Benelli Tornado TNT 125

Klopt. Heb al wat gebeld hier en daar. Lastig, vooral het proefrijden. Ziet ernaar uit dat ik daarvoor naar Coevorden mag.
Welke regio woon je? In de buurt van Amersfoort kan je de mijne een keertje een rondje uitlaten.
 
Welke regio woon je? In de buurt van Amersfoort kan je de mijne een keertje een rondje uitlaten.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Of je de bak een beetje kan quickshiften door deze te laten opschakelen door de toerenbegrenzer. O-)
 
Vorig jaar stond er ook eentje voor ca. €1.500,00 een tijd en die is uiteindelijk maar wanhopig naar een handelaar gegaan waarna die iets van €2.495,00 werd. :+
Het verhaal staat ergens een paar pagina's terug._O-
 
Benelli is de beste deal in zijn prijsklasse......ca. 2990 euro scheelt toch ca. € 1400,- met de Grom
Ik wilder er ook 1 kopen maar toch gekozen voor de Honda Monkey..2021 met euro 5 en 5 bak
Hij komt als het goed is september.
Monkey ziet er eigenlijk niet uit.... maar toch gekocht vanwege de hoge restwaarde....
Ben benieuwd hoe het rijd....... nooit proefgereden.

MvG

Pinkpanther
 
Monkey ziet er niet uit? Juist wel! Tof ding, vind 'm alleen echt schreeuwend duur. Als de Monkey 3000 eur kostte, had ik 'm gekocht, of mijn vrouw het er mee eens zou zijn of niet, met drie motoren in huis. 😀
 
Ik vind die Honda's ook mooi, maar als fun bike net ff te duur. TNT is een prima prijs. Weet alleen niet of ik met het vermogen kan leven. Ik weet het, daar koop je m niet voor, maar met het verkeer meekomen is wel prettig. Ik heb er te kort op gereden om daar duidelijkheid in te krijgen.
 
Ik vind die Honda's ook mooi, maar als fun bike net ff te duur. TNT is een prima prijs. Weet alleen niet of ik met het vermogen kan leven. Ik weet het, daar koop je m niet voor, maar met het verkeer meekomen is wel prettig. Ik heb er te kort op gereden om daar duidelijkheid in te krijgen.

Binnendoor kan je op een TNT125 prima meekomen, op de snelweg kan, maar dan zou ik lekker een beetje op de rechterstrook blijven hangen en af en toe een vrachtwagen inhalen. Als enige motor zou ik geen 125cc'er willen, dan toch echt minimaal 300cc, liefst nog meer. Voor een motorscooter minimaal 300cc, een echte motor 400cc+
 
Binnendoor kan je op een TNT125 prima meekomen, op de snelweg kan, maar dan zou ik lekker een beetje op de rechterstrook blijven hangen en af en toe een vrachtwagen inhalen. Als enige motor zou ik geen 125cc'er willen, dan toch echt minimaal 300cc, liefst nog meer. Voor een motorscooter minimaal 300cc, een echte motor 400cc+
Ja dat had ik al een beetje begrepen van YouTube. Voor mij is het een fun bike naast de GS.
 
Ja dat had ik al een beetje begrepen van YouTube. Voor mij is het een fun bike naast de GS.

Voor erbij is prima. Ik heb een 155cc motorscooter voor erbij en dat blijft serieus leuk om mee te rijden. Weegt geen drol, bijzonder wendbaar en op de snelweg kan ik meekomen. Zou ik 'm omruilen voor een 300cc motorscooter, dan denk ik dat de gewone motor te vaak blijft staan, daarom wilde ik gewoon wat kleiners erbij. En een 300/400cc motorscooter kopen kan (en dus de motor weg doen), maar dan mis ik het schakelen, koppel en pk's.
 
Schakelen wil ik wel blijven doen inderdaad. Scooter lijkt me niets eerlijk gezegd.
 
Binnendoor kan je op een TNT125 prima meekomen, op de snelweg kan, maar dan zou ik lekker een beetje op de rechterstrook blijven hangen en af en toe een vrachtwagen inhalen. Als enige motor zou ik geen 125cc'er willen, dan toch echt minimaal 300cc, liefst nog meer. Voor een motorscooter minimaal 300cc, een echte motor 400cc+
Een motorscooter haalt er vaak net even wat minder vermogen uit dan een motor heb ik het idee?

Ik reed pas bijna achter op een Honda Grom met de baby GS van 310cc.
Voelde mij ineens heel snel. _O-

Sturen en remmen was ook vier niveaus hoger.
Geduld, geduld, geduld er achter. :)
 
Een motorscooter haalt er vaak net even wat minder vermogen uit dan een motor heb ik het idee?
Dat zou kunnen, toch haalt een 125cc motorscooter ook nog wel 115-120 km/u. Niet elke 125cc'er kan dat halen. Het is gewoon relaxt van A naar B, wat baggage onder je kont, overal makkelijk tussendoor. Heerlijk man, zo'n scoot voor erbij. Echt leuk. En helemaal leuk als je dus meer cc's onder je kont hebt, maar dat weegt ook meer. Mijn NMAX 155 weegt 127 kg, kan keren op een zakdoek, loopt 1 op 35 en een top van 124 km/u. Binnenkort denk ik een andere uitlaat erop gooien, de huidige begint te roesten na 2 jaar.
 
Dacht ik ook, tot ik in 2007 eens op een Yamaha XMAX 250 stapte. En dat was maar een 250'je.
Gewoon een keer proberen. :)
Ik heb een Derby GP-1, Majesty 250, Maxter 150 en een Speedfight 100 gehad.

Tegenwoordig ga ik toch liever voor een motorfiets.
Het rijders gevoel vind ik niet te overtreffen.
Of ik nou met de 310 of de 1200 ga.
Altijd een big smile en bochten aanvallen met genoeg grondspeling.
Wel alle drie op Hyperpro gezet voor het betere sturen. :)
 
Ik heb een Derby GP-1, Majesty 250, Maxter 150 en een Speedfight 100 gehad.

Tegenwoordig ga ik toch liever voor een motorfiets.
Het rijders gevoel vind ik niet te overtreffen.
Of ik nou met de 310 of de 1200 ga.
Altijd een big smile en bochten aanvallen met genoeg grondspeling.
Wel alle drie op Hyperpro gezet voor het betere sturen. :)

Motorrijden is idd anders, beide heeft wat. Maar daarom heb ik 'm ook erbij. Wel zeggende dat als het 300-400cc zou zijn, mijn motor vaker zou blijven staan.
 
Ja dat had ik al een beetje begrepen van YouTube. Voor mij is het een fun bike naast de GS.
Ik heb de tnt naast een g310gs. (Ook al niet de zwaarste). Pak hem steeds vaker. Zit na 1,5 maand al op 1500 km! Ging de tnt net iets sneller, dan werd het helemaal 50/50 tussen de 2 motoren.

Groot voordeel: wanneer je hem niet gebruikt staat hij ook niet in de weg.

Bijna 3000,- voor een beetje fun is natuurlijk veel geld , maar ik heb mijn scarver op deze manier goed in kunnen ruilen. Een best moeilijke fiets om te verkopen...

Tijdje terug op mijn k75rt reed ik standaard 140 op de snelweg, later met de pan european ging dat nog harder. De wendbaarheid compenseert het gemis aan snelheid voor mij. Dit is zo ook beter voor mij en mijn omgeving;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan