Benelli Sei 750 - betrouwbaarheid

Mja ik sta nogal bekend om weinig te zeggen met veel woorden dus ben wel van zin om een stukje over de Sei te schrijven - uiteraard met de nodige foto's en vanwege het geluid: filmpjes. Dacht dit eigenlijk in m'n eigenste Kawasaki Z1B topic te doen - waar ik al m'n motorgerelateerde doldwazerij neerpen. Maar misschien wordt het wel tijd voor een heus Benelli Sei topic op MF?

Motor moet ik nog ophalen en minstens voorzien van vers rubber, maar kan je al zeggen dat het hoogstwaarschijnlijk de ex van een MF-er is...
 
Had deze ook al op Ebay Kleinanzeigen gezien. Zo wel graag een kadaver blokje erbij hebben, maar is toch een bak geld en als de buitenkant iets zegt over de binnenkant... En na de aankoop van een Sei is het weer tijd om wat geld tegen mevrouw Tijger aan te gooien.
 
leuke blokjes! blokje netjes reviseren ,
ideaal om er een egli frame omheen te maken, maar dan moet je even niet naar de kosten kijken
ik heb een paar van die projecten achter de rug , als je dan achteraf de bonnetjes opteld krijg je wel even vochtige ogen.
 
Ben bang dat die uitlaten zo de prullenbak in kunnen. In 1980 achterop een Sei gezeten, vloog zo het achterste stuk van 1 pijp af. Die uitlaten zagen er net zo uit als die Marktplaats dingen. Vooral de ’bovenste’ uitlaten zijn kwetsbaar, daar kan het condensvocht slecht weg doordat ze in een flinke hoek omhoog staan.
 
Ook mooie piepkes,
benelli-sei.jpg

 
Ja maar Johnnie vist wss achter het net. Blokken zouden deze avond verkocht moeten zijn. Niet aan mij trouwens…

Edit: blokken zijn inderdaad verkocht nu.
 
Laatst bewerkt:
Hoi iedereen . Ik ben nieuw hier op het forum . Ik heb mijn vader ze oude benelli 900 sei 1981 model geërfd. We zijn er nu mee bezig . En we hebben wat onderdelen nodig , weet iemand een goede site waar we nieuwe en of eventueel tweedehands onderdelen kan kopen . In Nederland is er niet veel te krijgen . De motor draait al de carburateurs zijn al gereviseerd. Maar er moet nog aan de remmerij gewerkt worden . En ik zoek een bobine voor de twee buitenste cilinders . En eventueel de busso 6 in 6 uitlaat . Ik heb een foto bijgevoegd de kappen zijn eraf want die gaan binnenkort naar de Spuiterij , en de wielen moeten ook nog gecoat worden opnieuw. Ik zie dat er hier veel liefhebbers zijn van deze prachtige motor . Daarom probeer ik het hier. Mvg Taglialegne
 

Bijlagen

  • IMG-20230204-WA0007.jpeg
    IMG-20230204-WA0007.jpeg
    208,9 KB · Weergaven: 57
Ik ga daar eens informeren bedankt voor de informatie 👍🏻 en verdere adressen bedrijven die mensen hier kennen zijn welkom bedankt .
 
Passen die uitlaten direct of de motor, of moeten daar aanpassingen voor gemaakt worden . Heb eens vernomen van iemand dat het blok dan gekanteld moet worden , als die informatie juist was 🙂
 
Hier een paar links voor onderdelen, bedrijven in Duitsland waar ik destijds spullen gekocht heb:


Ik heb destijds modernere Honda bobines (jaren '90) op mijn 750 Sei gemonteerd. De 900 heeft meen ik electronische ontsteking dus ik twijfel of dat dezelfde zijn. Check de primaire weerstand en zoek een moderne vervanger met dezelfde waardes. De fijnste zijn die met geschroefde bobinekabels ofschoon je de moderne bougiekappen het beste vervangt door de originele. Bij een motorsloop wordt zoiets voor weinig verkocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan