden, want ze hebben daar een demo.
Ik ben niet van de cruisers, maar was wel even benieuwd. Ik vind cruisers niets, omdat ze vaak zwaarder zijn en je zit wel relaxt, maar met die forward controls en relaxte zit ben je totaal niet wendbaar. Ik zit liever wat actiever op een motor, dan heb ik in elk geval het gevoel scherper te kunnen sturen. Ook tussen de files door wil ik gewoon scherper kunnen sturen en een actievere zithouding hebben. Ik ben ook niet van de supersports, dat is té actief. Gewoon naked of sport toer of een supermotard oid. Maar wil je relaxt ploffen, dan is het best een leuk motortje. Lekker geluidje, de remmen doen het een stuk beter dan die van de BN302 en het ziet er kek uit. Op de snelweg heb je niets te zoeken, bij 120 a 130km/u moet je al flink aanpoten en waai je er zo wat van af. De top ligt ergens rond de 170km/u, wat op GPS net 150km/u is. De teller wijkt dus flink af, zoals je wel vaker ziet bij Chinese motoren. Zo hard wil je absoluut niet op het ding rijden; lekker binnendoor ploffen op je gemak. Hoeveel vermogen heb je binnendoor nodig? Die 48 pk is genoeg. Ook het koppel zorgt er voor dat je de meeste auto's te snel af bent, op elektrische na. Zeker nu je straks max 100km/u mag rijden, heb je niet eens meer vermogen of koppel nodig. Sowieso is over het algemeen A2 / 35kW/ 48 pk genoeg om vooruit te komen. Ik zou zeggen; bel eens met MVM De Meern en vraag of je een keer langs kan komen voor een proefrit of huur 'm daar eens een dag (denk dat het verhuurseizoen daar weer in maart start).
 
Terug
Bovenaan Onderaan