indewegrijer
MF veteraan
Stond inderdaad niet in het lijstje, maar KTM heeft ook mijn warme interesse.
Tuono, Speed Triple, K1200R, keus zat toch? En mooier, exclusiever en beter dan een Z1000
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Stond inderdaad niet in het lijstje, maar KTM heeft ook mijn warme interesse.
En nu vergeet je nog de meest mooie en exclusieve, de Corsaro 1200.Tuono, Speed Triple, K1200R, keus zat toch? En mooier, exclusiever en beter dan een Z1000
Tuono, Speed Triple, K1200R, keus zat toch? En mooier, exclusiever en beter dan een Z1000
Ook maar een gerichte vraag plaatsen in het TNT forum. De verhalen over zijn betrouwbaarheid lopen nogal uiteen.
Als ik een TNT 899 aanschaf dan zal ik daar 12000 tot 15000 km per jaar mee rijden, verder staat hij niet binnen (wel beschut) is het dan wel verstandig om een TNT 899 aan te schaffen? De 899 is vrij nieuw, maar het blijft een Benelli.
Ik wil niemand op zijn tenen gaan staan.
Maar de Tuono is mooi, maar outdated. Sorry dat ik het zeg maar de basis, het blok, is 10 jaar oud. Misschien als de nieuwe Tuono komt met het V4 blok.
Speed/Street Triple. Kijk op de TT en zie hoeveel daar van staan op de parkeerplaats. Niet meer exclusief.
K1200R, nu K1300R, ja zou kunnen. Maar ja het is wel BMW. EN aangezien ik in het dagelijks werkleven al heel veel BMW rijdt geloof ik niet dat ik die prive wil.
Z1000, ja niet exlusief, niet de beste maar ik heb een zwak voor de grote groene K. Diverse Kawa's gehad en eigenlijk denk ik dan maar een Z1000 erin. Kan ik een beetje feeling opdoen en houdt nog een paar centen in de knip, maar eigenlijk is hij voor mijn vrouw. Ik op haar ZX-6R en die dan weer inruilen als ik de juiste beslissing voor mezelf heb genomen.
Klinkt allemaal ingewikkeld maar dat is het zo langzamerhand ook geworden.
Dat idee heb ik ook BB-kinkieDe Tuono's gaan in ieder geval nooit kapot, de Rotaxmotortjes zijn een van de beste in de wereld, dat kun je van de TNT's niet zeggen
Bovendien komen er verhoudingsgewijs nog meer pk's en Kw's uit ook en is het verbruik ook nog lager. Dus hoezo verouderd
Nilles....zak jij nou us een heel eind met je vraagprijs dan kan ik hem misschien alsnog kopenTjah Italianen en door weer en wind rijden... daar zijn ze natuurlijk niet voor gemaakt
(vergt weer het nodige poetswerk )
was een geintje , ik heb de Morini onlangs gekocht dus een TNT in deze prijsklasse of nog wat lager zit er voorlopig niet in denk ik naast een ouwe xt 600 en mijn Yamaha xjr 1200 die hier ook nog rondhangen ergens .Een heel eind zakken met de vraagprijs..... hoe ver is een heel eind naar jouw mening?
(en niet aankomen met euroknallers van de MacDonalds )
Ook maar een gerichte vraag plaatsen in het TNT forum. De verhalen over zijn betrouwbaarheid lopen nogal uiteen.
Als ik een TNT 899 aanschaf dan zal ik daar 12000 tot 15000 km per jaar mee rijden, verder staat hij niet binnen (wel beschut) is het dan wel verstandig om een TNT 899 aan te schaffen? De 899 is vrij nieuw, maar het blijft een Benelli.
Ik ben vanmiddag bij een Moto Morini en Benelli dealer geweest en ook die raad af om zoveel km's per jaar te maken door weer en wind op een TNT, dus ik zet hem maar uit mijn hoofd.
Op zich zal dit geen probleem moeten zijn, zolang de motor gewoon goed onderhoud krijgt. Onbeswchut staan van een motor is slecht voor elke motor.
Dit geldt natuurlijk voor alle motoren bij woonwerk verkeer.
Maar alle italiaanse motoren hebben wat extra aandacht nodig dan japanse.Ik denk dat hij het ook af heeft geraden om het met een Moto Morini te doen denk ik.
Er zit tevens in de buurt van Barendrecht geen Benelli dealer meer.
Op dit moment zijn er drie Benelli dealers in Nederland.
HMI in Grongingen, Stretta in Zwolle en Brabant Motors in Grave (tussen Nijmegen en Oss)
Vandaag op de beurs in Utrecht even staan en zitten dromen bij een paar prachtige TNT's. Wat een prachtige fiets! Ook nog even staan praten met de man van de stand daar, hele aardige sympathieke man. Ik werd meteen uitgenodigd om naar een testdag te komen om proef te rijden, helaas is de TNT er niet in 25 kw dus ging voor mij niet door.
Was als ik niet aan begrenzing gebonden was, zeker gegaan!
Heel even op een Cafe Racer gezeten, echt een droomfiets!
Verder kreeg ik nog een kaartje mee met de dealeradressen erop, er komt dit jaar ook een dealer in Ossendrecht (Noord- Brabant).
Mocht ik toevallig binnenkort de loterij winnen, dan ga ik zeker even proef rijden
Vandaag op de beurs in Utrecht even staan en zitten dromen bij een paar prachtige TNT's. Wat een prachtige fiets! Ook nog even staan praten met de man van de stand daar, hele aardige sympathieke man. Ik werd meteen uitgenodigd om naar een testdag te komen om proef te rijden, helaas is de TNT er niet in 25 kw dus ging voor mij niet door.
Was als ik niet aan begrenzing gebonden was, zeker gegaan!
Heel even op een Cafe Racer gezeten, echt een droomfiets!
Verder kreeg ik nog een kaartje mee met de dealeradressen erop, er komt dit jaar ook een dealer in Ossendrecht (Noord- Brabant).
Mocht ik toevallig binnenkort de loterij winnen, dan ga ik zeker even proef rijden
Jah, moet dit verhaal toch wel even nuanceren
Zoveel 'pech' als Johnny heeft gehad is naar mijn mening toch wel enigszins exemplarisch. Laat ik het zo zeggen; de mijne heeft dergelijke dramatische
problemen nog niet gehad en dat is toch echt een 2005 exemplaar.
Ik wil niet beweren dat een Benelli probleemloos is. Wil je een probleemloze motor moet je per definitie geen Italiaanse motor kopen (dus ook geen Duc, Aprilia, moto guzzi etc)
Val je toch voor charme van zon Italiaan (en de uitmuntende stuureigenschappen), zorg dan dat je bij een goede dealer zit die verstand van zaken heeft en het merk een warm hart toedraagt (kan je zo een paar benelli dealers noemen waar je wel en niet moet zijn)
Hoop zo toch enige nuance in het verhaal te brengen, want het is echt niet zo zwart/ wit als wordt gesteld.
Was idd een man van Moto Stretta.
Op de site van die zaak in ossendrecht is nog niets te zien over het dealerschap.
Ik denk dat ik deze zomer wel een keertje een kijkje ga nemen bij Brabant motors.
En mocht ik toevallig de loterij winnen....
Vind vooral de cafe racer echt briljant!
He liefhebbers, heb een hele mooi Beneli 1130 te koop. Zwart/rood uitvoering, 35.000 km. Bouwjaar 2005
Vanwege financiele problemen moet ik er snel vanaf dus doe een mooi bod en hij is van jouw deze zomer.
groet Herman
Zag je verkoop-topicje ook al en moet zeggen: lekkere fiets hoor!
Misschien het topic bij "Te Koop: Motoren" laten plaatsen, heb je kans dattie snel verkocht is
Ga dinsdag of woensdag eindelijk (na ruim 4 weken wachten) mn eigen TNT ophalen!