Benelli Tornado TNT 125

Monomuis, een Honda Vision 110 kan ook. Bijna hetzelfde als een Address. Degelijk spul en niet duur.
Een Tornado zou ook tof zijn, maar of dat geschikt is voor de vele woon-werk kilometers? Daar zou ik niet op gokken.
Een Tornado is puur voor de fun voor erbij.
 
Wat ik van Scooterxpress las, is de Suzuki krachtiger en lichter dan de Vision 110. En mijn ervaring op de 110 was dus al positief. w-w zou denk ik 40km op een dag zijn. Op mooie dagen pak ik mijn ER wel, maar op een scootertje is een stuk zuiniger; de Address 110 reed met mij er op 1 op 46 met flink wat stukken het gas vol open.
 
hoi dylan pilot gaat as maandag opgelost worden door dealer die zeer bereidwillig is om het zo spoedig mogelijk op te lossen details volgen
volgens importeur/fabriek kan het met het startmotor systeem te maken hebben of de koppeling
de witte die aan een ander forumlid is verkocht, en ze gisteren aan het uitpakken en rijklaar maken waren heeft het ook niet dus ik heb dikke pech.
 
Laatst bewerkt:
Nou degene uit zevenaar heeft zn motor zaterdag opgehaald ,maar nog niet mee gereden gok ik, heb hem nog niet op mf terug gezien met zn verhaal
Mijn motor is retour en heb van de dealer langenberg te coevorden een nieuwe voorraad motor gekregen ,mijnes gaat naw retour importeur
Zeer coulant van de dealer om me zo tegemoet te komen en niet het importeurs verhaal gaat afwachten zodat ik niet kan rijden dus deze dealer kan bij de topic goede dealers maar dit was al algemeen bekend 👍
 
Laatst bewerkt:
ja hier ben ik...Had al wat geschreven echter MF op je mobiel is niet echt handig, berichten zijn niet aangekomen.

Heb er op de kop af nu 240 km op zitten. De "brommer" rijd als een motor.... De vrouw ook al achterop gehad en ging verrassend goed. Kortom nog even doorbijten voordat ik volgas mag, ik maak nu Zevenaar en omgeving onveilig.
 
Hahaha leuk om te horen
Ik trek hem de eerste 500km tot max 7000rpm door en veel op en terugschakelen en wisselende toeren/snelheid rijden
Oftewel veel stadsverkeer rijden daarna trek ik hem steeds verder door na die 500km maar blijf wel wisselende toerentallen gebruiken en bij 500km wissel ik al de olie en filter voor merkolie en bij 1000km nog een keer
1.1 liter olie ga je niet failliet aan zie dit linkje
 
Laatst bewerkt:
Heb er op de kop af nu 240 km op zitten. De "brommer" rijd als een motor.... De vrouw ook al achterop gehad en ging verrassend goed. Kortom nog even doorbijten voordat ik volgas mag, ik maak nu Zevenaar en omgeving onveilig.

Volgens mij is het met inrijden niet heel handig om een passagier mee te nemen, omdat het blok er dan extra aan moet trekken. Weet niet of het in het boekje staat van Benelli, maar ik herinner het me bij mijn Kawasaki volgens mij wel.
 
Zo nieuwe update
Motor is perfect geen rare geluiden oid
Alleen stationair toerental is niet goed
Mengsel is te rijk volgens dealer ,maar kan pas afgesteld worden als de benelli testkast binnen is
Toerental schommelt van 3000rpm tot 2000rpm tot hij warm is
Bij warme motor blijft toerental ook hangen pfffff we wachten af heb wel het idee dat de eindcontrole in china niet veel voorstelt.
 
Laatst bewerkt:
Dat is jammer en geen goede start. Maar ik neem aan dat dealer en importeur welwillend zijn. Je moet alleen zin hebben om proefkonijn te zijn. Gelukkig is de prijs wel leuk, maar nu de QC nog. :)
 
Kon je nog iets vinden over andere tandwiel verhouding om toerental naar beneden te krijgen op fb?.
 
Laatst bewerkt:
Dit heb ik letterlijk met mijn honda msx ook gehad.

Daarbij was het opgelost door de ECU te resetten en de zuurstofstelschroef en de brandstofstelschroef helemaal dicht te draaien. De motor warm te rijden (hij bleef toen steeds klimmen bij mij in toeren toen hij warm werd) en uitgezet.
Daarna had ik de zuurstofstelschroef een halve slag opengedraaid en de brandstofstelschroef een paar keer rondgedraaid, weer aangezet (starten ging wel moeilijk) en gaan rijden om de ecu weer te laten leren.
Daarna was het al ietsjes minder en stopte hij met klimmen bij 5000 toeren.

Dit heb ik daarna nog twee keer gedaan tot de zuurstofstelschroef anderhalf keer open gedraaid was en toen bleef hij redelijk netjes stationair lopen.

Voor de benelli gaat dat helaas niet op. Maar daar heb je gelukkig de motorzaak achter de hand. Ik lees zeker mee om te kijken hoe het opgelost gaat worden.
 
Het gebeurde toen ik alle originele onderdelen er weer op had gezet. Standaard 125cc blokje, origineel luchtfilter, originele uitlaat, originele ecu. Het enige wat toen niet origineel was waren de versterkte koppelingsveren en de versterkte oliepomp.

Dus ja en nee :P. Niet origineel fabrieksaf maar wel origineel.
 
Bekijk onderwerpen
Heb een topic langs zien komen. Wordt met klem afgeraden. Ondertussen meer dan 800 leden. Erg veel info te vinden.


helaas heb ik een afkeer van facebook en alles eromheen ivm privacy etc
is wel jammer dat ze geen gewoon forum hebben gemaakt
ga me er nog eens in verdiepen om een nep account en veranderend ip adres etc te nemen wil door die hufters van facebook niet als reclame pionnetje gebruikt worden en trouwens door meer sites op internet zo ook mf gok ik
wie oplossingen weet hiervoor graag alle info heb geen verstand van computers en haat technisch gezwam over computers maar wil anoniem op facebook.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal.
Wat jammer dat er nog wat probleempjes zijn met de Benelli Tornado TNT 125.
Ik hoop dat ze gauw worden opgelost en dat er dan verder probleemloos kan worden gereden met de motorfiets.
Het grootste probleem met mijn Honda Grom is het zadel.
Dat zit nu in een vermakings project en hoop dat het goedkomt.
Over het zadel van de Benelli TNT 125 hoor ik weinig tot geen klaagzang dus op dat gebied hebben ze het beter voor elkaar.
Mijn Grom gaat richting de 700 kilometer.
Rijd er weinig mee de laatste weken omdat het zadel een heuse billenkiller was en langere ritten een ware kwelling waren.
Hoop dus dat dit binnen afzienbare tijd wordt opgelost.
Motorisch ben ik zeer content met de Grom.
Ze doet precies wat ze doen moet en schakelt als boter.
Ben vanwege het inrijden nog niet boven de 5000 toeren geweest, maar krik dat stapsgewijs op.
Overigens ben ik sinds gisteren toch maar overgestapt van Euro 95 naar Shell V-power 98.
Dit omdat het mijn voorhene Z300 ook goed deed en dan met name voor het langer stilstaand wegzetten.
Vanaf nu af aan dus alleen nog maar Shell V-power 98 erin.
Hoop tzt eens een aantal Benelli TNT 125 rijders te mogen ontmoeten.
Het benne mooie machines die TNT's en Groms.
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
Tonnetje, maak je niet druk om je privacy. FB heeft al lang een ghost profile van je. En wat veranderende IP-adressen er tegen moeten doen, begrijp ik niet. Heel veel sites hebben ook een FB-connector op elke pagina draaien en dat is al voldoende. Facebook weet ongetwijfeld jouw telefoonnummer, zonder dat jij 'm ooit gegeven hebt. :) Kwestie van in het telefoonboek staan op de smartphone van iemand in je familie, vrienden of kennissenkring. Of zakelijk natuurlijk.

Alles en iedereen gaat richting Facebook. Als je ziet hoe actief de FB-groep 'De Motorrijder' is vergeleken met hier.... is best jammer, want MF is geordend, goed doorzoekbaar en veel overzichtelijker dan FB. Op de FB-groepen komen ook elke keer tot vervelens toe dezelfde vragen langs of elke keer 'Ik heb lekker gereden', met een foto erbij. Lekker interessant. Op MF zou je daar één topic voor hebben, op FB krijg je het ongevraagd elke keer te zien. Waarom zit ik er dan op? Om zo nu en dan mijn reviews te delen. Daar zit tegenwoordig een flink deel van de doelgroep. Mensen willen geen moeite doen om een account aan te maken op een forum, ze willen alles in één, zonder opnieuw ergens te moeten aanmelden. Soms is zoeken op Google al te lastig, men weet niet dat het bestaat of hoe het moet. Ik zie ook een lichte afname in bezoekers op mijn site tegenover vorig jaar en dat kan door twee dingen komen; een adblocker die ook zorgt dat er geen (anonieme) data naar Google Analytics gaat of minder gebruik van Google als zoekmachine, doordat men alles denkt te vinden op FB en andere social media.


Tot zo ver mijn offtopic bericht. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan