Benelli TNT

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tuono, Speed Triple, K1200R, keus zat toch? En mooier, exclusiever en beter dan een Z1000 :X

Ik wil niemand op zijn tenen gaan staan.


Maar de Tuono is mooi, maar outdated. Sorry dat ik het zeg maar de basis, het blok, is 10 jaar oud. Misschien als de nieuwe Tuono komt met het V4 blok. *D

Speed/Street Triple. Kijk op de TT en zie hoeveel daar van staan op de parkeerplaats. Niet meer exclusief.

K1200R, nu K1300R, ja zou kunnen. Maar ja het is wel BMW. EN aangezien ik in het dagelijks werkleven al heel veel BMW rijdt geloof ik niet dat ik die prive wil.

Z1000, ja niet exlusief, niet de beste maar ik heb een zwak voor de grote groene K. Diverse Kawa's gehad en eigenlijk denk ik dan maar een Z1000 erin. Kan ik een beetje feeling opdoen en houdt nog een paar centen in de knip, maar eigenlijk is hij voor mijn vrouw. Ik op haar ZX-6R en die dan weer inruilen als ik de juiste beslissing voor mezelf heb genomen.

Klinkt allemaal ingewikkeld maar dat is het zo langzamerhand ook geworden.
 
Ook maar een gerichte vraag plaatsen in het TNT forum. De verhalen over zijn betrouwbaarheid lopen nogal uiteen.

Als ik een TNT 899 aanschaf dan zal ik daar 12000 tot 15000 km per jaar mee rijden, verder staat hij niet binnen (wel beschut) is het dan wel verstandig om een TNT 899 aan te schaffen? De 899 is vrij nieuw, maar het blijft een Benelli.
 
Ook maar een gerichte vraag plaatsen in het TNT forum. De verhalen over zijn betrouwbaarheid lopen nogal uiteen.

Als ik een TNT 899 aanschaf dan zal ik daar 12000 tot 15000 km per jaar mee rijden, verder staat hij niet binnen (wel beschut) is het dan wel verstandig om een TNT 899 aan te schaffen? De 899 is vrij nieuw, maar het blijft een Benelli.

Niemand hier die een antwoord durft te geven?
 
Ik wil niemand op zijn tenen gaan staan.


Maar de Tuono is mooi, maar outdated. Sorry dat ik het zeg maar de basis, het blok, is 10 jaar oud. Misschien als de nieuwe Tuono komt met het V4 blok. *D

Speed/Street Triple. Kijk op de TT en zie hoeveel daar van staan op de parkeerplaats. Niet meer exclusief.

K1200R, nu K1300R, ja zou kunnen. Maar ja het is wel BMW. EN aangezien ik in het dagelijks werkleven al heel veel BMW rijdt geloof ik niet dat ik die prive wil.

Z1000, ja niet exlusief, niet de beste maar ik heb een zwak voor de grote groene K. Diverse Kawa's gehad en eigenlijk denk ik dan maar een Z1000 erin. Kan ik een beetje feeling opdoen en houdt nog een paar centen in de knip, maar eigenlijk is hij voor mijn vrouw. Ik op haar ZX-6R en die dan weer inruilen als ik de juiste beslissing voor mezelf heb genomen.

Klinkt allemaal ingewikkeld maar dat is het zo langzamerhand ook geworden.


De Tuono's gaan in ieder geval nooit kapot, de Rotaxmotortjes zijn een van de beste in de wereld, dat kun je van de TNT's niet zeggen _O- _O-
Bovendien komen er verhoudingsgewijs nog meer pk's en Kw's uit ook en is het verbruik ook nog lager. Dus hoezo verouderd :Z
 
Laatst bewerkt:
De Tuono's gaan in ieder geval nooit kapot, de Rotaxmotortjes zijn een van de beste in de wereld, dat kun je van de TNT's niet zeggen _O- _O-
Bovendien komen er verhoudingsgewijs nog meer pk's en Kw's uit ook en is het verbruik ook nog lager. Dus hoezo verouderd :Z
Dat idee heb ik ook BB-kinkie
:Y
Als ik een TNT 899 aanschaf dan zal ik daar 12000 tot 15000 km per jaar mee rijden, verder staat hij niet binnen (wel beschut) is het dan wel verstandig om een TNT 899 aan te schaffen? De 899 is vrij nieuw, maar het blijft een Benelli.

Een TNT is wel mooi dat zeker maar om daar 10.000 km of meer probleemloos mee te gaan rijden in een jaar net als de Tuono...dat zie ik niet echt gebeuren .

Ik heb ook getwijfeld onlangs tussen een TNT die hier nog steeds te koop staat (wel een hele fraaie overigens ) of een M.M Corsaro en hoewel ze beiden hun problems hebben heb ik toch voor de Morini gekozen omdat ik verwacht dat deze toch minder problemen gaat geven dan de TNT.
Daarvoor heb ik probleemloos zo,n 20.000 ? km op zo,n verouderde oerTuono rondgereden. *O*

gr Driver
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vanmiddag bij een Moto Morini en Benelli dealer geweest en ook die raad af om zoveel km's per jaar te maken door weer en wind op een TNT, dus ik zet hem maar uit mijn hoofd.
 
Tjah Italianen en door weer en wind rijden... daar zijn ze natuurlijk niet voor gemaakt ;)
(vergt weer het nodige poetswerk :P)
 
Tjah Italianen en door weer en wind rijden... daar zijn ze natuurlijk niet voor gemaakt ;)
(vergt weer het nodige poetswerk :P)
Nilles....zak jij nou us een heel eind met je vraagprijs dan kan ik hem misschien alsnog kopen :+

k,blijf het toch stiekum wel een heeeele mooie motor vinden :Y

suc6 met de verkoop

gr Driver
 
Een heel eind zakken met de vraagprijs..... hoe ver is een heel eind naar jouw mening?
(en niet aankomen met euroknallers van de MacDonalds :P)
 
Een heel eind zakken met de vraagprijs..... hoe ver is een heel eind naar jouw mening?
(en niet aankomen met euroknallers van de MacDonalds :P)
was een geintje , ik heb de Morini onlangs gekocht dus een TNT in deze prijsklasse of nog wat lager zit er voorlopig niet in denk ik naast een ouwe xt 600 en mijn Yamaha xjr 1200 die hier ook nog rondhangen ergens .

Maar ik vindt jouw TNT wel mooi eerlijk is eerlijk.
Maar misschien is het handig om echt jouw minimale prijs gewoon te vermelden in het verkoop topic zodat men weet wat ie uiteindelijk gewoon moet gaan kosten ?

gr Driver
 
Ook maar een gerichte vraag plaatsen in het TNT forum. De verhalen over zijn betrouwbaarheid lopen nogal uiteen.

Als ik een TNT 899 aanschaf dan zal ik daar 12000 tot 15000 km per jaar mee rijden, verder staat hij niet binnen (wel beschut) is het dan wel verstandig om een TNT 899 aan te schaffen? De 899 is vrij nieuw, maar het blijft een Benelli.

Op zich zal dit geen probleem moeten zijn, zolang de motor gewoon goed onderhoud krijgt. Onbeswchut staan van een motor is slecht voor elke motor.
Dit geldt natuurlijk voor alle motoren bij woonwerk verkeer.
Maar alle italiaanse motoren hebben wat extra aandacht nodig dan japanse.

Ik ben vanmiddag bij een Moto Morini en Benelli dealer geweest en ook die raad af om zoveel km's per jaar te maken door weer en wind op een TNT, dus ik zet hem maar uit mijn hoofd.


Ik denk dat hij het ook af heeft geraden om het met een Moto Morini te doen denk ik.
Er zit tevens in de buurt van Barendrecht geen Benelli dealer meer.
Op dit moment zijn er drie Benelli dealers in Nederland.

HMI in Grongingen, Stretta in Zwolle en Brabant Motors in Grave (tussen Nijmegen en Oss)
 
Op zich zal dit geen probleem moeten zijn, zolang de motor gewoon goed onderhoud krijgt. Onbeswchut staan van een motor is slecht voor elke motor.
Dit geldt natuurlijk voor alle motoren bij woonwerk verkeer.
Maar alle italiaanse motoren hebben wat extra aandacht nodig dan japanse.Ik denk dat hij het ook af heeft geraden om het met een Moto Morini te doen denk ik.
Er zit tevens in de buurt van Barendrecht geen Benelli dealer meer.
Op dit moment zijn er drie Benelli dealers in Nederland.

HMI in Grongingen, Stretta in Zwolle en Brabant Motors in Grave (tussen Nijmegen en Oss)

Ook een Moto Morini had wel wat aandacht nodig ja, maar minder dan een Benelli.

Ik dacht dat Korteland ook Benelli dealer was.
 
klopt, maar die is gekapt met Italiaanse motoren... hoef je dus niet naar toe te gaan. Mogelijke optie (als je in die buurt zit te zoeken) is ff de grens over te gaan in Brasschaat. Althans voor reparaties, voor koop moet je natuurlijk weer gaan invoeren :(
 
Vandaag op de beurs in Utrecht even staan en zitten dromen bij een paar prachtige TNT's. Wat een prachtige fiets! Ook nog even staan praten met de man van de stand daar, hele aardige sympathieke man. Ik werd meteen uitgenodigd om naar een testdag te komen om proef te rijden, helaas is de TNT er niet in 25 kw dus ging voor mij niet door.
Was als ik niet aan begrenzing gebonden was, zeker gegaan!
Heel even op een Cafe Racer gezeten, echt een droomfiets! :}
Verder kreeg ik nog een kaartje mee met de dealeradressen erop, er komt dit jaar ook een dealer in Ossendrecht (Noord- Brabant).
Mocht ik toevallig binnenkort de loterij winnen, dan ga ik zeker even proef rijden :P
 
Vandaag op de beurs in Utrecht even staan en zitten dromen bij een paar prachtige TNT's. Wat een prachtige fiets! Ook nog even staan praten met de man van de stand daar, hele aardige sympathieke man. Ik werd meteen uitgenodigd om naar een testdag te komen om proef te rijden, helaas is de TNT er niet in 25 kw dus ging voor mij niet door.
Was als ik niet aan begrenzing gebonden was, zeker gegaan!
Heel even op een Cafe Racer gezeten, echt een droomfiets! :}
Verder kreeg ik nog een kaartje mee met de dealeradressen erop, er komt dit jaar ook een dealer in Ossendrecht (Noord- Brabant).
Mocht ik toevallig binnenkort de loterij winnen, dan ga ik zeker even proef rijden :P

Lijkt mij ook wel wat zo´n testdag , van welke stand/dealer had je deze info :?
 
In Ossendrecht ook, das voor mij om de hoek...
net als tie te koop staat komt er een benelli dealer in Ossendrecht. Misschien een teken dat ik hem toch maar moet houden. (want wat blijft t toch een beauty...)
full
 
Vandaag op de beurs in Utrecht even staan en zitten dromen bij een paar prachtige TNT's. Wat een prachtige fiets! Ook nog even staan praten met de man van de stand daar, hele aardige sympathieke man. Ik werd meteen uitgenodigd om naar een testdag te komen om proef te rijden, helaas is de TNT er niet in 25 kw dus ging voor mij niet door.
Was als ik niet aan begrenzing gebonden was, zeker gegaan!
Heel even op een Cafe Racer gezeten, echt een droomfiets! :}
Verder kreeg ik nog een kaartje mee met de dealeradressen erop, er komt dit jaar ook een dealer in Ossendrecht (Noord- Brabant).
Mocht ik toevallig binnenkort de loterij winnen, dan ga ik zeker even proef rijden :P

Ben dr gisteren geweest en met (waarschijnlijk dezelfde man) een medewerker van STRETTA uit Zwolle staan praten. Ze zijn sinds begin dit jaar officiele Benelli-dealer en in het volgende nummer (of daarna) van Motorplus staat de 899 :Y
Hij nodigde mij ook uit voor de open dag op 4 april om te komen testrijden op een 899, 1130 of een van de vele Ktm's :9~ *D .
Helaas heb ik de 4e al wat te doen dus moeten we maar een ander datumpje prikken....

Jah, moet dit verhaal toch wel even nuanceren

Zoveel 'pech' als Johnny heeft gehad is naar mijn mening toch wel enigszins exemplarisch. Laat ik het zo zeggen; de mijne heeft dergelijke dramatische
problemen nog niet gehad en dat is toch echt een 2005 exemplaar.

Ik wil niet beweren dat een Benelli probleemloos is. Wil je een probleemloze motor moet je per definitie geen Italiaanse motor kopen (dus ook geen Duc, Aprilia, moto guzzi etc)

Val je toch voor charme van zon Italiaan (en de uitmuntende stuureigenschappen), zorg dan dat je bij een goede dealer zit die verstand van zaken heeft en het merk een warm hart toedraagt (kan je zo een paar benelli dealers noemen waar je wel en niet moet zijn)

Hoop zo toch enige nuance in het verhaal te brengen, want het is echt niet zo zwart/ wit als wordt gesteld.

Als je ff zou willen..... :Y :}
 
Laatst bewerkt:
Was idd een man van Moto Stretta.
Op de site van die zaak in ossendrecht is nog niets te zien over het dealerschap.
Ik denk dat ik deze zomer wel een keertje een kijkje ga nemen bij Brabant motors.
En mocht ik toevallig de loterij winnen.... :P
Vind vooral de cafe racer echt briljant!
 
Was idd een man van Moto Stretta.
Op de site van die zaak in ossendrecht is nog niets te zien over het dealerschap.
Ik denk dat ik deze zomer wel een keertje een kijkje ga nemen bij Brabant motors.
En mocht ik toevallig de loterij winnen.... :P
Vind vooral de cafe racer echt briljant!

De site wordt momenteel verbouwd en zal snel vernieuwd online zijn :Y
Brabant-motors lijkt mij ook een goeie motorzaak om eens langs te gaan, en misschien een proefritje te maken.
De café-racer is erg gaaf maar mocht ik overgaan op een naked dan wel 1-tje met een breed (superbike) stuur *D
 
He liefhebbers, heb een hele mooi Beneli 1130 te koop. Zwart/rood uitvoering, 35.000 km. Bouwjaar 2005

Vanwege financiele problemen moet ik er snel vanaf dus doe een mooi bod en hij is van jouw deze zomer.

groet Herman
 
He liefhebbers, heb een hele mooi Beneli 1130 te koop. Zwart/rood uitvoering, 35.000 km. Bouwjaar 2005

Vanwege financiele problemen moet ik er snel vanaf dus doe een mooi bod en hij is van jouw deze zomer.

groet Herman

Zag je verkoop-topicje ook al en moet zeggen: lekkere fiets hoor! :Y :9~

Misschien het topic bij "Te Koop: Motoren" laten plaatsen, heb je kans dattie snel verkocht is ;)

Ga dinsdag of woensdag eindelijk (na ruim 4 weken wachten) mn eigen TNT ophalen! *O* :]
 
Laatst bewerkt:
Zag je verkoop-topicje ook al en moet zeggen: lekkere fiets hoor! :Y :9~

Misschien het topic bij "Te Koop: Motoren" laten plaatsen, heb je kans dattie snel verkocht is ;)

Ga dinsdag of woensdag eindelijk (na ruim 4 weken wachten) mn eigen TNT ophalen! *O* :]

GISTEREN (helaas in de regen) het eerste ritje op mn eigen TNT899s gemaakt! *O*

Tijdens mn heenreis, met de trein, naar Stretta in Zwolle was het al redelijk bewolkt en toen ik net binnen was begon het met zachtjes regenen........ Helaas stopte het niet meer en dus zijn de eerste ruim 100km erg nat verlopen. Ondanks de regen was het heerlijk om eindelijk op mn eigen TNT-tje te rijden en thuis meteen aan het poetsen geslagen zodattie er weer "poser-waardig" bij staat *D
Direct de duosteps verwijderd en zodra de korte kentekenhouder binnen is gaat deze er ook op :Y :Y :Y

De vraag waarmee dit topic geopend is: "Is de TNT een fijne motor om te rijden en wellicht de moeite om aan te schaffen?" kan ik volmondig met JA beantwoorden :Y :Y

Bij deze trek ik de stoute motorlaarzen aan en open ik: "Het eerste officiele BENELLI TNT Topic" *D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan