benz. lekkage tank TL1000S

nikkootje

MF'er
29 mrt 2004
132
0
Kan iemand mij een oplossing of tip geven? Tank van mn TLS lekt een [weinig]benzine aan onderzijde tank thv. pomp[bevestiging]. Viel onder modificaties van de 97-gers en voor zover ik weet is dit bij mijn TLS uitgevoerd. Is dit te verhelpen met een nieuwe, vreselijk dure pakking? Heb zelf het idee dat het meer tussen de verstevigings-ring en tank wegkomt waar pomp tegen zit. Wie heeft een tip? Om de brand erin te steken is nog iets te vroeg, dus das GEEN goeie tip! :}
 
Ik heb ook lekkage gehad bij mijn TL1000R precies waar de benzine pomp vast geschroefd zit aan de tank. Het bleek zo te zijn dat een schroef niet goed vast draaide en daar dus benzine lekte. Ik heb alle gedemonteerd en een nieuwe schroefdraad (grotere diameter) in gedraaid. Let op tijdens het indraaien van de nieuwe schroefdraad dat je niet veer doordraait. Voor je het weet draai je een gat in de tank O-)
 
Heb je een nieuwe gemodificeerde tank? Is via je framenummer te controleren bij Nimag.

Heb dit nog niet opgevraagd bij nimag, maar volgens vorige eigenaar zijn alle mods gedaan en heb dit zelf ook nagetrokken bij exclusieve suzuki-dealer waar deze TLS door geleverd is, en die bevestigde dat alle modificaties waren uitgevoerd. Tank is voorzien van het groen/witte stickertje 'suzuki oke', al is dit natuurlijk geen garantie dat het ook daadwerkelijk is uitgevoerd. Het controleren via nimag.....moet dat telefonisch of kun je dit ook via e-mail doen?
 
heb een gsxr uit 99 had het zelfde
ik heb alles los gehaald en weer in elkaar gezet en is nu al 3 jaar lek vrij

heb je ook een nieuwe pakking gebruikt, of alles ,,bij het oude gelaten,,?
Volgens dealer waar ik al wel een pakking heb besteld, kost de pakking circa 75.- euro!!! en das een berg poetipoeti, vind ik zelf. Als het ermee verholpen is lullen we nergens meer over, maar ik twijfel een veel beetje.
 
Die modificatie was een tank met uiteraard nieuwe pakking etc.
Ik denk dat je het beste navraag via je dealer kunt doen bij Nimag, ik weet niet of je als klant iets gedaan krijgt daar.
 
Die modificatie was een tank met uiteraard nieuwe pakking etc.
Ik denk dat je het beste navraag via je dealer kunt doen bij Nimag, ik weet niet of je als klant iets gedaan krijgt daar.

Heb inmiddels het tel.nummer van nimag en ga het morgen gewoon eens rechtsstreeks proberen. Ik heb een heeeeeeele lieve stem, misschien helpt dat. En anders maar via mn dealer. In ieder geval bedankt voor je info......'k ga het proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan