Benelli Tornado TNT 125

Hoe is het zadel van de Benelli ten opzichte van de MSX, @glennix ?
Want dat zadel was net een plank.
Tof dat je weer mag rijden. :]
 
Goedemorgen glennix.
Inderdaad wat fijn voor jou en je mede collega Belgische motorrijders dat er weer gereden kan en mag worden.
Zou me echt een straf lijken om weken/maandenlang niet te mogen motorrijden, maar gelukkig kan jij weer volop genieten van en met jouw mooie TNT.
Het blijft de rest van de week heerlijk droog en zonnig lenteweer dus wellicht heb jij er mooi de tijd voor om weer lekker te gaan sturen op je machine.
Genietse glennix.
 
Bedankt allemaal, genieten zal ik deze week zeker doen met dit mooie weer!

@Gerdien Het zadel van de Benelli is iets beter als dat van de Msx, maar toch niet comfortabel genoeg om in 1 keer langere ritjes te rijden, ik ben gisteren na 2 uur rijden even 5 minuten gestopt om de beentjes te strekken en dan gaat het weer beter.
 
Genieten was het zeker!
20200505_154736.jpg
20200505_155010.jpg
 
Blijft een mooie machine hoor.
Was voor mij vandaag ook een heerlijke dag.
Flink endje wezen touren met miene Grom en wat rijdt ook dat verdomde lekker zeg.
Na aftanken een verbruikerswaarde van 1 liter op 48.6 kilometer.
Dat is werkelijk om te lachen na pinnen bij de benzinepomp. Ha ha ha
Behouden restweek wens ik jullie allen.
 
Dinsdag gaat de Benelli naar de garage voor het 1ste onderhoud, ik heb nu 1100 km met de Benelli gereden.

De winkels hier in België gaan pas morgen terug open sinds de lockdown zo een 2 maanden geleden begonnen is.

Ik heb gelukkig vorige week telefonisch een afspraak kunnen maken want anders had ik nog lang moeten wachten...
 
Fijn dat jouw TNT125 morgen langs gaat voor een onderhoudsbeurt.
Dat zal ze vast prettig vinden en kunnen waarderen.
Schone olie erin en nieuwe filters.
Voor de rest zal alles nog tip top in orde zijn en dik binnen de toleranties van slijtage.
Laat je ons nog weten wat ze er straks aan hebben gedaan en wat het kostenplaatje was.
Ben altijd wel benieuwd hoe ze dat doen met een Benelli.
Vr gr
 
Nette prijs.
Dat is een stuk minder dan ik toenertijd kwijt was voor het eerste beurtje van mijn Honda MSX125.
Was geloof ik rond de dikke 100 euro maar zou ik even moeten nazoeken.
Zal wellicht aan de betreffende motorzaak hebben gelegen.
Daar wel vaker onderhoudsbeurten laten uitvoeren en ze waren flink aan de prijs kan ik me heugen.
 
Nette prijs.
Dat is een stuk minder dan ik toenertijd kwijt was voor het eerste beurtje van mijn Honda MSX125.
Was geloof ik rond de dikke 100 euro maar zou ik even moeten nazoeken.
Zal wellicht aan de betreffende motorzaak hebben gelegen.
Daar wel vaker onderhoudsbeurten laten uitvoeren en ze waren flink aan de prijs kan ik me heugen.
Ik heb het wel even nagekeken..
Mijn 1.000 kilometerbeurt vorig jaar januari bij de BMW was €124,87.
En die is 2x afgeschreven, dus ik ga nu bellen. 8)7 _O-
 
Kiek an, dat is een best bedrag geweest.
Dan zal ik er met de mijne niet ver naast hebben gezeten.
Overigens was mijn voorhene dealer ook geen Honda dealer maar deed wel onderhoud aan alle merken.
Ik vond het toen in elk geval wel wat over de top voor datgene wat ze eraan deden want het stelde eigenlijk weinig voor en ik ben er gedurende de hele onderhoudsbeurt bijgebleven.
De daadwerkelijke oliewissel was het meeste werk en ze hebben zelfs nog de oude pakkingen opnieuw gebruikt.
De luchtfilter werd voor dat geld ook niet verwisseld en zo’n 125cc gebakje heeft doorgaans ook geen oliefilter om te vervangen.
Ik was er naar verhouding dus best wel teleurgesteld over naar wat ze ermee deden voor die centen.
Maarja....ik heb ervan geleerd en dat is het belangrijkste.
 
Kiek an, dat is een best bedrag geweest.
Dan zal ik er met de mijne niet ver naast hebben gezeten.
Overigens was mijn voorhene dealer ook geen Honda dealer maar deed wel onderhoud aan alle merken.
Ik vond het toen in elk geval wel wat over de top voor datgene wat ze eraan deden want het stelde eigenlijk weinig voor en ik ben er gedurende de hele onderhoudsbeurt bijgebleven.
De daadwerkelijke oliewissel was het meeste werk en ze hebben zelfs nog de oude pakkingen opnieuw gebruikt.
De luchtfilter werd voor dat geld ook niet verwisseld en zo’n 125cc gebakje heeft doorgaans ook geen oliefilter om te vervangen.
Ik was er naar verhouding dus best wel teleurgesteld over naar wat ze ermee deden voor die centen.
Maarja....ik heb ervan geleerd en dat is het belangrijkste.
Ja, en dan is het verhaal compleet nalopen, wellicht ook de ketting smeren.
Dat stel niet veel voor.. weten wij.

Veel mensen vragen zich dat allemaal niet af. ;)
 
Ik heb 127,80 euro betaald maar dit is wel voor de Benelli tnt 1000 km beurt EN voor de Sym Joymax-Z 3000 km beurt te samen. Olie + filter + allerlei + werk staat op het bonnetje.
 
Dat is een nette prijs voor 2 machines die onderhoud hebben gehad hoor.
Kan je het eigenlijk niet zelf voor doen dus je bent geen spekkoper.
Fijn dat jouw beide machines nu weer up to date zijn.
Kan je voorlopig weer lekker sturen en genieten.
Ik geef mijn machines de beurtjes van het najaar.
Stelt voor de Honda Grom weinig voor maar de CB500 ga ik flink laten verwennen want die rijdt het hele jaar door en is toch mijn werkpaard.
Wordt aankomend weekend weer lekker weer dus laten we er dan maar goed van profiteren.
 
Hoi beste glennix.
Ik moet je eerlijk bekennen maar wellicht wist jij dat al, dat ik mijn Honda MSX125 eigenlijk alleen maar gebruik voor fun ritjes.
Noem het ook wel de rondom kerk ritjes.
Ze is inmiddels alweer 2 jaar oud en heb nu pas 2650km op de teller staan.
Dat is dus eigenlijk een fractie van wat jij met jouw TNT125 rijdt.
Het gaat dus niet zo hard met oplopen van de kilometers op miene 125cc.
Het is en was altijd al mijn pretmachine en komt na het zomerseizoen nagenoeg niet buiten.
Ook de regenbuien die zij per ongeluk heeft meegemaakt zijn in die 2650km nog op 1 hand te tellen.
Daarmee gaat het erg langzaam met oplopen van het aantal kilometers.
Mijn werkpaard, de Honda CB500F daarentegen gebruik ik veel en veel meer.
Die fiets wordt ingezet het hele jaar door en met wind en regen en met pekel en drekshit op Neerlands wegen.
Van boodschappen doen tot aan lange ritten tot aan uren sturen met een maatje die meerijd op zijn dikke BMW toerfiets.
Met die fiets vliegen de kilometers er wel op maar dat geeft niet want is toch ene die mij minder aan het hart ligt.
Als ik een keuze zou moeten maken tussen die 2 dan zou de CB500 er ook resoluut uitgaan.
De 125cc is me veels te uniek en prettig.
Telkens met rijden op de 125cc krijg ik een glimlach van oor tot oor en dat geeft die 500cc mij niet.
Die doet gewoon gewillig wat ze doen moet en laat me niet in de steek maar word er niet blij of warm van.
Ik merk dus dat jij met jouw TNT125 behoorlijk wat afrijdt.
Fijn dat de machine jou bevalt want dat is goed om te horen.
 
Zowel de TNT als de MSX zijn inderdaad meer bedoeld voor de kleinere fun ritjes, maar als het weer goed is (droog en minimum 12°C) dan gebruik ik de TNT ook voor langere ritjes (+- 100km).

Hoewel ik eerlijk moet bekennen dat ik onderweg om het uur ongeveer even 5 minuten moet stoppen om de benen te strekken en mijn zitvlak te laten ontspannen door het toch wel harde zadel. Maar daarna kan ik er weer voor even tegen. Dat is tot nu toe ook het enige wat mij tegensteekt aan de TNT, het gebrek aan comfort.

Aangezien ik veel vrije tijd heb komen de kilometers er dus wel vlot bij tijdens de lente en zomer. Zeker met de Corona toestanden en de daarmee gepaarde Lock Down is er weinig anders om mijn vrije tijd mee door te brengen dus ben ik erg blij dat we weer mogen rijden hier in België.

Ik wissel ook af tussen mijn TNT en mijn motorscooter de Sym Joymax-Z 125, die is wat saaier om mee te rijden maar oh zo comfortabel en met erg veel opbergruimte.
 
Wat fijn te horen dat jij content bent met allebei jouw machines.
Respect dat jij lange afstanden kunt rijden op je TNT125 en dat zadel kan jou met name op de langere afstanden inderdaad zitvlak ongemak geven.
Ondanks dat ik vrij snel na de aankoop van mijn 125cc het zadel heb laten vermaken ervaar ik hetzelfde als jou hoor.
Lange afstanden rijden met de MSX leveren ook mij een pijnlijk zitvlak op ondanks het aangepaste zadel.
Van de rest van mijn lichaam zoals benen of rug geen last door de MSX.
Het vreemde is dat mijn CB500 met totaal nog het originele zadel echt super fijn zit en ook voor uren achtereen sturen.
Heb dat inmiddels al vaak kunnen testen en ongelogen kan ik een 3.5 uur rijden zonder echt zitvlakpijn te ervaren.
Na die dikke 3 uur ga ik het wel merken, maar dat mag ook wel vind ik voor zo’n type fiets.
Het is tenslotte geen dikke toerbuffel waar men een hele dag probleemloos op kan zitten.

Wat ik ook best wel vreemd vind zijn die filmpjes op You Tube over gasten in Amerika die met hun Honda MSX met stock zadel enden en enden kunnen rijden zonder te klagen over zadelpijn.
Ik heb dat tot op de dag van vandaag niet kunnen begrijpen.

Ik heb tot op heden eerlijke gezegt nog niet een TNT125 van kortbij mogen zien en ervaren.
Zou dat graag wensen maar wellicht loop ik er ooit wel eens ene tegen het lijf.
Tenslotte zijn machines zoals jouw TNT125 en mijn MSX125 behoorlijk zeldzaam.
En daar komt naar mijn mening ook nimmer verandering in.
Klinkt wat raar, maar ik weet gewoon dat het gros van de mannen zich liever niet wil laten zien op zo’n pocket bike formaat brommer.
Behoorlijk misplaatst vind ik, maar zegt meer over dat soort gasten dan over de machine zelf.
 
Hoi glennix, vraagje: ben jij van plan om allebei jouw 125cc machines te blijven rijden?
Want ze zitten beiden toch aan nagenoeg hetzelfde vermogen en cilinder inhoud.
Ik heb zelf bewust een 125 en 500cc omdat het verschil daartussen behoorlijk is.
Ik vraag me af hoe jij erin staat.
 
@dylanpilot Ja, ik blijf bij 125cc, ik mag ook niet met meer cc rijden aangezien ik geen motor rijbewijs heb. Maar voor mij is 125cc meer dan voldoende, ben er erg tevreden mee en ik kom geen kracht te kort aangezien ik een hekel aan autosnelweg rijden heb.

Ik kom bijna alleen op 50 en 70 km/u wegen, heel soms op 90 km/u wegen en daarvoor is de TNT en zeker de Joymax-Z meer dan voldoende voor mij persoonlijk. En met 125cc kan je de motor lekker laten brullen en opengooien zonder met je rijbewijs te spelen. En als je een 125cc helemaal opengooid is het net alsof je heel erg snel rijd, totdat een 'echte' motorrijder mij voorbijsteekt tegen 160 km/u. :+

Ach, ik zit er helemaal niks mee in dat ik door de meeste motorrijders niet tot de 'echte' motorrijders gerekend word, laat ze maar lachen met 125cc, zolang ik er maar van geniet. :)
 
Om het zadel probleem proberen op te lossen heb ik op Ali een soort Airhawk motor zit kussen besteld, nu nog een maandje geduld hebben voordat het aankomt. :+
 
Goedemorgen beste glennix.
Bedankt nog voor jouw heldere uitleg en was even vergeten dat jij inderdaad tot 125cc mag rijden en daarmee content bent omdat jij toch altijd snelwegen vermijdt.
Wat dat Air Hawk Seat kussen betreft daar heb ik even wat over opgezocht en zal dat hier plaatsen zodat anderen er gelijk een beeld bij krijgen.
Weet zo even niet of jij exact dezelfde hebt besteld zoals die uit het filmpje en van de foto maar hoop dat het straks meer weldaad zal geven voor het zitvlak.
Want als iets wel belangrijk is met rijden op een motorfiets dan zijn dat zitpositie en zitcomfort.
 
Aha en weer helemaal duidelijk.
Zal je vast een boel schelen in prijs.
Hoorde dat die originele flink aan de prijs was.
Voor nog minder centen had ik destijds het zadel van mijn Honda MSX laten vermaken.
Hoop dat je bestelling zsm binnenkomt en dat jij er dan van kan genieten.
Zou super zijn als die imitatie het net zo goed doet als de originele.
 
Terug
Bovenaan Onderaan