benzine bestendige kit

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.613
10.710
Andere kant van de evenaar
Hallo,

Ik heb lekkerij in/aan/uit mn benzine tank. (GS1000)
Waar de vlotter voor de voorraadmeter de tank in gaat waren een paar draadgaten dol.
Dat wilde ik repereren d.m.v. helicoils, maar ging niet zoals geplanned, het boortje ging door de tank heen.

Nu heb ik dat geprobeerd te fixen met een kneedbare zooi wat heel hard uithard, speciaal voor benzinetanks.
Dit werkte helaas niet, en nu drupt er nog steeds benzine uit de tank.

Is er ook een kit dat benzine bestendig is? Ik heb al vloeibare pakking over die kneedbare zooi gesmeerd, maar dat hielp ook niet.

Silconenkit is mooi, maar dat kan niet tegen benzine.

Een paar jaar geleden is de hele motor gespoten, dus ik soldeer of las het liever niet, in dit geval liever een beun oplossing...

Alvast bedankt voor de moeite.
 
Reinhoud mij is dat nooit gelukt. Benzine komt overal doorheen. Ze solderen dat toch met tin? dacht ik een keer op youtube gezien te hebben.

Ga ook geen kneedbaarstaal gebruiken ook niet dat betere spul..het gaat er dwars doorheen ook al denk je eerst dat het gelukt is.
 
6476.png_533_800.png
 
Reinhoud mij is dat nooit gelukt. Benzine komt overal doorheen. Ze solderen dat toch met tin? dacht ik een keer op youtube gezien te hebben.

Ga ook geen kneedbaarstaal gebruiken ook niet dat betere spul..het gaat er dwars doorheen ook al denk je eerst dat het gelukt is.

Daar lijkt het inderdaad op!


Dat spul heb ik gebruikt, alleen ander merk..

Curil T blijft 'vloeibaar', kan ook tegen olie en benzine.

Dat spul ken ik, moet ik niet hebben, het zijn 2 gaten, maar die zitten onder een beugeltje...

article23072354.jpg

Klik

Hoe langer je het uit laat dampen voor je de boel monteert, hoe taaier het wordt. Het is benzinebestendig, maar dicht geen gaten of grote kieren.

Er moeten dus wel gaten en kieren gedicht worden..

Ik heb iets gevonden van permatex, maar even kijken of er nog ander/betere suggesties komen.

Hartelijk dank voor het meedenken. :)
 
Je zal er aan moeten geloven of je wil of niet. Bijna geen enkele kit zal doen, wat jij verlangt.

Tank leegmaken en uitgassen, plekjes rond de gaten blankschuren en een paar kleine muntstukjes of plaatjes koper er op solderen.
 
gewoon vastzetten met loctite 542. is speciaal voor schroefdraad afdichting en als ik het goed onthouden heb chemicaliën en benzine bestendig. en niet al te sterk mechanisch zodat het ook nog een keer los kan. restanten haal je makkelijk van de schroefdraad met een staalbostel.
 
Ha voor mij ook even een leerzaam topic..

Ik had er in het verleden ook wat frustratie van opgelopen..een soort half hoofdstuk in mn hoofd..


Oja en nog wat anders, gebruik handschoenen dat spul is allemaal zwaar giftig! En dringt je huid binnen!
 
Laatst bewerkt:
Ha voor mij ook even een leerzaam topic..

Ik had er in het verleden ook wat frustratie van opgelopen..een soort half hoofdstuk in mn hoofd..


Oja en nog wat anders, gebruik handschoenen dat spul is allemaal zwaar giftig! En dringt je huid binnen!

komt ie nou nog mee aanwaaien,
net mijn tank gedaan, handen eronder, in mijn neus gebaggerd en aan me ster gekrabd.
 
Ik heb goede ervaring hiermee:
Bison | Product

Zoiets schoot me gister ineens te binnen, maar dan van Locktite, die soort/merk gebruikten we op mn werk (Apache Helicopters), en dat was ijzersterk.
Bison is hier bijna niet te krijgen.

http://www.sleutelwerk.nl/catalog/product_info.php?products_id=260

Heb ik vorig jaar het rubber weer mee op het spruitstuk geplakt. Tot op heden nog steeds prima.
Maar daar gaat meer lucht dan benzine doorheen.

Dat is het proberen waard!

Ha voor mij ook even een leerzaam topic..

Ik had er in het verleden ook wat frustratie van opgelopen..een soort half hoofdstuk in mn hoofd..


Oja en nog wat anders, gebruik handschoenen dat spul is allemaal zwaar giftig! En dringt je huid binnen!

komt ie nou nog mee aanwaaien,
net mijn tank gedaan, handen eronder, in mijn neus gebaggerd en aan me ster gekrabd.

Damn, ik kreeg die zooi bijna niet van mn handen, ik heb zo gekookt en mn brood gesmeerd..

Of kopersolderen en daarna behandelen met tankCure.
Je zal er aan moeten geloven of je wil of niet. Bijna geen enkele kit zal doen, wat jij verlangt.

Tank leegmaken en uitgassen, plekjes rond de gaten blankschuren en een paar kleine muntstukjes of plaatjes koper er op solderen.

Solderen is het laatste wat ik ga proberen, motor is "net" gespoten...
En de gaten zitten onder een bracket, moeilijk toegankelijk dus.
 
Polyester hars is benzine bestendig, dus gewoon het vloeibare spul waar je glasvezel matjes in legt om bv een polyester kuip te repareren.
Jaren 70 polyester tanken op racers weet je nog?

Goed schuren en ontvetten,polyester aanmaken met niet meer verharder dan dat de verpakking zegt,te veel verharder laat de polyester krimpen bij uitharden en dan komt het weer los.
2 matjes op maat knippen.
Lek in smeren met hars, matje in de natte hars leggen, over het matje weer hars smeren,tweede matje er op leggen,weer in smeren met hars, minimaal een paar dagen bij kamer temperatuur laten uitharden maar liever zelfs een week of 2.
 
Terug
Bovenaan Onderaan