Benzine 2 euro per liter

Als er een actie wordt georganiseerd tegen de stijgende benz

  • Ja ik kom zeker weten

    Stemmen: 153 56,0%
  • Ik zou wel willen maar weet niet wat het helpt

    Stemmen: 60 22,0%
  • Nee dank je tijd verspilling

    Stemmen: 60 22,0%

  • Totaal aantal stemmers
    273

Snijboon

MF veteraan
10 okt 2007
8.598
35
Veendam
Benzine prijzen gaan omhoog
Richting de 2 euro per liter.

Benzine naar 2 euro per liter

Wat denken jullie er nou van?
wat kunnen we er aan veranderen want straks mag de arme burger weer lopen en fietsen en de rijken weer met de auto's.

Ik vind het een klote regering nu :r Vreselijk

Wat vinden jullie en wat kunnen we er aan doen.

Motor-forum megameeting in den haag? })
 
Laatst bewerkt:
ik heb zaterdag nacht in een zatte bui de pomp nog staan uitschelden omdat ik vond dat ik te veel moest betalen.

Maar goed ik vind het belachelijk. Het lijkt wel of we op den duur moeten werken voor ons vervoer en de rest niet meer kan.
De regering werkt zichzelf tegen zo hoor. Iedereen merkt het in zijn broekzak. In mijn ogen zal de koopkracht in zijn algemeen dalen en dat hebben ze aan zich zelf te danken. Vieze zakken vullen daar zeg.
 
daar kan je geen ruk aan doen.

is gewoon klote, net als de rest van de prijzen, zoals de gemeentelijke lasten, etenswaren, enzovoor die gaan allemaal iets sneller omhoog dan mijn salaris

Maar ja, ik geloof dat meneer bos vind dat het allemaal fantastisch gaat.
 
daar kan je geen ruk aan doen.

is gewoon klote, net als de rest van de prijzen, zoals de gemeentelijke lasten, etenswaren, enzovoor die gaan allemaal iets sneller omhoog dan mijn salaris

Maar ja, ik geloof dat meneer bos vind dat het allemaal fantastisch gaat.

Iets sneller? ik vraag me af hoe snel jouw loon de afgelopen 4-5 maanden is gestegen. gaat nergens meer over.
 
Benzine prijzen gaan omhoog
Richting de 2 euro per liter.

Benzine naar 2 euro per liter

Wat denken jullie er nou van?
wat kunnen we er aan veranderen want straks mag de arme burger weer lopen en fietsen en de rijken weer met de auto's.

Ik vind het een klote regering nu :r Vreselijk

Wat vinden jullie en wat kunnen we er aan doen.

Motor-forum megameeting in den haag?
Klote regering :?

Is de benzine dan alleen duur in Nederland :?
 
Tuurlijk kan je er wat aan doen, maar nederlanders laten alles maar over zich heenkomen...
Veel klagen, weinig actie
Zoiezo eens stemmen op een partij die het heel anders aan gaat pakken, en niet van die zakkenvullers en zielige jaknikkers van amerika
 
Was laatst een lijstje, en wij stonden volgens mij op 3 van landen waar de benzine het duurst is

Ja......... maar volgens dat lijstje was de benzine overal duurder dan ooit. Hier zijn wellicht de accijnzen aan de hoge kant, maar hoge brandstof prijzen zijn een wereldwijd probleem en dus niet alleen onze regering aan te smeren. Trouwens: die hoge accijnzen zijn door vorige kabinetten ingevoerd.
 
er is allang andere brandstof die goedkoper is dan deze fossiele brandstof, maar wij domme burger laten ze lekker betalen tot het op is en dan is er ineens veel goedkopere. Wat denk je zelf. Het heeft ook niets met de regering te maken. Die OORLOG is de oorzaak. En dat is amerika die de touwtjes in handen heeft en niet nederland of europa.
 
Nou ja, ik vond laatst de benzineprijzen in Duitsland ook aardig tegenvallen.
De tijd dat je veel voordeliger over de grens kunt tanken is wel voorbij.

Maar op zich is het stijgen van de brandstofprijs zo slecht nog niet.
- mensen met oude, onzuinige, vervuilende auto's (en motoren O-) ) zullen misschien eindelijk eens wat moderners en zuinigers kopen.
- mensen zullen de auto vaker laten staan (meer ruimte op de weg *O* )
 
1:30 pompidom... :+


Wat ernstiger is is dat de dieselprijzen stijgen, vrachtvervoer wordt duurder.
Dit werkt nog extremer door, maar dan in alle prijzen.
 
Laatst bewerkt:
Benzine prijzen gaan omhoog
Richting de 2 euro per liter.

Benzine naar 2 euro per liter

Wat denken jullie er nou van?
wat kunnen we er aan veranderen want straks mag de arme burger weer lopen en fietsen en de rijken weer met de auto's.

Ik vind het een klote regering nu :r Vreselijk

Wat vinden jullie en wat kunnen we er aan doen.

Motor-forum megameeting in den haag?

wat ik ervan vind? Het kan mij geen moer schelen.
 
Was laatst een lijstje, en wij stonden volgens mij op 3 van landen waar de benzine het duurst is
In de Metro ja, voor de benzine waar wij nu €1.62 voor betalen, betalen ze in Griekenland €1.14 |(

full
 
Wat denken jullie er nou van?
wat kunnen we er aan veranderen want straks mag de arme burger weer lopen en fietsen en de rijken weer met de auto's.

Ik vind het een klote regering nu :r Vreselijk

Wat vinden jullie en wat kunnen we er aan doen.
Ja, echt stom dat de regering de prijs van olie niet laag houdt |(

Wat mij betreft wordt de auto en motor weer alleen voor de rijken, is het tenminste weer lekker rustig op de weg. Maar wij zij hebben het ook niet makkelijk. Zo'n SUV rijdt hooguit 1 op 8, dus de sterkste schouders dragen weer de zwaarste lasten.
 
Ja, echt stom dat de regering de prijs van olie niet laag houdt |(

Wat mij betreft wordt de auto en motor weer alleen voor de rijken, is het tenminste weer lekker rustig op de weg. Maar wij zij hebben het ook niet makkelijk. Zo'n SUV rijdt hooguit 1 op 8, dus de sterkste schouders dragen weer de zwaarste lasten.

:^ :Y
 
de prijs voor olie is idd gestegen.

maaaar, de dollar is ook extreem hard gekelderd.
ik zag laatst een grafiekje waarin de olieprijs voor de dollar was gecorrigeerd en dan bleek dat de prijs van een vat olie minimaal gestegen was.

toch betalen we ontzettend veel geld, en we staan eigenlijk op nummer 1 of 2 in de wereld omdat 2 landen in de top in een oorlog of herstelfase zitten en dus niet vergelijkbaar zijn met een "stabiel" land.

maar goed, 70% accijnzen vinden we kennelijk allemaal normaal want iedereen blijft het betalen en de regering lacht zich suf.

de beste actie zou zijn om een maand lang minimaal brandstof te consumeren.

dus massaal treinen, fietsen, openbaar vervoer en carpoolen.

maar vanwege gemakzucht zie ik dat ook niet snel gebeuren.
ik vestig mijn hoop op dld, dat die maatregelen treffen maar daar hebben anderen niks aan als je niet aan de grens woont.

en er is onlangs een auto op de markt gezet die luisterd naar de naam viper Tesla.
een auto op accu, 0-100 in 5 seconden, actieradius van 300 km en oplaadtijd van 3,5 uur.
kostprijs 100.000 dollar en het is "helaas" en tweezitter sportmodel.

maar ik hoop dat dit het begin is van een golf van wagens die met die techniek gaan werken of dat je op internet bouwpakketten kunt bestellen of tekeningen en onderdelen als dit ook weer door overheid en oliemaatschappijen kapot word gemaakt.

ik hoop dat iedereen zijn rekoefeningen heeft gedaan en een paar potjes vaseline extra heeft ingekocht want als het aan het huidige kabinet ligt zullen we dat hard nodig hebben |(
 
In de Metro ja, voor de benzine waar wij nu €1.62 voor betalen, betalen ze in Griekenland €1.14 |(

[afbeelding]


je moest eens weten hoe aggressief ik word van dat soort tabellen :(

hopen dat hety kabinet snel valt en er eens een regering komt die normaal met geld om gaat en de parasieten van de samenleving aanpakt B|
 
het enige wat je zou kunnen doen is met het hele land de straat op gaan...
Nah, je kunt niks doen, komt door die klote pvda stemmers
 
Laatst bewerkt:
De accijnzen zijn toch helemaal niet veranderd de laatste jaren, ook niet verlaagd toen we een "rechtse" regering hadden? De benzinegebruikers financieren gewoon een deel van onze wegen, scholen, ziekenhuizen, WAO-ers etc. PvdA of geen PvdA.

Valt me wel op dat het de 30-minners zijn die zich hier druk om maken en denken dat het aan de regering ligt. Is de rest oud en wijs, of gewoon murw gebeukt?
 
Laatst bewerkt:
De accijnzen zijn toch helemaal niet veranderd de laatste jaren, ook niet verlaagd toen we een "rechtse" regering hadden? De benzinegebruikers financieren gewoon een deel van onze wegen, scholen, ziekenhuizen, WAO-ers etc. PvdA of geen PvdA.

Valt me wel op dat het de 30-ers zijn die zich hier druk om maken en denken dat het aan de regering ligt. Is de rest oud en wijs, of gewoon murw gebeukt?


de rest weet gewoon dat het allemaal toch geen zin heeft... :N
 
De accijnzen zijn toch helemaal niet veranderd de laatste jaren, ook niet verlaagd toen we een "rechtse" regering hadden? De benzinegebruikers financieren gewoon een deel van onze wegen, scholen, ziekenhuizen, WAO-ers etc. PvdA of geen PvdA.

Valt me wel op dat het de 30-ers zijn die zich hier druk om maken en denken dat het aan de regering ligt. Is de rest oud en wijs, of gewoon murw gebeukt?

Ben ook 30-er hoor :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan