Benzine+Aceton

Met NS is het altijd maar duimen of je trein rijdt. En als het al rijdt ben ik 4x zo lang onderweg als met de motor op mn slakkengang. Niemand die er problemen mee heeft. Match altijd snelheid van vrachtwagen voor me :p Voldoende afstand om alles te overzien etc.
Ik vind het er prima, zie het gevaar niet. Heb voldoende overzicht etc. en kan direct wegcrossen als dat nodig blijkt.

Tot slot: NS is 1.5x zo duur als met de motor (incl. wegenbelasting/verzekering/onderhoud doorberekend)...

Nee, ik houd voor woon-werk wel lekker mn slakkengangetje 's ochtends en 's avonds.
's weekends lekker het gas los en de weg onveilig maken :)


En daar gaat je besparing dan.... :Z
 
Aceton in benzine, dat het brandstof bespaart is een broodje aap verhaal.
Het verhaal doet al jaren de ronde en er is nog steeds geen sluitend bewijs dat aceton werkelijk het verbruik omlaag brengt.
Het filmpje van de MythBusters ondersteunt aan het broodje aap verhaal.
 
Basterdsuiker schijnt ook goed te werken.
Wel de bruine nemen, de werking van witte basterdsuiker is minder. :P
 
Basterdsuiker schijnt ook goed te werken.
Wel de bruine nemen, de werking van witte basterdsuiker is minder. :P
Ja, als je het inwendige van je carburateurs / injectiesysteem van een mooi laagje gekristalliseerde suiker wilt voorzien moet je dat vooral doen.
Het verbruik zal een stuk minder worden, zeg maar helemaal 0,0
Het aantal kilometers dat je aflegt trouwens ook.
 
Als je de verhouding van benzine:zuurstof een beetje aanpast dat het uitkomt op 0:100 wil dat er ook best voor zorgen dat je verbruik drastisch omlaag gaat...
 
Heb maar het halve topic doorgelezen, maar wil toch even reageren.

zo'n 7 jaar geleden, toen ik nog vrolijker op een Aprilia SR50 Di-Tech reed en het scooter forum nog druk bezocht is er een heel uitgebreide discussie geweest daar over het gebruik van aceton om de efficiente van de verbranding te vergroten. Hierbij wetenschappelijk onderzoek uit de kast gehaald met de exacte verhoudingen voor de beste resultaten.

Ander punt wat getest was op het forum zelf, de aantasting van rubbers en dergelijke.
1 forummer had een aantal rubbers waar het aceton langs passeert in een bak met aceton gelegt voor een aantal weken.
Resultaat:
Rubbers waren nog soepel en in perfecte conditie!

Kwaad kan het dus niet...

Overigens heb ik zo'n 3 maanden aceton geprobeerd op mijn scooter. Elke dag dezelfde route en altijd volgas a 85km/u. Dus relatief weinig variatie.
verbruik daalde wel, maar niet genoeg om mij de moeite waard te zijn.... (elke keer pipetje mee naar t benzinestation etc...)
 
Heb maar het halve topic doorgelezen, maar wil toch even reageren.

zo'n 7 jaar geleden, toen ik nog vrolijker op een Aprilia SR50 Di-Tech reed en het scooter forum nog druk bezocht is er een heel uitgebreide discussie geweest daar over het gebruik van aceton om de efficiente van de verbranding te vergroten. Hierbij wetenschappelijk onderzoek uit de kast gehaald met de exacte verhoudingen voor de beste resultaten.

Ander punt wat getest was op het forum zelf, de aantasting van rubbers en dergelijke.
1 forummer had een aantal rubbers waar het aceton langs passeert in een bak met aceton gelegt voor een aantal weken.
Resultaat:
Rubbers waren nog soepel en in perfecte conditie!

Kwaad kan het dus niet...

Overigens heb ik zo'n 3 maanden aceton geprobeerd op mijn scooter. Elke dag dezelfde route en altijd volgas a 85km/u. Dus relatief weinig variatie.
verbruik daalde wel, maar niet genoeg om mij de moeite waard te zijn.... (elke keer pipetje mee naar t benzinestation etc...)

Jammer dat je het (slechts) 3 maanden hebt getest.
Ooit heb ik 2 jaar achtereen het verbruik bijgehouden en een grafiek verwerkt. Lotus123 tijdperk. Het verbruik varieerde behoorlijk . Per seizoen waren er variaties en zelfs ook per maand.

Om echt een sluitend bewijs te krijgen zou de proef zeker een half jaar getest moeten worden. Per week wisselen van gewoon benzine en met benzine met aceton.
Maar dit soort dingen zijn gemakkelijker gezegd dan gedaan.
 
Een paar jaar geleden heb ik een aantal tanks gereden met aceton-toevoeging. Het maakte niets uit in het verbruik.
 
Jammer dat je het (slechts) 3 maanden hebt getest.
Ooit heb ik 2 jaar achtereen het verbruik bijgehouden en een grafiek verwerkt. Lotus123 tijdperk. Het verbruik varieerde behoorlijk . Per seizoen waren er variaties en zelfs ook per maand.

Om echt een sluitend bewijs te krijgen zou de proef zeker een half jaar getest moeten worden. Per week wisselen van gewoon benzine en met benzine met aceton.
Maar dit soort dingen zijn gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Dat merk ik ook behoorlijk met mn huidige wagen
1:20 afgelopen winter, nu richting 1:23.
[ot]
ben nu langzaam begonnen met testen van het voorverwarmen van de brandstof.

full



kosten 10 euro, maar gaat hem niet worden denk ik.
te weinig warmte overdracht (5-10 graden toename).

[/ot]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan