Benelli Tornado TNT 125

Ik ben daarnet nog gaan rijden en ik heb nog een rode Benelli TNT gespot in het wild! Ik was wel op pad met de Sym, anders was het de tweelingszus van Nelli. :+
 
Een tweede in het wild spotten is mij nog niet gelukt! Ik ben benieuwd hoe je zadelfiks tzt bevalt, het origineel is zeker hard. Gezien Nelli bij mij naast m'n Triumph Daytona gekomen is was m'n zitvlees echter al wat gewend :'). 2000km voorbij hier trouwens, en de fun wordt niet minder.
 
Ja, ben zelf ook heel benieuwd naar de zadelfiks. Ik hoop dat het goed gaat passen want het zadel van Nelli is redelijk klein en ik heb net hetzelde model besteld als op de foto gepost door dylanpilot hier op de vorige pagina.
De 2000 km komt hier ook stil aan dichterbij, 1700 km tot nu toe.
Mijn hoogste snelheid behaald met Nelli is tot nu toe 107 km/u op de teller, ongeveer 93 km/u op de GPS. Denk dat ze nog iets sneller kan gaan in optimale omstandigheden maar ik moet dan meestal in de remmen gaan voor het veilig te houden op de baan. Met mijn gewicht van 108 kg is die 107 km/u op de teller al een prestatie. :+
 
Laatst bewerkt:
En of dat een prestatie is beste glennix!!!
108 kilogram op die 125cc Nelli en dan nog zo’n nette snelheid behalen vind ik best bijzonder.
Dat zou hoogstwaarschijnlijk op mijn Grom niet gaan lukken.
Weeg zelf rond de 85 kilo en merk dat bij beetje tegenwind of bultje omhoog de snelheid rap naar beneden zakt.
Dat vind ik soms echt wel frustrerend.
Maar het hoort bij dit soort machines zullen we maar zeggen.
Ik denk glennix dat jij 1 van de weinigen bent die 2 stuks 125cc machines heeft want van wat ik zoal lees heeft het gros een 125 er veelal bij naast hun grotere machine.
Maar jouw uitleg van laatst was helemaal duidelijk waarom.
 
Ondanks dat ik zelf een KTM 690 SM rijd, en dus in theorie niets hier te zoeken heb, volg ik dit topic met erg veel plezier.
Ik vind de kleine TNT erg leuk ogen, lijkt me een tof fietsje voor de fun, naast Kaatje de KTM.

Ik kwam dus afgelopen weekend, terwijl ik in mijn Peugeot koekblik zat, in Brabant gewoon een rode TNT125 tegen, met een zwarte (Honda leek het?) en een Groene Kawa...

Die 2 laatste leken echt de grote broers, en de kleine TNT reed parmantig voorop.

Wat een schattige maar speelse fiets is het. Tof ding, benieuwd hoe dit topic ontplooid, als er nog meer mensen een TNT gaan rijden.
 
Ondanks dat ik zelf een KTM 690 SM rijd, en dus in theorie niets hier te zoeken heb, volg ik dit topic met erg veel plezier.
Ik vind de kleine TNT erg leuk ogen, lijkt me een tof fietsje voor de fun, naast Kaatje de KTM.

Ik kwam dus afgelopen weekend, terwijl ik in mijn Peugeot koekblik zat, in Brabant gewoon een rode TNT125 tegen, met een zwarte (Honda leek het?) en een Groene Kawa...

Die 2 laatste leken echt de grote broers, en de kleine TNT reed parmantig voorop.

Wat een schattige maar speelse fiets is het. Tof ding, benieuwd hoe dit topic ontplooid, als er nog meer mensen een TNT gaan rijden.
De 690 SM is wel een lekkere gooi/smijt fiets. Maar de TnT is gewoon een totaal andere categorie. Ondanks dat ik o.a. nog een S1000R heb staan beleef ik enorm veel plezier op de TnT. Sterker nog met dat ding heb ik sinds ik 'm heb (maart dit jaar) 2500 km gereden en op de overige motoren bij elkaar nog geen 1000. Het is ook gewoon lekker laagdrempelig om dat ding te pakken. Geen vol motorpak, geen geluidsoverlast voor anderen, veel uitdaging met de meest simpele dingen (snelweg rijden, voetsteuntjes afschrapen op rotondes, "echte" motoren opjagen op smalle dijkjes). Dikke pret voor weinig geld. :]
 
Ondanks dat ik zelf een KTM 690 SM rijd, en dus in theorie niets hier te zoeken heb, volg ik dit topic met erg veel plezier.
Misschien dat de theorie dan toch andersom is.. mits uit het goede liefhebbershout gesneden waardeer je een kleinere motorfiets altijd.
Zeker als het zoveel waar en design voor je geld biedt als de TNT.

Ik heb naast mijn twee 1.000/1.200cc superbikes ook een A2 motor waar ik de meeste kilometers op rijd. :Y
Gisteren weer na drie weken helemaal niet rijden.. lekker de bochten inremmen.. vroeg op het gas. Heerlijk.
 
Misschien dat de theorie dan toch andersom is.. mits uit het goede liefhebbershout gesneden waardeer je een kleinere motorfiets altijd.
Zeker als het zoveel waar en design voor je geld biedt als de TNT.

Ik heb naast mijn twee 1.000/1.200cc superbikes ook een A2 motor waar ik de meeste kilometers op rijd. :Y
Gisteren weer na drie weken helemaal niet rijden.. lekker de bochten inremmen.. vroeg op het gas. Heerlijk.

Helemaal waar! Vandaag ook lekker met de CB-1 naar het werk. Ik heb een 125, 400, 954, 1000 en een 1200. Allemaal hun eigen plussen en toepassingen. Overeenkomst is dat ze allemaal voor plezier zorgen.
 
Helemaal waar! Vandaag ook lekker met de CB-1 naar het werk. Ik heb een 125, 400, 954, 1000 en een 1200. Allemaal hun eigen plussen en toepassingen. Overeenkomst is dat ze allemaal voor plezier zorgen.
Ik heb mijzelf opgelegd dat het alleen nog maar een injectie fiets mag zijn met digitaal dashboard en ABS. En iedere motor moet een andere aantal cilinders hebben. Dus daarom alleen een moderne ééncilinder, tweecilinder en viercilinder in huis. De rest is opgeruimd. Er zat anders geen einde aan. _O- ;)

Nu wacht ik al twee jaar op de Kymco RevoNEX. Stond op de beurs in 2018.
Een electrische motorfiets zat nog niet in de opgelegde beperkingen. O-)
 
Ik heb mijzelf opgelegd dat het alleen nog maar een injectie fiets mag zijn met digitaal dashboard en ABS. En iedere motor moet een andere aantal cilinders hebben. Dus daarom alleen een moderne ééncilinder, tweecilinder en viercilinder in huis. De rest is opgeruimd. Er zat anders geen einde aan. _O- ;)

Nu wacht ik al twee jaar op de Kymco RevoNEX. Stond op de beurs in 2018.
Een electrische motorfiets zat nog niet in de opgelegde beperkingen. O-)
Ik mis nog een drie- en een zescilinder in het rijtje. RevoNEX gaat volgend jaar in productie als die planning doorgaat. Ben wel benieuwd naar de prijs en actieradius. Dat is waar de Benelli een dikke winnaar is. :]
 
Ik mis nog een drie- en een zescilinder in het rijtje. RevoNEX gaat volgend jaar in productie als die planning doorgaat. Ben wel benieuwd naar de prijs en actieradius. Dat is waar de Benelli een dikke winnaar is. :]
Een moderne zescilinder zou ik niet weten.
De driecilinder ligt natuurlijk voor de hand, maar verwacht daar geen megaverschil in de huidige mix die nu al te weinig rolt.
Het zou de 1 cilinder kunnen vervangen om wat meer vermogen te hebben en toch lekker te blijven sturen (Street Triple :Y ).
Maar qua duo is de baby GS ideaal.
 
@Worldbeater Nu nog een Triumph voor erbij met drie cilindertjes. Ik reed onlangs de Street Triple S 660cc, geknepen naar A2. Heel erg leuk ding.
ik heb nog wel even gedacht aan de supersport van Triumph, de 765, maar zou die dan toch alleen op het circuit gebruiken.
En dan is de BMW S1000RR toch superieur.
 
660cc als tussenstap is leuk. ;) Die A2 is binnendoor niet voelbaar geknepen, op de snelweg merk je het wel. Ik heb 'm niet onbegrensd gereden, maar ik denk dat het voor mij persoonlijk genoeg zou zijn. Maar dat komt meer vanwege de geldende snelheidsregels hier. Anders had ik nog wel een 1000cc er naast gehad. Maar ik heb geen zin om iets te kopen wat ik niet tot zijn volle potentie gebruik (en dan trek ik de ER6N met 77pk niet eens helemaal open).

Maar zo'n 310cc ploffertje is ook wel aardig. Vond 'm alleen op de snelweg wat te hoogtoerig. Maar dat is al dat grut wel onder de 500cc.
 
660cc als tussenstap is leuk. ;) Die A2 is binnendoor niet voelbaar geknepen, op de snelweg merk je het wel. Ik heb 'm niet onbegrensd gereden, maar ik denk dat het voor mij persoonlijk genoeg zou zijn. Maar dat komt meer vanwege de geldende snelheidsregels hier. Anders had ik nog wel een 1000cc er naast gehad. Maar ik heb geen zin om iets te kopen wat ik niet tot zijn volle potentie gebruik (en dan trek ik de ER6N met 77pk niet eens helemaal open).

Maar zo'n 310cc ploffertje is ook wel aardig. Vond 'm alleen op de snelweg wat te hoogtoerig. Maar dat is al dat grut wel onder de 500cc.
Dat het hier geen 130 km/u wegen meer zijn maakt hem inderdaad weer meer bruikbaar. Nu gewoon alles comfortabel voorbij zonder te hoge toeren met 105..115 km/u. _O-
Ik heb vorig jaar na mijn verhuizing en nieuwe situatie (niet meer achter 80 km/u zone) nog wel even aan vervanging gedacht.
Maar met een andere schokbreker van Hyperpro, voorveren, stuurverhoger, hoger zadel en nog wat klein spul had ik hem eigenlijk wel precies naar wens, en vond inruilen dan ook zonde van de investering.
Voorlopig zit ik de drie jaar garantie wel uit. :)
 
Ik mis nog een drie- en een zescilinder in het rijtje. RevoNEX gaat volgend jaar in productie als die planning doorgaat. Ben wel benieuwd naar de prijs en actieradius. Dat is waar de Benelli een dikke winnaar is. :]
Je bent goed op de hoogte. :9
Eigenlijk bedoelde ik de SuperNEX, maar schreef RevoNEX.
Maar die zal inderdaad eerder komen dan de supersport versie.
Voor een 'gewone' electrische motorfiets is er gewoon een grotere doelgroep. :Y

De Benelli is gewoon een ongewoon leuk ding. Top value for money. :Y
 
Dat het hier geen 130 km/u wegen meer zijn maakt hem inderdaad weer meer bruikbaar. Nu gewoon alles comfortabel voorbij zonder te hoge toeren met 105..115 km/u. _O-
Ik heb vorig jaar na mijn verhuizing en nieuwe situatie (niet meer achter 80 km/u zone) nog wel even aan vervanging gedacht.
Maar met een andere schokbreker van Hyperpro, voorveren, stuurverhoger, hoger zadel en nog wat klein spul had ik hem eigenlijk wel precies naar wens, en vond inruilen dan ook zonde van de investering.
Voorlopig zit ik de drie jaar garantie wel uit. :)

115 km/u is ongeveer de max van relaxt rijden, daarboven inderdaad voor mij persoonlijk te hoogtoerig.
Je hebt er al flink aan zitten sleutelen, dan is het zonde om nu in te ruilen, dat krijg je er namelijk ook niet meer voor terug.

Met 100 km/u kan ik zelfs met mijn NMAX 155 best aardig mee komen. Niet al te veel inhalen, maar overdags kan je echt prima mee. Wel zoveel mogelijk rechts blijven, het blijft een soort van 125cc. Streepje gas bij om weg te wezen bij problemen, is er niet. Enkel uitwijken en/of remmen. Bij de G310GS heb je wel wat meer pit.
 
Hoi glennix.
Ik hoop dat jij jouw bestelde zadelkussentje gauw binnenkrijgt.
Ik heb gisteren nog dik 180km rondgereden op mijn Honda Grom en moet je zeggen dat ik op een gegeven moment wel het zitvlak ging voelen als onprettig.
Op dat originele Honda zadel was het helemaal niet uit te houden want daar kreeg ik binnen 30 minuten al zadelpijn van.
Maar zelfs mijn vermaakte zadel is zoals ik eigenlijk al wist ook niet zaligmakend.
Vind dat best wel jammer want met name lange ritten die met mijn 125cc zeer goed te doen zijn is het zadel het grootste manco.
Je zou bijna zeggen dat het gebrek aan vermogen de dooddoener is, maar dat ervaar ik steeds minder zo.
Ik heb wel genoeg aan die 11pk en haast is er toch niet bij.
Maar dat zadel vind ik wel een dingetje.

Ik hoop zo dat het zadelkussentje van jou straks het wondermiddel is voor de lange ritten.
 
115 km/u is ongeveer de max van relaxt rijden, daarboven inderdaad voor mij persoonlijk te hoogtoerig.
Je hebt er al flink aan zitten sleutelen, dan is het zonde om nu in te ruilen, dat krijg je er namelijk ook niet meer voor terug.

Met 100 km/u kan ik zelfs met mijn NMAX 155 best aardig mee komen. Niet al te veel inhalen, maar overdags kan je echt prima mee. Wel zoveel mogelijk rechts blijven, het blijft een soort van 125cc. Streepje gas bij om weg te wezen bij problemen, is er niet. Enkel uitwijken en/of remmen. Bij de G310GS heb je wel wat meer pit.
En voor dagelijks gebruik is het verbruik ook 2.1x zo laag dan op een S1000RR of een HP2 Sport. De kilometers lopen ook zo snel op bij de kostbare motorfietsen. En regen vind ik daar ook zonde. :+
1.000 km woon~werkper maand is niets en dan heb ik na mijn verkeersongeluk zo nog 960 kilometer per maand aan mijn drie ziekenhuisbezoeken elke week.
 
@Worldbeater 3x ziekenhuisbezoek per week na je ongeval??? Dat klinkt best serieus, wat heb je er aan overgehouden?
Versplinterde rechterarm; de ellepijp en het spaakbeen waren verbrijzeld en met strippen weer zo goed mogelijk gereconstrueerd. Daar ging alle aandacht naar uit. Maar heb ook NAH van de klap overgehouden. Niet Aangeboren Hersenletsel. Dit resulteert in korte termijn geheugenverlies, concentratiestoornis en een accu die ineens leeg kan zijn. PTSS nemen ze dan ook nog als diagnose.
Acceptatie van werkgever, overheid en familie is het lastigste. Niemand ziet iets aan je, maar vele normale zaken kan ik niet meer begrijpen/verwerken/onthouden. :)

Gelukkig kan ik nog wel alles teruglezen op MF. Vaak weet ik niet eens meer wat ik zojuist heb geschreven.
Elke reactie via het belletje in het MF menu is eigenlijk een verrassing. ;)
Zo kan het een beetje doorschuiven naar het lange termijn geheugen. Daarna.
En Photoshoppen traint mijn geduld en concentratie. Thuis.
 
Allemachtig dan zijn niet de minste zaken die jij daar opnoemt.
Ik hoop dat het naarmate de jaren vordert wel steeds beter met jou zal gaan want jij lijkt me nog een jonge kerel.
Ben jij door deze situatie nog wel werkzaam of heb jij daarvoor een aangepast werkrooster?
Lijkt me namelijk best wel zwaar om dan nog schappelijk je werktaken te kunnen uitvoeren.
Sterkte kerel.
 
Allemachtig dan zijn niet de minste zaken die jij daar opnoemt.
Ik hoop dat het naarmate de jaren vordert wel steeds beter met jou zal gaan want jij lijkt me nog een jonge kerel.
Ben jij door deze situatie nog wel werkzaam of heb jij daarvoor een aangepast werkrooster?
Lijkt me namelijk best wel zwaar om dan nog schappelijk je werktaken te kunnen uitvoeren.
Sterkte kerel.
Deze reactie was ook een verrassing.
Ik heb nog wel 20 jaar tot het pensioen, maar de pensioensopbouw is weg sinds vorig jaar.
Dus ik ben niet heel jong, maar qua gevoel wel dertig jaar achteruit qua impulsiviteit en lichamelijk veertig jaar vooruit. In één klap bejaard zoals mijn vriendin zei.

Vijf maanden na het ongeluk hield ik e.a. niet neer vol, en negen maanden later heeft de werkgever een reactie uitgelokt. Daarna was het einde werk.
Om een lang verhaal kort te maken, over alle toestanden kan ik wel een boek schrijven.
Zo dik was het dossier bij de rechtbank ook. ;)

Nog een afspraak of 75 bij het ziekenhuis, dan heb ik stage 1 afgerond, de NAH basisgroep.
Daarna niveau 2 of aan de slag.
Er zit ook iemand in de groep die de eerste riedel voor de tweede keer doet..

De veroorzaker van het ongeluk is veroordeeld. Waarschijnlijk append op de cruisecontrol en boven de normale snelheid een file ingereden.
Helaas was de rechtszaak ineens geweest en hoorde ik dit achteraf. :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan