Benzine+Aceton

PeacekeeperNL

Die hard MF'er
22 aug 2011
817
0
Zwolle
Hallo mede motor-forum'ers.

Zoals de titel al doet vermoeden ben ik niet op zoek naar een McDonalds maar naar meer info over dit onderwerp. Ja, ik heb de zoekknop gevonden op het forum en heb aandachtig gelezen het afgelopen... de afgelopen 2 uur. 1 ding kwam ik echter niet tegen: mensen die het spul langere tijd in de motor hebben gebruikt. :?

Wat ik denk, is, gezien aceton ook vocht aan (kan) trekken, het voor roest in je tank kan zorgen. Zijn er MF'ers die al langere tijd de mix van 0.2% aceton tegenover 99.8% benzine gebruiken en hebben jullie qua onderhoud last ondervonden. :/

Ik ben me ervan bewust dat sommige mensen positieve effecten hebben op het benzine verbruik, en sommigen geen en weer anderen negatieve effecten hebben gehad. Ik wil de gok wel wagen en als het op langere termijn dus geen problemen veroorzaakt, wil ik dit ook op langere termijn doen als het (beduidend) betere effecten heeft.

Gezien ik 350 km in de week rijd met mn Suzuki GSX750F, wil ik zo zuinig mogelijk rijden (nee, duwen is geen optie... dat gaat me toch net iets te lang duren, en ik ga al naar de fitness).

*O* Ik heb nu een gemiddeld verbruik van 1:21 met uitschieters naar 1:22. :]

Bij voorbaat dank voor de reacties. :} Ik hoop dat er mensen zijn die ervaring hebben hiermee!

Groet, Laurens
 
Ik heb er geen ervaring mee, maar damn....

1:21, daar zou ik me dan al nergens meer druk om maken. :')

Als ik rustig aan rij en probeer heel zuinig te rijden dan red ik dat niet eens :+
 
Ik heb er geen ervaring mee, maar damn....
1:21, daar zou ik me dan al nergens meer druk om maken. :')
Als ik rustig aan rij en probeer heel zuinig te rijden dan red ik dat niet eens :+

Hmja, als je dát niet zuinig genoeg vindt voor een toch al wat oudere motor, is een scooter oid. misschien een goede suggestie?
 
Nou, ik zit 99% op de snelweg, en ik rijd dan lekker tussen de 80 en 90 bij al die vrachtwagens. Best gezellig, al jagen sommige truckers me wel eens de stuipen op het lijf omdat ze niet willen dat ik hun gezelschap houd... zitten ze ineens op 5 meter achter je tot ze het toch maar opgeven en inhalen... Denken veel aerodynamische winst te halen van achter een motor te plakken.

als ik 100-120 zou rijden haal ik 1:19 met mn soes btw. Tijdverschil is verwaarloosbaar klein (doe er circa 3 minuten langer over naar werk, nog altijd ruiiiim op tijd met al die snelwegparkeerders, al is het met de 4e rijstrook vanaf Gouda spontaan als sneeuw voor de zon verdwenen)
 
En een opgevoerde bromvlieg vind ik niks, maar ik word binnenkort weer een arme student, dus ik wil besparen waar mogelijk. En hoe zuiniger, hoe beter. En mn soes is maar 7 jaar oud, dus het valt nog mee.
 
Hmja, als je dát niet zuinig genoeg vindt voor een toch al wat oudere motor, is een scooter oid. misschien een goede suggestie?

Ik maak me niet eens druk om de gemiddeld misschien 1:17 die ik rij :')

Het is zuiniger dan mijn koekblik :+

En als ik 1:21 zou rijden, dan zou ik me al helemaal niet meer druk maken om er misschien 1:23 van te kunnen maken :+
 
Als je ~90km/u rijdt en je wilt zuinig rijden, dan moet je je Suzuki inruilen voor een 125cc zoals een Honda PCX. Ik heb sinds ik 'em gekocht heb gemiddeld 1 op 36 gedaan op m'n woon-werk route, gemeten over 12.500km. Ten opzichte van je GSX zou dat een besparing van ~244 liter benzine zijn geweest, ofwel ~410 Euro.

Voor dat je dat bereikt kun je nog heel wat aceton in je tank mikken. Beter controlleer je je bandenspanning, luchtfilter, bougie en brandstofvoorziening. Plat op je motor gaan liggen wil ook wel eens helpen, mocht het zo ernstig zijn.
 
Allemaal geen antwoorden op zijn vraag. Ik heb hier zelf ook een tijd naar zitten zoeken na wat zeer positieve berichten te hebben gelezen.
Echter kwam ik ook niet op goede definitieve antwoorden, en het meeste ging over automotoren.
Vooral of het de rubberen afdichtingen en slangen niet zal aantasten kon ik niet vinden en ben ik wel benieuwd naar.
 
bandenspanning: 2.4 voor, 2.8 achter
luchtfilter is schoon/brandnieuw
bougies zijn 4000 km oud en brandstofvoorziening is ook 4000km geleden nagekeken.

Plat op mn motor liggen probeer ik wel, maar heb sinds tegenwoordig een tanktas in plaats van zo'n gevaarte op mijn rug. Heeft ook al het gemiddeld verbruik wat opgekrikt gek genoeg :)

Alvast bedanktv oor de antwoorden, al is mijn vraag met betrekking tot de slijtage aan de tank (roestvorming bijv) nog niet aan bod gekomen.

thx en alvast fijne avond!
 
Nou, ik zit 99% op de snelweg, en ik rijd dan lekker tussen de 80 en 90 bij al die vrachtwagens. Best gezellig, al jagen sommige truckers me wel eens de stuipen op het lijf omdat ze niet willen dat ik hun gezelschap houd... zitten ze ineens op 5 meter achter je tot ze het toch maar opgeven en inhalen... Denken veel aerodynamische winst te halen van achter een motor te plakken.

als ik 100-120 zou rijden haal ik 1:19 met mn soes btw. Tijdverschil is verwaarloosbaar klein (doe er circa 3 minuten langer over naar werk, nog altijd ruiiiim op tijd met al die snelwegparkeerders, al is het met de 4e rijstrook vanaf Gouda spontaan als sneeuw voor de zon verdwenen)

Is het alweer vrijdag? week gaat snel :')

Effe serieus, als je ingehaald wordt door vrachtwagens doe je toch echt iets goed fout :')
 
Allemaal geen antwoorden op zijn vraag. Ik heb hier zelf ook een tijd naar zitten zoeken na wat zeer positieve berichten te hebben gelezen.
Echter kwam ik ook niet op goede definitieve antwoorden, en het meeste ging over automotoren.
Vooral of het de rubberen afdichtingen en slangen niet zal aantasten kon ik niet vinden en ben ik wel benieuwd naar.
he rat
ik heb je voor een poosje geleden genoeg benzinegeld gebracht


:+
 
Tering hey..Wat een vies trolletje ben jij. En als je dat niet bent dan breng je jezelf onnodig behoorlijk in gevaar, ik hoop dat je dat doorhebt?


Nergens last van vooralsnog. Ik houd zelf voldoende afstand tot de vrachtwagens en de vrachtwagens vooralsnog voldoende afstand tot mij. Moet alleen wat opletten bij de op en afritten.
En waarom een trolletje?
 
Neem de proef op de som zou ik zeggen.

Kost je hooguit een nieuwe (tweedehands) tank. Maar als je 'm vol in de garage zet zal 'ie niet zo snel roesten denk ik.
 
Neem de proef op de som zou ik zeggen.

Kost je hooguit een nieuwe (tweedehands) tank. Maar als je 'm vol in de garage zet zal 'ie niet zo snel roesten denk ik.


Garage ziet de suzuki niet. 5-6 dagen per week op de weg. Is dat nadelig mbt roestvorming? Ik heb totaal geen verstand van chemie etc. IT en Telecom zijn mijn ding.
 
Garage ziet de suzuki niet. 5-6 dagen per week op de weg. Is dat nadelig mbt roestvorming? Ik heb totaal geen verstand van chemie etc. IT en Telecom zijn mijn ding.

Alles dat onder de benzine zit (en dus niet in aanraking met de lucht komt) zal niet zo snel roesten, daar hoef je geen chemicus voor te zijn, maar gewoon je basisschool af hebben gemaakt ;).
 
Laatst bewerkt:
Alles dat onder de benzine zit (en dus niet in aanraking met de lucht komt) zal niet zo snel roesten, daar hoef je geen chemicus voor te zijn, maar gewoon je basisschool af hebben gemaakt ;).


Dan heb ik toch heeeeel andere dingen op de basisschool geleerd... Maar da's zeker waar dat als het niet in aanraking komt met zuurstof dat het niet oxideert. Maar ik tank 1 keer per week, dus de bovenzijde van de tank is lang niet altijd bedekt in de benzine.

edit:
Zoals jullie mogelijk hebben gemerkt, ik ben een zoort appie heijn: ik let op de kleintjes.
 
Laatst bewerkt:
Dan ben je verkeerd bezig, koop dan gewoon zo'n 125cc ding zoals eerder gezegd.
full

_O-
 
Allemaal geen antwoorden op zijn vraag. Ik heb hier zelf ook een tijd naar zitten zoeken na wat zeer positieve berichten te hebben gelezen.
Echter kwam ik ook niet op goede definitieve antwoorden, en het meeste ging over automotoren.
Vooral of het de rubberen afdichtingen en slangen niet zal aantasten kon ik niet vinden en ben ik wel benieuwd naar.

aceton bevat minder joule energie dan benzine, wil je je verbruik naar beneden halen? dan moet je de joule per liter opdrijven, bv door diesel bij in de tank te gieten of op diesel te gaan rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan