Benelli Tornado TNT 125

Ik kan van de Dominator systemen zeggen dat een dichte killer aan het einde van de pijp en gaatjes op de zijde nog steeds een takke herrie maakt.

Op Zandvoort sprak ik een Panigale rijder met een af fabriek luidruchtige Termignoni uitlaat.
Hij werd vaak van de baan gehaald.
De dealer heeft een extra pijpje aan de killer gelast.
Verlengd dus.
En sindsdien geen gezeur meer op de baan. :]
En heeft die Dominator een e-keur?
 
En heeft die Dominator een e-keur?
Nope.
Maar van het type demper moet je ook geen wonderen verwachten.
Veel lichter dan origineel, maar een totaal ander systeem.
Geen kat en geen kamertjes, gewoon een rechte doorstroming.
Ook met E-keur al bekeuringen gelezen op MF. 8)7
 
Nope.
Maar van het type demper moet je ook geen wonderen verwachten.
Veel lichter dan origineel, maar een totaal ander systeem.
Geen kat en geen kamertjes, gewoon een rechte doorstroming.
Ook met E-keur al bekeuringen gelezen op MF. 8)7

Ja ok, maar ik ging ff uit van een volledig uitlaatsysteem met e-keur.
Hoe is dat met de boetes afgelopen met e-keur? Als dit echt geregistreerd is op die type uitlaat en er niets op is aangepast...
 
Ik kan van de Dominator systemen zeggen dat een dichte killer aan het einde van de pijp en gaatjes op de zijde nog steeds een takke herrie maakt
Ik had een Dominator GP1 op mijn KTM Duke 200 en inderdaad…iets teveel van het goede.
We hebben zelfs geprobeerd om het geluid nog meer te dempen, maar zonder succes.
Mijn buurman heeft ook een Dominator onder zijn R6 en die klinkt weer erg goed.
Niet te hard…gewoon lekker.
 
Laatst bewerkt:
Ik had hem op mijn KTM Duke 200 en inderdaad…iets teveel van het goede.
We hebben zelfs geprobeerd om het geluid nog meer te dempen, maar zonder succes.
Mijn buurman heeft ook een Dominator onder zijn R6 en die klinkt weer erg goed.
Niet te hard…gewoon lekker.
Ik ken ook iemand met een R6 en Dominator.
Spijkenisse toevallig? :+

Voor het circuitje Midland heb ik drie weken geleden wel de killer in glaswol gerold.
Maar dit scheelt misschien 1dB. :+
PSX_20220722_144824.jpg
 
De Benelli heeft geen demping in de einddemper. Wel in die grote pot onder blok. En nog los kat. Volgens mij zijn alle aftermarket uitlaten met veel minder demping. Je zal dan zelf nog iets ertussen moeten knutselen.
Op de Facebook pagina UK klagen mensen over het geluid en gaan terug naar stock.
Voor mij maakt ie nu genoeg geluid, ik heb ander luchtfilter erin, dus prima zo.
Is alsnog stuk luider dan m'n Versys met SC Project (euro 4 met killers)
 
De Benelli heeft geen demping in de einddemper. Wel in die grote pot onder blok. En nog los kat. Volgens mij zijn alle aftermarket uitlaten met veel minder demping. Je zal dan zelf nog iets ertussen moeten knutselen.
Op de Facebook pagina UK klagen mensen over het geluid en gaan terug naar stock.
Voor mij maakt ie nu genoeg geluid, ik heb ander luchtfilter erin, dus prima zo.
Is alsnog stuk luider dan m'n Versys met SC Project (euro 4 met killers)
Ja, die Engelse site had ik ook gevolgd. Wat ook meespeelt is de prijs. Op een brommer van net geen 3000 ga je geen uitlaat van meer dan 800euro hangen.....

Luchtfilter moet ik nog doen, die aangepaste snorkel toch?
 
Ja, die Engelse site had ik ook gevolgd. Wat ook meespeelt is de prijs. Op een brommer van net geen 3000 ga je geen uitlaat van meer dan 800euro hangen.....

Luchtfilter moet ik nog doen, die aangepaste snorkel toch?
Ja klopt, ik heb hem van AP, gewoon bericht naar die gast op Facebook gestuurd en hij stuurt het op vanuit Portugal. Is 3D geprint. Geeft net ff lekkerder inlaatgeluid. Lijkt onderin ook ietsjes beter te trekken, maar dat kan ook gewoon gevoel zijn en geen feit. Haha. Alle beetjes schelen.
 
Ik zie dat MVM Motoren de Meern de 2022 voor 2750 eur op de website heeft staan. Weet niet hoeveel ze hebben. Wel mooi, je kan twee TNT's kopen voor de prijs van een Grom en dan nog hou je geld over. 😂
 
Ja klopt, ik heb hem van AP, gewoon bericht naar die gast op Facebook gestuurd en hij stuurt het op vanuit Portugal. Is 3D geprint. Geeft net ff lekkerder inlaatgeluid. Lijkt onderin ook ietsjes beter te trekken, maar dat kan ook gewoon gevoel zijn en geen feit. Haha. Alle beetjes schelen.
Ik heb hem nu ook besteld. Ben benieuwd......
 
Ja ok, maar ik ging ff uit van een volledig uitlaatsysteem met e-keur.
Hoe is dat met de boetes afgelopen met e-keur? Als dit echt geregistreerd is op die type uitlaat en er niets op is aangepast...
In dit geval slip-on. :Y
Maar het type demper kan eigenlijk alleen maar meer geluid maken
En complete bochtensystemen zoals van Acrapovic zijn ontworpen voor meer vermogen, dus tegenwoordig vaak (altijd?) 'race use only'.

 
In dit geval slip-on. :Y
Maar het type demper kan eigenlijk alleen maar meer geluid maken
En complete bochtensystemen zoals van Acrapovic zijn ontworpen voor meer vermogen, dus tegenwoordig vaak (altijd?) 'race use only'.


Ik ben benieuwd hoe het af is gelopen, al een maand geen update meer.
 
Ik heb nu het aangepaste luchtfilter op de tnt gezet. Klinkt net even wat voller. Middengebied voelt ( misschien puur psychologies) iets voller. Ik hou het hier bij en laat de uutlaat voor wat het is.... net te duur voorals het dan toch te luid klinkt... ik rij best veel " natuur" en moet het ook niet uitlokken natuurlijk😀
 
Ik blijf maar lachen met dit ding. Maar ik droom wel steeds frequenter van een imperiale 400... ( of een meteor 350)... maar tot die tijd.....
 
Heb je wel ineens dikke power. :+ ;)
Ja jonguh!! Haha. Misschien nog maar even op de tnt door rijden, zo veel snelheid is helemaal niet goed voor mij. Ik vind hem ook echt leuk, maar om hem echt af te maken zou hij net 75cc meer mogen hebben. Maar de blikken die je krijgt op de snelweg ( jazeker! Met 90 in de spits), onbetaalbaar :) maar @Worldbeater , wat jij rijdt vind ik natuurlijk ook prachtig . Eigenlijk wil je en èn.... ik heb nu een versys x300 als echte motor. De tnt is gewoon leuk om er bij te hebben. ..
 
Ja jonguh!! Haha. Misschien nog maar even op de tnt door rijden, zo veel snelheid is helemaal niet goed voor mij. Ik vind hem ook echt leuk, maar om hem echt af te maken zou hij net 75cc meer mogen hebben. Maar de blikken die je krijgt op de snelweg ( jazeker! Met 90 in de spits), onbetaalbaar :) maar @Worldbeater , wat jij rijdt vind ik natuurlijk ook prachtig . Eigenlijk wil je en èn.... ik heb nu een versys x300 als echte motor. De tnt is gewoon leuk om er bij te hebben. ..
Oh ja, de Versys was ik even kort vergeten toen ik het bericht postte. ;)
Ik heb drie motorfietsen verkocht in augustus en nu alleen nog een kentekenloze S1000RR.
Dinsdag hopelijk invoeren bij het RDW.

Toen ik hier een keer op een rotonde afkwam met mijn G310GS en op een treuzelende TNT af kwam rijden voelde ik mij ineens heel volwassen.
Wat rij ik toch een grote en dikke motor met veel vermogen. _O-

Maar mooi en leuk is de TNT zeker. Doet wel wat hier. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan