Benzine 2 euro per liter

Als er een actie wordt georganiseerd tegen de stijgende benz

  • Ja ik kom zeker weten

    Stemmen: 153 56,0%
  • Ik zou wel willen maar weet niet wat het helpt

    Stemmen: 60 22,0%
  • Nee dank je tijd verspilling

    Stemmen: 60 22,0%

  • Totaal aantal stemmers
    273
De accijnzen zijn toch helemaal niet veranderd de laatste jaren, ook niet verlaagd toen we een "rechtse" regering hadden? De benzinegebruikers financieren gewoon een deel van onze wegen, scholen, ziekenhuizen, WAO-ers etc. PvdA of geen PvdA.

Valt me wel op dat het de 30-ers zijn die zich hier druk om maken en denken dat het aan de regering ligt. Is de rest oud en wijs, of gewoon murw gebeukt?


vaak spraken ze van tijdelijke verhogingen om tekorten weg te werken. het is nooit terug gedraaid.

en de overheid smijt echt geld over de balk, zijn ook wel sites waar miljoenenblunders van de overheid op staan (viaduct midden in weilanden zonder wegen in de buurt |( )

en dan onzinnige wetten, beleid en uitgaven. ov-chipkaart die niet funtioneerd maar veel kost, JSF, talloze snoepreisjes voor drugsverslaafden en probleemjongeren, prachtwijken van ella vogelaar, etc.

ze smijtten geld over de balk alsof het niks is, als je maar een beetje hard werkt en wat meer verdiend dan modaal dan mag je van alles ophoesten voor de loosers van de samenleving. :r

pvda, sp, gl stemmers en ook CDA-ers (die partij is ook soft geworden) hebben dit over zichzelf afgeroepen.
 
De accijnzen zijn toch helemaal niet veranderd de laatste jaren, ook niet verlaagd toen we een "rechtse" regering hadden? De benzinegebruikers financieren gewoon een deel van onze wegen, scholen, ziekenhuizen, WAO-ers etc. PvdA of geen PvdA.

Valt me wel op dat het de 30-minners zijn die zich hier druk om maken en denken dat het aan de regering ligt. Is de rest oud en wijs, of gewoon murw gebeukt?
Fout, die accijnzen die we dokken is voor de benzine-financiering van alle ministers etc :r
Ik ben niet tegen accijnzen, maar als 1 liter boven de 2 euro uit komt is er echt wel iets goed fout hoor... In Venezuela 12 cent per 3.3 liter, komop _O-

vaak spraken ze van tijdelijke verhogingen om tekorten weg te werken. het is nooit terug gedraaid.

en de overheid smijt echt geld over de balk, zijn ook wel sites waar miljoenenblunders van de overheid op staan (viaduct midden in weilanden zonder wegen in de buurt |( )

en dan onzinnige wetten, beleid en uitgaven. ov-chipkaart die niet funtioneerd maar veel kost, JSF, talloze snoepreisjes voor drugsverslaafden en probleemjongeren, prachtwijken van ella vogelaar, etc.

ze smijtten geld over de balk alsof het niks is, als je maar een beetje hard werkt en wat meer verdiend dan modaal dan mag je van alles ophoesten voor de loosers van de samenleving. :r

pvda, sp, gl stemmers en ook CDA-ers (die partij is ook soft geworden) hebben dit over zichzelf afgeroepen.

:^

Ooit leert de rest hier het zalm-tijdperk wel te waarderen :W
 
Laatst bewerkt:
Veel mensen pikken alles, ongeacht of ze het leuk vinden of niet.
Benzine word duurder, wij betalen wel.
Etenswaren, tabak.... enz enz word duurder, wij betalen wel.

Eigenlijk zou iedereen er wat tegne moeten doen, misschien zou dat helpen. Dat het eens wat stabieler word, minder zal het niet meer worden. Naaiers
 
Typisch Hollands B| voor ieder probleem standaard oplossing: Duurder maken.
Heeft bij het file-probleem ook zo fantastisch geholpen :z

Tja, ben 30+ en kan me er ook niet al te druk over maken. Je doet er toch niets tegen.

Sinds de kl#te-euro is alles 2x duurder geworden.

Bovendien is de auto/motor de heilige melkkoe van de overheid:
Wegenbelasting
Benzine-accijns
APK
BPM
Bekeuringen
Parkeergeld
Slurptax
Campertax
Veelal onder het mom van milieu en broeikaseffect _O-
En mensen blijven toch wel rijden, zeker met dat slechte openbaar vervoer B|
 
Laatst bewerkt:
Fout, die accijnzen die we dokken is voor de benzine-financiering van alle ministers etc :r
Ik ben niet tegen accijnzen, maar als 1 liter boven de 2 euro uit komt is er echt wel iets goed fout hoor... In Venezuela 12 cent per 3.3 liter, komop _O-:^

Ooit leert de rest hier het zalm-tijdperk wel te waarderen :W
Wat je hier maar even weglaat is dat je de prijs natuurlijk wel moet koppelen aan het gemiddelde loon... Misschien is die 12 cent voor vezuelanen wel veel meer dan hier een 10tje voor jou ;)
 
Wat je hier maar even weglaat is dat je de prijs natuurlijk wel moet koppelen aan het gemiddelde loon... Misschien is die 12 cent voor vezuelanen wel veel meer dan hier een 10tje voor jou ;)
Als voor een venezuelaan 12 cent veel is, hoe koopt die dan een auto? Krijgt hij zeker bij een pakje boter? :+
 
De accijnzen zijn toch helemaal niet veranderd de laatste jaren, ook niet verlaagd toen we een "rechtse" regering hadden? De benzinegebruikers financieren gewoon een deel van onze wegen, scholen, ziekenhuizen, WAO-ers etc. PvdA of geen PvdA.

Valt me wel op dat het de 30-minners zijn die zich hier druk om maken en denken dat het aan de regering ligt. Is de rest oud en wijs, of gewoon murw gebeukt?

Valt inderdaad op dat het de "jongeren" onder ons zijn, die het hardst bleren..... Maar de enige wijze om zaken/misstanden aan te pakken is: zorg ervoor dat je je organiseerd. Maar van een (vak)organisatie Oftewel bond hebben deze "jonkies" nooit gehoord. Ze blijven zeuren en vooral individueel blijven, dan weet je dat er niets gaat veranderen...... Dit versterkt het motto van diegene die het voor het zeggen hebben: verdeel en heers! :+
 
De prijsverhoging van de brandstoffen liggen niet aan de hoogte van de accijnzen, maar aan de prijs op de internationale wereldmarkt! Accijnzen is een vast bedrag per 1000 liter. Als de olie duurder wordt, dan stijgt dit bedrag niet! Wordt dan de NETTO winst van de olieorganisaties minder........? Dacht het niet, die stijgt elk kwartaal met tientallen procenten. Van die winst heb je geen enkele infrastructuur te verwachten, van de accijnzen wel........! Dus minder accijnzen is goedkoper.......? Dacht het niet, dan ben je straks enkel nog in staat om je op je crosser te verplaatsen en zelf voor je eten te zorgen.....Dat wil zeggen..... ZELF VERBOUWEN!! want er wordt dan niets meer aangevoerd, schappen leeg en dan?? Kom, Denk nu eens even na ! |(
 
Laatst bewerkt:
En dan heb je ook nog eens die geweldige vergrijzing. Wij hebben dus de mazzel dat wij net in zo'n periode zitten dat er veel ouderen zijn met als gevolg dat er 'ergens' geld vandaan zal moeten komen. opzich een logisch verhaal natuurlijk, als ik oud ben hoop ik ook dat er goede verzorging voor mij is (ik ga me reet natuurlijk niet zelf afvegen :X _O- ). Het is precies wat Petsch zegt, je salaris loopt niet in vehouding met je levenskosten. Je mag meer en meer in de winkel en aan de pomp betalen terwijl een salaris met een procentje per jaar omhoog gaat :X. En dan zijn er die vijf uitzuigers, die smerige naaihonden die gewoon 4000 x een modaal salaris mee naar huis nemen en dan nog gaan lopen zeiken dat mensen het niet normaal vinden dat ze zoveel verdienen. Het is gewoon te gek voor woorden. En vriend Bos waait fijn met de wind mee. Ik ben redelijk links ingesteld, maar hier wordt ik toch wel vrij onpasselijk van.
 
er is allang andere brandstof die goedkoper is dan deze fossiele brandstof, maar wij domme burger laten ze lekker betalen tot het op is en dan is er ineens veel goedkopere. Wat denk je zelf. Het heeft ook niets met de regering te maken. Die OORLOG is de oorzaak. En dat is amerika die de touwtjes in handen heeft en niet nederland of europa.

Die oorlog is niet de OORZAAK.

Die oorlog is wel het MIDDEL om de olieprijs hoog te krijgen & houden.
Een zeer hoge olieprijs kan best wel (mopperend) verdragen worden in de westerse wereld. We gaan er gemiddeld geen boterham voor laten.
Maar die hoge olieprijs is nefast voor de zicht ontwikkelende economieen als china/india en ook afrika. maw de dankzij die oorlog kunstmatig hoge olieprijs is mogelijks bedoeld om de minder ontwikkelde landen nog verder onder de duim te houden. Het "Alexander" principe: alles voor mij & nieks voor een ander ....
 
pvda, sp, gl stemmers en ook CDA-ers (die partij is ook soft geworden) hebben dit over zichzelf afgeroepen.
SP en GL hebben nog nooit in de regering gezeten, dus hen kun je niets verwijten.

En verder, het staat je vrij te emigreren of andere actie te ondernemen als het je niet bevalt. Maar voorlopig is (zoals zo vaak op een forum) all talk, no play.
 
Als voor een venezuelaan 12 cent veel is, hoe koopt die dan een auto? Krijgt hij zeker bij een pakje boter? :+


heb je die auto's wel eens gezien???? :?

ik kan de foto ervan niet meer vinden.. maar wat daar rijdt staat hier op de sloop... en de wegen daar zijn hier slechte boerenpaden...

is gewoon geen vergelijk...
 
Fout, die accijnzen die we dokken is voor de benzine-financiering van alle ministers etc :r
Ik ben niet tegen accijnzen, maar als 1 liter boven de 2 euro uit komt is er echt wel iets goed fout hoor... In Venezuela 12 cent per 3.3 liter, komop _O-:^

Ooit leert de rest hier het zalm-tijdperk wel te waarderen :W

Ik dacht het dus ff niet. Dat vriendje van jou zorgt dus voor die gasten die 4000 x een modaal salaris "verdienen". Hup, open die markt, liberariseren die troep en het recht van de sterkste. Zie je nu ook al in de zorg, wat een verstandig plan was dat zeg. Ik zeg niet dat een linkse partij het goedkoper zal doen, zeker niet, maar wel socialer, en daar gaat het mij toch uiteindelijk om. Als jij dus niet wil betalen voor al die opa's, oma's en zieke mensen, tsja dan ben je wel goedkoop uit ja.
 
Laatst bewerkt:
SP en GL hebben nog nooit in de regering gezeten, dus hen kun je niets verwijten.

En verder, het staat je vrij te emigreren of andere actie te ondernemen als het je niet bevalt. Maar voorlopig is (zoals zo vaak op een forum) all talk, no play.

Inderdaad, klopt helemaal.
 
Ooit leert de rest hier het zalm-tijdperk wel te waarderen :W

:?

En wat heeft Zalm dan gedaan voor de accijnzen? Helemaal niets. Beetje dom gelul om daar links de schuld van de geven. Van de afgelopen 30 jaar heeft VVD er zo rond de 25 mee geregeerd........... dus ik zou zeggen: wiens 'schuld' is het nu eigenlijk?
Alsof het 'iets' uitmaakt of links of rechts hier nu de macht heeft.
 
de prijs voor olie is idd gestegen.

maaaar, de dollar is ook extreem hard gekelderd.
ik zag laatst een grafiekje waarin de olieprijs voor de dollar was gecorrigeerd en dan bleek dat de prijs van een vat olie minimaal gestegen was.

toch betalen we ontzettend veel geld, en we staan eigenlijk op nummer 1 of 2 in de wereld omdat 2 landen in de top in een oorlog of herstelfase zitten en dus niet vergelijkbaar zijn met een "stabiel" land.

maar goed, 70% accijnzen vinden we kennelijk allemaal normaal want iedereen blijft het betalen en de regering lacht zich suf.

de beste actie zou zijn om een maand lang minimaal brandstof te consumeren.

dus massaal treinen, fietsen, openbaar vervoer en carpoolen.

maar vanwege gemakzucht zie ik dat ook niet snel gebeuren.
ik vestig mijn hoop op dld, dat die maatregelen treffen maar daar hebben anderen niks aan als je niet aan de grens woont.

en er is onlangs een auto op de markt gezet die luisterd naar de naam viper Tesla.
een auto op accu, 0-100 in 5 seconden, actieradius van 300 km en oplaadtijd van 3,5 uur.
kostprijs 100.000 dollar en het is "helaas" en tweezitter sportmodel.

maar ik hoop dat dit het begin is van een golf van wagens die met die techniek gaan werken of dat je op internet bouwpakketten kunt bestellen of tekeningen en onderdelen als dit ook weer door overheid en oliemaatschappijen kapot word gemaakt.

ik hoop dat iedereen zijn rekoefeningen heeft gedaan en een paar potjes vaseline extra heeft ingekocht want als het aan het huidige kabinet ligt zullen we dat hard nodig hebben |(
hey, op die auto kun je ook accijnzen plaatsen hoor! gewoon beweren dat de accus millieuonvriendelijk zijn ofzo.

ze zijn echt niet gek hoor _O-

Die oorlog is niet de OORZAAK.

Die oorlog is wel het MIDDEL om de olieprijs hoog te krijgen & houden.
Een zeer hoge olieprijs kan best wel (mopperend) verdragen worden in de westerse wereld. We gaan er gemiddeld geen boterham voor laten.
Maar die hoge olieprijs is nefast voor de zicht ontwikkelende economieen als china/india en ook afrika. maw de dankzij die oorlog kunstmatig hoge olieprijs is mogelijks bedoeld om de minder ontwikkelde landen nog verder onder de duim te houden. Het "Alexander" principe: alles voor mij & nieks voor een ander ....
een andere reden is dat landen als venezuela enorme ontwikkelingsprojecten hebben lopen en dit ook niet mogelijk zou zijn als de olieprijs omlaag zou gaan.
 
Laatst bewerkt:
Bij de overgang van oude munt naar euro, zijn er in sommige europese landen afspraken gemaakt om te voorkomen dat de overgang werd misbruikt om alles duurder te maken.
Zalm vond dat niet nodig...het resultaat is verder bekend -O-
Zelfs gemeentes hebben misbruik gemaakt van de euro... :r
Zalm probeerde dat glad te praten door de inflatie de schuld te geven _O-
Jaja, normaal is dat een paar % en nu ineens 100%
:?

De enige goede zalm is gerookte zalm. :9
 
Ik dacht het dus ff niet. Dat vriendje van jou zorgt dus voor die gasten die 4000 x een modaal salaris "verdienen". Hup, open die markt, liberariseren die troep en het recht van de sterkste. Zie je nu ook al in de zorg, wat een verstandig plan was dat zeg. Ik zeg niet dat een linkse partij het goedkoper zal doen, zeker niet, maar wel socialer, en daar gaat het mij toch uiteindelijk om. Als jij dus niet wil betalen voor al die opa's, oma's en zieke mensen, tsja dan ben je wel goedkoop uit ja.

Krijgen we dat domme gelul weer, als jij morgen 4000x modaal kan verdienen zeg je vast nee he, want dat vindt je dan niet "kunnen" natuurlijk.... :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan