Benelli Tornado TNT 125

ja inmiddels meer merken gevonde oa remus
kan ook een catvervangingspijp plaatsen en originele uitlaat behouden
carter en radiator bescherming ook gevonden in china:+
 
nog iemand interesse in mijn benelli tnt 125?
gaat in de verkoop wil nog maar 1 motor hebben,ivm weinige tijd om te rijden
940 km gereden nog 18 maanden fabrieksgarantie
opties pirelli angel bandenset rondom (supergrip) tail tidy en cafe racer spiegels ,originele delen aanwezig.
pm bij interesse
 
nog iemand interesse in mijn benelli tnt 125?
gaat in de verkoop wil nog maar 1 motor hebben,ivm weinige tijd om te rijden
940 km gereden nog 18 maanden fabrieksgarantie
opties pirelli angel bandenset rondom (supergrip) tail tidy en cafe racer spiegels ,originele delen aanwezig.
pm bij interesse

Hoi tonnetje,

Benelli inmiddels verkocht?
 
nope interesse? :]
stuur maar pm eventueel ,anders word hij over goed 4a5 weken ingeruild op een ?*O*
benelli,honda,kawasaki_O-
ben nog aan het dimdammen8)7
 
Laatst bewerkt:
helaas zie ik bericht net pas ,heb hem vandaag ingeruild samen met de GS 310 bij langeberg,moet je die maar even bellen wat hij gaat kosten nog geen 1000 km op de klok_O-
en is een yamaha geworden:+
 
Jammer dat die Benelli geen succes was voor je.
Veel plezier met je Yamaha komend seizoen.
En dan te bedenken dat ik mij verleden jaar bijna ook zo’n Benelli had gekocht.
Was mijn eerste keuze na de Honda Grom.
Nu achteraf toch blij dat het een Honda Grom is geworden waarmee ik nog steeds erg.blij mee ben.
 
Voor de duidelijkheid, de benelli is en was geen miskoop ,maar wou naar 1 motor en die ook als woon ,werkverkeer zomers inzetten 1x per week retourtje van 290 km totaal ,dus had krachtiger motor nodig vandaar heb alle 1000km,s schik gehad met de benelli
en voor erbij staat hij alleen maar stil in toekomst vandaar de inruil verkoop .
 
Laatst bewerkt:
_O-_O-_O- een MT-09 is het geworden:+

Zo, dat is even heel wat serieuzer! Maar goed, met waar jij 'm voor wil gebruiken is de TNT125 absoluut ongeschikt en dat ligt niet aan de motor, maar aan jouw wensen. :) Net als mijn Address 110; erg leuk voor binnendoor, rondom de stad, soms een stukje verder, maar voor een serieuze rit heb je wat krachtigers nodig wat ook met gemak de snelweg op kan.
 
Jullie hebben allebei gelijk en zijn ook allebei glashelder in jullie uitleg.
Eigenlijk geldt dat voor mijn situatie ook met de Honda Grom en daarmee begeef ik mij ook niet op de snelweg.
Mede daarom heb ik een Honda Deauville 700 erbij die vele malen beter geschikt is voor het langere afstandswerk.
De 125cc Honda Grom is er puur voor rondje om de kerk en leuke toerritjes waarbij de snelweg vermeden wordt.
Kortom: we doen het toch maar goed met de machines van onze keuzes.
Vr gr
 
Inderdaad.
Daar heb jij helemaal gelijk aan.
Wat ook wel mooi zou zijn lijkt me als ze met een volledig elektrische motorfiets op de proppen komen en dan ene die ook nog enigszins betaalbaar is.
Dat lijkt me ook wel wat.
Wil komende zomer namelijk wel eens op een Zero gaan demo rijden.
Eens kieken hoe dat rijdt.
 
Elektrisch en betaalbaar zijn dingen die nog niet samen gaan. En daarom loopt elektrisch ook nog niet in NL.
Ik wil best een keer een elektrische motor hebben, maar de prijzen liggen veel te hoog.

Als je nu de nieuwe Zero ziet... kost 21000 euro oid en kan 320km ver komen en 220km/u is de top. Voor 7500 euro had ik mijn ER-6N nieuw, die kan richting de 400km op een tank en loopt 220km/u. Dan houd ik ongeveer 14k over om te tanken en kan ik daarmee 200.000km rijden om op 21k euro uit te komen voor zo'n Zero en dan heb ik nog geen centimeter gereden. Nu fluctureert de prijs natuurlijk van benzine, maar dat doet het ook van stroom.
Laten ze maar eens een elektrische motor maken van 8000 euro die een actieradius heeft van 300km, heel snel kan laden en een top heeft van zeg 160-70km/u. Het is compleet nutteloos om 200km/u te rijden op de openbare weg. Leuk dat het kan, maar beter focus je op betere actieradius, prijs en nog sneller laden.

Overigens wil ik ook een Zero gaan testen, want het is natuurlijk wel leuk spul, maar voor de gemiddelde consument een stapje te ver, als je ook voor minder geld een benzinemotor kan kopen.
 
Als je slim bent; bij MVM in De Meern heb je vandaag en morgen de Benelli Opstapdagen en dan kan je ook rijden op de TNT125. Weet je meteen of het wat voor je is. Zijn geinige dingen voor leuk geld.
 
Even een kleine update van mijn kant. Was even vergeten dat ik hier iets geschreven had...Maar heb Nellie nu al 5000km en dat zonder enkele problemen. Deze zomer Nellie meegenomen naar de Costa Brava en daar heel veel bekijks gehad ook trouwens een erg mooi land om motor te rijden maar dat terzijde. In de hitte doet Nellie dus ook zijn werk lekker ermee naar het strand en voor de rest mooie toertochten gereden. Ik ben dus nog steeds erg tevreden en doe hem zeker nog niet weg.
 
Ook even in dit topic reageren :)

Toch zit ik weer te twijfelen over de Benelli TNT 125, op Youtube zijn er wel hier en daar wat problemen maar over het algemeen is men wel positief erover. In het Benelli TNT 125 topic was er iemand (Tonnetje?) die een slecht exemplaar gekregen had maar die was onder garantie omgeruild voor een nieuw exemplaar.

En in het begin was de TNT nog niet optimaal afgesteld maar die problemen zijn nu wel voorbij denk ik. En ja, er is 2 jaar garantie dus als er iets aan moest zijn word dat wel opgelost denk ik.

Voor de Benelli: 2499 Euro - 1450 Euro( wat ik voor de Symphony 125 nog zou krijgen bij de Benelli Dealer) = 1049 Euro zou ik moeten betalen.
Voor de Monkey: 4099 Euro + 95 Euro(afleverkosten) - 1000 Euro(Wat ik voor de Symphony nog zou krijgen bij de Honda Dealer) = 3194 Euro wat ik zou moeten betalen.

Dus de Monkey is in mijn geval 3x zo duur! :o

Ik zou liever de Monkey hebben maar telkens zit ik weer aan de prijs te denken, eigenlijk is die prijs veel te gortig in mijn ogen, ook al is het zo een tof fietsje en een Honda.

Ik ga dinsdag opnieuw naar de Benelli dealer en misschien proberen om een testritje te maken als er een demo model staat. De Benelli doet weer mee! :P

2018-Benelli-TNT-135-Review-Urban-motorcycle-.jpg
 
De Benelli ziet eruit zoals een MSX eruit ziet met veel aftermarket spul erop. Gewoon erg gaaf.
Kan zijn dat de Monkey een fijner zadel heeft en beter zit. Betrouwbaarheid van de Monkey zal ook beter zijn. Maar dat wil niet zeggen dat de Benelli slecht is. Ik denk wel dat de kans op een wat slechter exemplaar groter is bij de Benelli. Maar ja, de prijs is daar ook naar.
Succes met kiezen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan