Benelli Tornado TNT 125

Maar het blijven toch allemaal 125cc motorfietsjes.
Zelf heb ik tot op heden nog geen snelwegrit gereden met mijn Honda MSX125 en ben dat ook niet van plan eerlijk gezegt.
Alles wat ik ermee rijd zijn stadswegen en buitenwegen waar het 60 of 80 mag.
Heb ooit een Honda CBF125 gehad en mij werd verteld door een monteur dat veelvuldig lange stukken rijden op de snelweg en dan tegen de topsnelheid aan veel slijtage oplevert aan het blokje.
Op zich is dat ook wel logisch lijkt me, want dat zal geen enkel motorblok fijn vinden.
Ik ben dan ook van mening dat vrijwel elke 125cc motorfiets ongeschikt is voor de snelweg, indien men van plan is om daar regelmatig veel mee op de snelweg te vertoeven.
Was het alleen al omdat inderdaad veel vrachtverkeer anno 2018 dik over de 90km per uur rijdt en je liever niet zo'n 18 meter gevaarte in de nek wil hebben hangen en het blokje er ook niet vrolijk van wordt.
Desalnietemin is de kans aannemelijk dat ik nog lange tijd zal rondknorren op mijn Honda Grom.
Het fungehalte is en blijft erg hoog van dit soort fietsjes en de Benelli TNT 125 zal er niet veel voor onderdoen lijkt me.
Voor heerlijk relaxt rondtoeren en als nekketrekker van voorbijgangers fungeren zijn dit soort kleine fietsjes ideaal.
Vr Gr
 
Ik ben met de Monkey 2x de snelweg op geweest. Daar is het blok niet voor gemaakt, het voelt niet goed om dat langdurig te doen. Boven de 100 begint ie ook niet meer stabiel aan te voelen. Ik heb 115 gezien met een dalende weg (2% ofzo). Maar binnendoor haal je vaak max 95km/u (en vaak ook niet eens), de teller wijkt ongeveer 8% af.
 
ik rij nu een paar maanden op de TNT, ik heb de magische 1600 km net gepasseerd en mag nu dus volluit rijden. Ik heb de Nelli meegenomen naar Schotland op vakantie. Dit was in een woord geweldig., overal waar je stopte kreeg je aanspraak, van jong tot oud van buschauffeur tot skater. Heb de omgevingen van Sky,, Applecross , Inverness en Edingburg onveilig gemaakt. In de stad of buiten met steile hellingen van 35% allemaal geen probleem en telkens die lach op je gezicht. Heb nu net vanavond weer een rondje om de kerk gereden en hij gaat steeds beter rijden en wat wil je met dit weer! Heb nog geen moment spijt en ik moet ook zeggen ik ben er beter door gaan rijden op de groter machines. De laatste mooie dagen zijn denk ik nu wel aangebroken en dan gaat hij de winterstalling in.
 
Winterstalling? Duurt nog even voor de strooien, mag ik hopen. Kan je de TNT125 net zo makkelijk van KMH naar MPH omgooien met één druk op de knop op de cockpit? Bij de BN302 gaat dat wel.
 
Mijne staat nu bijna op 1000km binnenkort de olie en oliefilter eruit,motor af laten stellen verder geen problemen tot nu toe
En nog steeds een hoop bekijks maar een verkooptopper is het niet hahaha ben er nog geeneen in het wild tegengekomen.
 
Dat komt omdat Benelli nog onbekend is en Nederland geen 125cc land is. Ik zie ook weinig MSXjes rondrijden en ik verwacht nog minder Monkey's te zien rijden in de toekomst. Allemaal leuk spul, maar NL is geen 125cc land. Als je nou met je B-rijbewijs op 125cc kon rijden, dan kon je een nummertje trekken bij de dealer om er eentje te kopen.
 
Hoi tonnetje.
Fijn om te horen dat jouw Benelli nog goed bevalt.
Ook ik ben er nog nimmer ene tegengekomen en zit veel op de weg.
Maar om heel eerlijk te zijn......ik ben ook nog nimmer een Honda Grom tegengekomen.
Waarschijnlijk is dat 1 van de redenen waarom gasten zoals jij en ik veel bekijks en aanspraak krijgen als we rondknorren op onze 125cc machines.
Ben het met Monomuis helemaal eens dat Holland geen 125cc landje is.
Eigenlijk ook geen 250cc vind ik.
En ik durf hardop te zeggen dat het er in de nabije of verre toekomst ook niet van zal komen.
Want ik geloof namelijk niet dat zodra de mensen met slechts een B-rijbewijs ook mogen rijden op een 125cc machine dat daadwerkelijk zullen gaan doen.
Waarom niet?
Omdat een 125cc tweewieler toch vaak ondermaats is en voor veel mensen helaas ook het formaat belangrijk is.
Zoets als van: een zware is de ware..........
Kolder uiteraard, maar vertel dat maar aan het gros van de rijders die veelal mooi weer rijders zijn en hun pronkstuk alleen maar tijdens de zomerperiode uit de schuur halen.
Net zoals we allemaal eigenlijk al weten dat Holland nooit het land van de motorscooters zal worden.
Dan hebben ze het in landen zoals Italie, Frankrijk, Spanje en Griekenland toch veel beter bekeken.

Wat mij na 30 jaar motorrijden nog flink verbaasd is waarom relatief gezien zo weinig mensen niet een motorfiets of motorscooter gebruiken voor woon/werk.
Ik zit dagelijks met files en rijd zo'n 35.000km op jaarbasis met de motorfietsen, maar ik zie met name tijdens de spits en ook als het zomerseizoen is afgelopen en de dagen korter worden in licht en kouder worden in temperatuur, dat het aantal motorrijders drastisch daalt.
Ik kan ze werkelijk op 1 hand tellen.
De files nemen elk jaar toe, en dat is een waarlijk feit.
Waarom kiest men niet voor het gemak van een tweewieler om ertussendoor te filteren????
Ik doe het dagelijks en zou echt niet anders willen.
Ja, ik heb er ook een auto naast, maar daar zit ik zo weinig mogelijk in.
Ik vind het anno 2018 dus nog steeds heel vreemd waarom het gros van de mensen liever achteraan sluit in de file maar er toch over blijft klagen.
Rare gang van zaken hoor.
Vr gr
 
Omdat de mensen over het algemeen liever lui als moe zijn .
Voor mij is het geen optie om op de motor naar werk te kunnen ivm afstand en tijden anders wist ik het wel.
 
Heeeeee beste tonnetje.
Oke man en ik ben het met jou eens.
Mensen zijn over het algemeen inderdaad liever lui als moe.
Ze preferen dus liever het in de file staan dan lekker erlangs kunnen kachelen met een tweewieler.
Nou........ze doen maar.Ha ha ha ha
Vr Gr
 
Op een MP3 kan je nog lui en moe tegelijk zijn. En daar hoef je, mits voor 19-1-2013 B behaald, zo op rijden. Ik zie dat wel als een potentiële deeloplossing van het fileprobleem. Het is denk ik ook een stukje niet durven, de kans is 18 maal groter dacht ik, om een ongeluk te krijgen?

250cc motorscootertje voor in de file doet het best hoor, kan prima 120km/u rijden, 140km/u top. Loopt zuinig, je kan veel meuk kwijt.
Maar hoe meer cc's, hoe meer koppel. Maar als het stil staat is het zelfs easy op mijn 113cc.
 
Na de MSX 125 heb ik ook iets anders gekocht. Een CB125R van 2016 met 1975 km op de klok. Ik heb deze motor gekocht om mee te nemen op een aanhangertje achter de camper. Wij gaan veel richting Zuid-Frankrijk en Spanje. Dus puur om een boodschapje te doen er af en toe de bergen in te karren. Dat ging met de MSX ook wel, maar die kleine wieltjes.....Dit vind ik toch een wat meer volwassen model.
34424329hi.jpg


Ik ben benieuwd hoe deze gaat bevallen.
 
Super fietsje.
Heb voorheen de CB125F gehad.
Probleemloze en leuke fiets en lijkt veel op die van jou.
Benzine verbruik is wonderbaarlijk zuinig.
Veel plezier ermee.
 
Na de MSX 125 heb ik ook iets anders gekocht. Een CB125R van 2016 met 1975 km op de klok. Ik heb deze motor gekocht om mee te nemen op een aanhangertje achter de camper. Wij gaan veel richting Zuid-Frankrijk en Spanje. Dus puur om een boodschapje te doen er af en toe de bergen in te karren. Dat ging met de MSX ook wel, maar die kleine wieltjes.....Dit vind ik toch een wat meer volwassen model.
34424329hi.jpg


Ik ben benieuwd hoe deze gaat bevallen.
Waarom op een aanhanger achter..... en op een verzeaard “fietsenrek” achterop de camper
 
Fietsendrager is versleten en helemaal verbogen, na een heel slechte weg in Frankrijk met 2 fietsen achterop. Dat rek ga ik er af slopen. Ik heb nu een licht aanhangertje achter de camper hangen, met daarop de 125 cc en 2 electrische fietsen. Dat werkt perfekt.
 
nog iemand interesse in mijn benelli tnt 125?
gaat in de verkoop wil nog maar 1 motor hebben,ivm weinige tijd om te rijden
940 km gereden nog 18 maanden fabrieksgarantie
opties pirelli angel bandenset rondom (supergrip) tail tidy en cafe racer spiegels ,originele delen aanwezig.
pm bij interesse
 

Bijlagen

  • IMG-20180625-WA0000.jpeg
    IMG-20180625-WA0000.jpeg
    978,2 KB · Weergaven: 25
  • 20180522_154150.jpg
    20180522_154150.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Ga je 'm weg doen? Wel zonde, nog geen 1000km gereden!

Ik heb trouwens ondertussen de BN302 gereden, Benelli kan inpakken en naar huis vwb de 302, met 500 euro verschil tegen de binnenkort leverbare Kawasaki Z400 is de 302 geknipt en geschoren door Kawasaki. Draak van een motor, zal de link hier wel dumpen als het online staat (dit weekend). Er moet heel wat van de prijs af wil je het kunnen verkopen en dan nog zitten er verplichte verbeterpunten op. De remmen zijn bijv. zwaar ondermaats en dan heeft dat ding nog wel twee schijven voorop. Twee bamischijven op het voorwiel remmen misschien net zo goed. :P Nah, dat is dan overdreven, maar de BN302 laat duidelijk zien dat er in China nog steeds slechte motoren (tov Japans) worden gemaakt. Ik vraag me ook af wat het kost om een BN302 in elkaar te zetten in China. De importeur vraagt VEEEEEL te veel voor de 302. Hopelijk zijn de 500's kwalitatief beter, maar ik heb weinig trek om op meer Benelli's te rijden door mijn ervaring met de 302. Dat is het nadeel van kritisch zijn. Maar daarom heeft de importeur ook nooit actief contact met mij opgenomen dit jaar, omdat ze weten dat ik eerlijk zeg wat er scheelt en niet de boel in zo'n straatje probeer te lullen dat alles positief en goed klinkt. Met mijn info kan je je motor verbeteren waar nodig en er wel een verkooptopper van proberen te maken.

Ik hoop echt dat de 500's beter zijn, anders is Benelli over een paar jaar hier weer van de markt. Tot de Chinezen weer een andere naam opkopen en hun meuk hier voor teveel geld kwijt proberen te raken. Kreidler, anyone?
 
Laatst bewerkt:
Hahaha, je hebt een punt maar blijven leuke modellen om te zien op eerste oog
Ja was in de run om kawa z400 of z650 te kopen maar ben gezwicht voor de nieuwe streetscrambler van triumph vandaar mn ommezwaai ,heb ook nog effe naar de leocinci van benelli gekeken maar te modern voor me
Classic looks gaan bij mij op eerste plaats en kan ik toch nog zand en gravel routes blijven rijden met de kawasaki,s niet maar inruilprijs van de bmw GS310 is droevig
Ik denk onbekend maakt onbemind.
 
Benelli maakt leuke motoren, de TRK502 is optisch ook echt een waanzinnig plaatje. Daar kan Suzuki nog een puntje aan zuigen met z'n V-Strom.
Maar met alleen een leuk uiterlijk ben je er niet. Een bloedmooie vrouw is leuk, maar als ze niets anders kan dan mooi zijn en de hele dag selfies maken om op social media te zetten, heb je er ook niet zoveel aan. :+

Triumph Street Scrambler ziet er ook goed uit! Leoncino.. ja, je moet durven en Benelli zet de motoren voor teveel in de markt. Het is een wilde gok en qua inruil krijg je er weinig voor, omdat er weinig mensen zitten te wachten op zoiets. Zelfde voor die G310GS... het is een A2-motor, maar de doelgroep is heel klein en de meeste mensen uit die doelgroep zoeken iets wat krachtiger is.

Hier trouwens het verslag van de BN302; Test: Benelli BN302 35kW A2-rijbewijs
 
Prijs moet omlaag. Dat sowieso. En dingen als stuuruitslag wat niet klopt, dat komt zo Chinees over op mij.
Een niet nader te noemen motorblad heeft 'm 2 jaar terug denk ik getest (zonder ABS) en die was behoorlijk positief er over en maakte een positief verhaal van die remmen. Dat ze niet echt daadkrachtig waren en daarom ideaal voor beginners. Als je het mij vraagt de grootste bullshit die er bestaat, juist een beginner heeft goede stoppers nodig en met ABS rem je jezelf niet zo snel onderuit, maar maak je nog wel foutjes waarbij een goede set remmen van levensbelang kunnen zijn. Maar ook dat het gewicht geen probleem was etc. etc. kan natuurlijk zijn dat die redacteur niet zoveel ervaring heeft met A2 motoren als ik, maar maak de boel niet mooier dan het is, omdat je afhankelijk bent van de inkomsten van de fabrikant. Niemand heeft wat aan een bullshitrecensie. :')
Trump zou het fake reviews noemen. :9
 
MVM in De Meern is nu de boel aan het verbouwen, dus ze zijn dicht, maar zodra ze open gaan kan je ongetwijfeld op de BN302 stappen! Ook op andere Benelli's.
 
Terug
Bovenaan Onderaan