Benelli TRK 502 X halen, kan ie sneller?

BikeLife_GXS

BikeLife_GXS
7 sep 2021
35
11
Rotterdam
Facebook
Instagram
Hi allemaal! Ik ga morgen de Benelli TRK 592 X halen!

Zijn er mensen die tips hebben over de (gps)-telefoonapp of snifjes weten wat handig kan zijn?

Ook vroeg ik me af of er tips zijn om de motor ietjes sneller te laten gaan.

Ik hoor graag van jullie :)
 
Hogere topsnelheid kan door plat op de tank te gaan liggen.
Sneller optrekken door een groter achterkettingwiel te monteren. Maar dat kost hoogst waarschijnlijk weer topsnelheid.
 
Hi allemaal! Ik ga morgen de Benelli TRK 592 X halen!

Zijn er mensen die tips hebben over de (gps)-telefoonapp of snifjes weten wat handig kan zijn?

Ook vroeg ik me af of er tips zijn om de motor ietjes sneller te laten gaan.

Ik hoor graag van jullie :)
Snellere motor kopen als hij nu al te traag is...

Je kunt hem eens laten banken, al zal er dan direct een powercommander in komen. Denk dat je in totaal dus aan ca €1000 moet denken.
Zal me niks verbazen als die 35kW heel conservatief afgesteld is om perfect aan 35kW te voldoen.
 
Hi allemaal! Ik ga morgen de Benelli TRK 592 X halen!

Zijn er mensen die tips hebben over de (gps)-telefoonapp of snifjes weten wat handig kan zijn?

Ook vroeg ik me af of er tips zijn om de motor ietjes sneller te laten gaan.

Ik hoor graag van jullie :)
TRK 800 O-)
2022_QJ_Benelli_TRK_800_2.jpg
 
Jonge automobilisten zijn daar ook mee bezig. Stage zoveel gelul, 100kW/Nm erbij.
Elke auto krijgt bij mij gewoon stage 1 hoor. 2 km verder rijden op een liter zonder aanhanger of 4 km op een liter verder met kar vind ik toch best prettig (buiten al mijn puberale overwegingen natuurlijk).
 
Hier word er in het kort even over gesproken op ditforum : Bezitters van Benelli TRK502
Veel laten het voorste tandwiel wisselen door een maatje groter.
Om @Benellitrk te citeren :
Minder toeren in de hogere snelheden. Scheelt ongeveer 500 toeren met een 14 tands. Gevolg iets minder trekkracht onderin maar boven veel meer rust minder trillen en een hogere topsnelheid. Als je veel offroad rijdt dan moet je het niet doen want dan heb je juist bij de lagere versnelling de kracht nodig
Ik heb het zelf nog niet gedaan, maar ik ben wel benieuwd of er al meerdere Benelli trk502 bezitters zijn die dit wel gedaan hebben, en wat hun ervaringen hiermee zijn!
 
Het kost geen kloot (in geld en moeite), haal zo'n ding, zet de ketting slap, zet er tussen, span je ketting opnieuw, that's it...

Voor €15 tot €30 en een uurtje werk weet je het.
 
@Erwin P Bedankt voor je ongevraagde mening. Ik heb er momenteel geen behoefte aan, en reageerde dit naar een lid met een vraag die dit misschien wel relevant vindt.
Groet,
 
Ik reageer hiermee om juist te melden dat het een aanpassing is die niks voorstelt en om duidelijk te maken dat mensen misschien iets minder moeten twijfelen over dit soort mini aanpassingen en gewoon doorpakken.
Ervaringen van anderen zijn altijd subjectief, voor een paar euro en een beetje werk leer je veel meer voor jezelf.
 
Hier word er in het kort even over gesproken op ditforum : Bezitters van Benelli TRK502
Veel laten het voorste tandwiel wisselen door een maatje groter.
Om @Benellitrk te citeren :

Ik heb het zelf nog niet gedaan, maar ik ben wel benieuwd of er al meerdere Benelli trk502 bezitters zijn die dit wel gedaan hebben, en wat hun ervaringen hiermee zijn!
TS vraagt sneller, niet langzamer.
Mij lijkt het wel een mooie aanpassing, bij meerdere motorfietsen gedaan.
De eerste versnelling is beter bruikbaar in langzame passage, en je zit niet gelijk in zes door de bebouwde kom
Het lijkt wel of de fabrikanten een setup voor newbies maken.. elke versnelling rijdt goed en is veilig.
Het kan zoveel beter met slechts deze kleine aanpassing. :Y

Je krijgt wel iets minder karakter en power gevoel.
Maar je kan tenminste alle versnellingen beter benutten.
 
Ik en mijn vrouw ook met een TRK 502x gaan echt niet meer terug naar dat 14tands tandwiel. Motor is rustiger zeker in de hogere snelheden. Er komt een kilometer of tien bij maar verwacht niet dat je nu de 200 gaat halen:]:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan