Benelli Tornado TNT 125

@Worldbeater Sodeju! Dat is klote om te horen! Hopelijk ga je inderdaad naarmate de tijd verstrijkt wel steeds beter dan.
Kan je nog aanspraak maken op een schadevergoeding? Want je leven is toch wel drastisch veranderd en inkomsten ook niet meer vanzelfsprekend.
Hoop dat je korte termijn geheugen ook later weer vooruit gaat. Hoe is eigenlijk die eikel die aandacht aan onbelangrijke zaken gaf er uit gekomen?
 
Wat een ellende om te horen zeg en wat bijzonder dat jij je nog zo goed houdt in deze situatie.
Bedankt voor je duidelijke uitleg en vind het zwaar klote voor je omdat inderdaad je normale leven zoals jij voorheen had totaal 180 graden om is gedraaid.
Het shitste van alles is wel dat jij hoogstwaarschijnlijk nooit meer dat oude leven zult krijgen zoals voorheen en dat lijkt me een hele wrange pit en dan ook nog eens door toedoen van iemand die zeer onverantwoordelijk bezig was.
Maar mag ik vragen: rijd jij hedentendage dan nog wel steeds motor?
Lijkt me ook best wel een dingetje na zo’n zwaar ongeluk.
 
@Worldbeater Sodeju! Dat is klote om te horen! Hopelijk ga je inderdaad naarmate de tijd verstrijkt wel steeds beter dan.
Kan je nog aanspraak maken op een schadevergoeding? Want je leven is toch wel drastisch veranderd en inkomsten ook niet meer vanzelfsprekend.
Hoop dat je korte termijn geheugen ook later weer vooruit gaat. Hoe is eigenlijk die eikel die aandacht aan onbelangrijke zaken gaf er uit gekomen?
Het basisinkomen is wel gegarandeerd vanuit de verzekering van de tegenpartij voor een aantal jaar. Pensioenopbouw niet.
Voor een schadevergoeding had ik vorige maand moeten besluiten tot een rechtszaak tegen Achmea.
Dat had ik dan zelf moeten betalen, ook de onderzoeken. Volgens mij kreeg de letseladvocaat het benauwd of zij nog wel betaald kregen en ze drongen naar mijn idee aan op sluiting van het dossier. Rest de onzekerheid. :Y Hetzelfde werk en/of fulltime zit er niet in voorlopig of voor altijd.

Wat een ellende om te horen zeg en wat bijzonder dat jij je nog zo goed houdt in deze situatie.
Bedankt voor je duidelijke uitleg en vind het zwaar klote voor je omdat inderdaad je normale leven zoals jij voorheen had totaal 180 graden om is gedraaid.
Het shitste van alles is wel dat jij hoogstwaarschijnlijk nooit meer dat oude leven zult krijgen zoals voorheen en dat lijkt me een hele wrange pit en dan ook nog eens door toedoen van iemand die zeer onverantwoordelijk bezig was.
Maar mag ik vragen: rijd jij hedentendage dan nog wel steeds motor?
Lijkt me ook best wel een dingetje na zo’n zwaar ongeluk.
Het was eigenlijk niet de bedoeling dit allemaal, en zeker niet in dit topic. ;)
Ik ben na vier, vijf weken gaan werken. Mocht met de taxi van de verzekeraar, maar dit vond ik allemaal veel te lastig.
De eerste dag reed ik met de auto de zaak voorbij waar ik al jaren werkte.
Raakte verdwaald op de snelweg, en later ook bij de volgende afslag, na verloop van tijd nog overwogen om het koekblik tegen een boom te parkeren.

De week daarop met de E-fiets geweest (2x 25 km), daar was het eigenlijk nog verwarder, veel mensen houden zich niet aan de regels.
En de fietspaden zijn vaak overvol, ook veel mensen die gewoon ineens stilstaan of scooters die je onverwacht inhalen.

Na een dag van dikke file met de auto dan toch maar met de motorfiets over de A4.. kon nog niet met de hand remmen.
Ook bij wekelijkse controles in het ziekenhuis op twee gemotoriseerde wielen, daar keken ze van op. :P
De arts vertelde in april nog dat ik niet mocht belasten tot en met december, daar viel ook motorrijden onder keek hij afwijzend.

Een week na de controle al op Zandvoort gereden, lekker is dat als je nog iets kan. :]
Alleen met aanremmen was de kracht te weinig en had ik maar 1 hand om rechtop te blijven.

leukopdefoto.jpg

(Foto van september..)

Het rijden ging dus best.
Al heb ik nog iedere keer als ik langs het ongeluk kom op de openbare weg heel veel emotie. ;)

De scans van de arm toonden ondanks de belasting goede vooruitgang en inmiddels zijn de botten weer aangesloten.
Geheel pijnvrij is het niet, de schroeven en platen moeten bij aanhoudende last nog verwijderd worden.
Maar dat verwacht ik niet. Positief vooruit kijken. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Heftige verhalen hier, ik vind het mooi hoe je het aanpakt, Worldbeater!
Ik kan zelf alleen maar OT verder gaan hier, er staan inmiddels bijna 3000 kilometers op kleine Nelli. Inmiddels zitten er nieuwe bandjes onder, Bridgestone Battlax, welke een wereld van verschil maken en heerlijk vertrouwen geven lekker te hoeken met dit mooie weer. Ik rij ook regelmatig over de snelweg vanuit het werk, en kom in de nieuwe 100km/h regeling prima mee met de rest. Meestal kachel ik achter vrachtverkeer aan, maar als het te druk word ben ik ze zo voorbij. Maar omdat het motortje bij 110 op de teller (98 Flitsmeister) echt heel vlak tegen de begrenzer aanloopt en ik niet denk dat 9500rpm goed is voor hele ritten heb ik met de bandenwissel ook een tandje groter voortandwiel geprobeerd. Direct was mijn comfortabel meekomen met het verkeer niet meer mogelijk, met moeite kruipte de teller naar 95 (84-ish) en menig vrachtwagen doet dat ook. Gevaarlijk en dus gelijk weer terug gewisseld. Mochten jullie twijfelen; mijn ervaring en advies voor korte fun is 14t, dat is optimalisatie en planken tot de begrenzer in veel omstandigheden. Rij je zoals ik flinke stukken n-weg en waag je wel eens een snelweg mee te pakken, blijf dan lekker op de originele 15t.
Verders 0 klachten, het rijplezier is enorm en de aanspraak waar je ook komt is enorm. Zowel als beginnersfiets, of als speeltje voor de ervaren rijder kan ik de TNT van harte aanbevelen.

DSC_0061.jpg
DSC_0004.jpg
 
Het basisinkomen is wel gegarandeerd vanuit de verzekering van de tegenpartij voor een aantal jaar. Pensioenopbouw niet.
Voor een schadevergoeding had ik vorige maand moeten besluiten tot een rechtszaak tegen Achmea.
Dat had ik dan zelf moeten betalen, ook de onderzoeken. Volgens mij kreeg de letseladvocaat het benauwd of zij nog wel betaald kregen en ze drongen naar mijn idee aan op sluiting van het dossier. Rest de onzekerheid. :Y Hetzelfde werk en/of fulltime zit er niet in voorlopig of voor altijd.

Mooi klote dat je niet fatsoenlijk een vergoeding krijgt. Ook je pensioenopbouw mis je en die is later toch wel prettig, als we dat nog krijgen.
Die letseladvocaat had volgens mij beter zijn best mogen doen. Jij kiest er niet voor dat een droplul niet oplet in het verkeer. Je had ook dood kunnen zijn.
Ik ben zelf een paar jaar terug opzettelijk aangereden op mijn fiets door een DPD-chauffeur, maar daar kwam ook een belachelijk laag bedrag uit. Ik moest zelf ook nog bijlappen om de fiets te vervangen. Die was total loss en de schadevergoeding na de rechtszaak laag.

Hopelijk gaat alles met de jaren steeds wat beter. Je kan gelukkig nog/weer motorrijden. :P :+ :]
 
Ik blijf me telkens verbazen als ik weer mooie foto’s zie van die TNT125 hoe goed en weloverwogen is nagedacht tijdens het ontwerp ervan.
En al helemaal als ik dat vergelijk en afzet tegenover mijn Honda MSX125.
Die is zekers ook prettig maar laat met name op cosmetische vlakken wel een aantal punten vallen ten opzichte van de TNT125 vind ik.
Smaken mogen verschillen uiteraard, maar ondanks dat ik op een MSX125 rijd vind ik de TNT125 optisch er toch veel beter uitzien.
Ondanks dat blijft het een feit dat we met z’n allen veels te weinig van zowel de TNT125 alsmede ook de MSX125 amper tegenkomen in het verkeer.
Best jammer eigenlijk want het zijn 2 super leuke fietsjes.

7EB055D3-9B9E-40D8-8F3F-189779FEF1BC.jpeg
 
Overal is zo'n 125 een veredelde brommer, maar bij ons is het een beperkte motor. Ik zou er ook niet naar gekeken hebben als enige motor. Jammer dat onze wetgeving het dus zo onaantrekkelijk maakt dergelijke apparaten hier te rijden. Onze drukke wegen en doorgaans korte afstanden icm hoge brandstofprijzen maken het rijden op zo'n 125 naast leuk ook praktisch gunstig en zeer rendabel. Ik bespaar per werkdag 12 (twaalf) euro aan brandstof tov m'n 1.6 autootje... Dus ja, enerzijds begrijp ik waarom we weinig 125'jes zien, maar tegelijkertijd zie ik een enorme markt ervoor. Laten we hopen dat meer mensen aangestoken worden met dit virus, het zou toch lachen zijn als we een rit doen met een hele groep van deze speeltjes!?

Schitterende uitlaat onder je Grom, trouwens! De Honda heeft sowieso een charme die ik erg tof vind, heerlijk eigenzinnig.
Vergelijking wat betreft de looks is het natuurlijk subjectief. Maar de Honda kan je makkelijker eigen maken. De Benelli heeft als nadeel dat er zeer weinig mogelijkheden zijn het apparaat te personaliseren.
Ook qua performance kan je met een Grom oneindig veel meer. De TNT is volgens mij ontwikkeld om out of the box de Grom af te troeven maar krijgt daardoor een flinke drempel als je er meer uit wil halen. Ik heb uit nieuwsgierigheid gekeken en de enige reële mogelijkheid van opvoeren is een nieuwe ECU a 400 euro, te combineren met een big bore kit 144cc a 400 euro, waarbij je eigenlijk je injectoren, koppelingsplaten, en throttlebody en nokkenas moet vervangen. Minimaal 1000 euro dus, excl montage, voor een out of the box 15-25% vermogenswinst. Er zijn wat gekkies die een complete motorswap doen maar daar komt bij de TNT veel bij kijken. Aan een Grom kun je ook veel geld uitgeven, maar er zijn talloze mogelijkheden om pk's en/of cc's te winnen, ook met een kleine portemonnee.

Wat de ECU betreft; bijna alles met injectie is met een Power Commander aan te passen, maar de Benelli brand deze door, vandaar de vereiste van een standalone model.
 
Honda moet gewoon kijken of ze een 200cc of 250cc blokje kunnen maken, dan heb je al dat geneuzel met tunen niet. Het idee klinkt leuk, maar het afstellen etc. lukt ook niet altijd perfect. Ik heb liever een 'stock' blokje wat net even wat pittiger is en beter mee kan komen op de snelweg. 130 km/u hoeft het helemaal niet te lopen, maar als het met twee vingers in de neus 110-115 km/u kan lopen, is dat prima.
 
Hoi Rexxar, bedankt nog voor je verhaal en uitleg.
Ik ben het helemaal met je eens maar wist niet dat er voor de TNT125 wat minder keuze aan aftermarkt spullen zijn dan voor de Honda MSX125.
Ondanks dat beide machines in dezelfde soort categorie vallen vind ik ze zo verschillend qua uiterlijk.
Als ik een grote garage had gehad en mijn budget het zou toelaten zou ik ze graag allebei hebben staan.
Maar ik ben voor nu tevreden met de Grom.

Bedankt nog voor het compliment betreffende mijn Yoshimura uitlaat die ik onder de Grom heb zitten.
Ben er ook erg blij mee en was de centen toenertijd dik waard.
Kon de uitlaat overnemen van een ex Grom bezitter die de Yoshimura uit Amerika had laten overkomen.
Koste hem naar schijnt totaal 600 euries en het betreft een orginele Yoshimura en geen imitatie nock off van E-bay of Ali Express.
Ik was voor 300 bij de overname dus erg blij dat ik die kans had.

De uitlaat heeft geen DB killer erin zitten en daar is ook geen mogelijkheid toe.
Ze klinkt vind ik zelf als een klok maar daar kunnen de meningen over verschillen.
Met name als ik die Topics lees over motorfietsen die teveel herrie maken dan voel ik me wel eens schuldig.
Ik merk wel eens dat sommige mensen die (mooie) herrie niet kunnen waarderen.
Maar door de regel genomen heeft het gros er weinig moeite mee.
Ik hou er wel rekening mee op bepaalde plekken en met name in de ochtend als ik naar het werk ga en wel eens de Grom meeneem, dan duw ik haar eerst de straat uit alvorens haar te starten want van die herrie zou men wel eens wakker kunnen worden.
Maar eenmaal gestart blaft ze er lustig op los als een overijverige Mechelse herder.

Ik hoop ooit eens een TNT125 in levende lijven te zien.
Ben gewoon zo benieuwd hoe die machine er in het echt uitziet.
Ik zal je eerlijk zeggen: zo’n TNT125 en dan in de fluor kleur zoals van mijn Grom en ik zou helemaal dat helemaal te gek vinden.
Mooie Pinksterdagen en geniet ervan.
 
Een week na de controle al op Zandvoort gereden, lekker is dat als je nog iets kan. :]
Alleen met aanremmen was de kracht te weinig en had ik maar 1 hand om rechtop te blijven.

Bekijk bijlage 1505683
(Foto van september..)
Leuke foto, ziet eruit alsof het prima gaat zo!
En kracht bij het remmen heb je op die S wel nodig, heb er ook een staan en zo'n ding remt echt bizar hard, één vinger aanleggen en je gaat al zowat over het stuur heen. Ik vind overigens alles op de S wel redelijk extreem, helemaal als je van de TNT weer op de S stap. Dan weet je niet wat je overkomt. *O*
 
Leuke foto, ziet eruit alsof het prima gaat zo!
En kracht bij het remmen heb je op die S wel nodig, heb er ook een staan en zo'n ding remt echt bizar hard, één vinger aanleggen en je gaat al zowat over het stuur heen. Ik vind overigens alles op de S wel redelijk extreem, helemaal als je van de TNT weer op de S stap. Dan weet je niet wat je overkomt. *O*
Het is een super motor inderdaad. Paste perfect. :}
Heb hem niet meer, ingeruild op een S1000RR.. moet dit jaar nog eens een keer naar Zandvoort, staat alleen maar stil.

Voor op de openbare weg en woon~werk reed ik al de G310R, en die later ingeruild op een G310GS.
Voor mij is een kleine een fijne om een beetje normaal buiten te spelen (en verbruik scheelt 2x .. bij je TNT nog meer ;) )

En dan staat er nog een HP2 sport, tweecilinders hebben ook wel weer wat. :]
 
Laatst bewerkt:
Mijn zadelkussen van Ali is aangekomen , heb 2 verschillende besteld en dit is de goedkopere van de 2. Het zit al een stuk beter, ook de trillingen zijn zo goed als weg. Het is nog niet perfect, maar ik ben wel tevreden. Het duurdere kussen wat nog moet binnenkomen gaat normaal nog beter zitten want dat is een replica airhawk kussen.

Nellie heeft nu 3300 km op de teller staan.

20200621_193730.jpg

20200621_193814.jpg

20200621_193801.jpg
 
Ziet er bijzonder uit.
Heb wel het idee dat jij nu een stuk hoger zit.
Klopt dat?
En vind je dat wel prettig omdat je daardoor een toch iets andere zithouding krijgt.
 
Wat een bizar zitkussen met al die bobbels. Jammer dat er standaard zo'n hard zadel op zit.
 
Ziet er ook niet sneller uit . jammer echt weer chinees ,
Tja.. niet echt bling bling, maar zo te lezen geeft Glennix daar niet echt om en is het een tijdelijk oplossing totdat het andere zadel binnenkomt.
En iedereen is anders, de een wil meer comfort dan de ander, al dan niet door lichamelijke beperkingen. :)

De Chinees kan hier weinig aan doen 8)7 voor dat geld is het veel waar voor je geld.
Op een paard zit het misschien ook wel het einde..

Maar de beste ethische/optische manier is toch even €150-250,00 uitgeven om het bestaande zadel aan te laten passen bij Tiger Leathers of Viking Seats.
In België moeten daar ook wel adressen voor te vinden zijn. :Y

Ik wil zelf ook wel een beetje kunnen verzitten voor de bochten. Lijkt me nu ook lastig.
Een zadel laten aanpassen zal echter nooit zoveel 'reserve comfort' hebben qua hoogte als dit..
 
Het zit inderdaad een stukje hoger en dat vind ik wel fijn en het kussen ziet er inderdaad wel wat raar uit maar als je aan het rijden bent zie je er niets meer van.

Op een rit van 100 km moest ik met het originele zadel 3x stoppen omdat ik het niet kon uithouden. Nu nog 1x met deze oplossing.
 
Je bent er in elk geval op vooruit gegaan.
Wellicht heb ik het even gemist, maar wat was nou de reden dat jij niet het zadel wilde vermaken?
Want je kunt daar heel veel uithalen na goed overleg met de betreffende zadelvermaker weet ik uit ervaring met mijn Honda Grom.
 
Ik ken hier geen zadelvermakers in de buurt, en ik had even gegoogled en kwam uit bij het airhawk kussen en dat gaat deze of volgende week hier aakomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan