Benzine bestendige vloeibarepakking

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.600
10.693
Andere kant van de evenaar
Hallo,

Ik moet mn benzinekraan vervangen voor iets anders, dit omdat door andere carburateurs de tank niet meer geheel wil zakken in de originele positie.

Nou heb ik al een aluminium huis gemaakt, en ook een paar RVS tuitjes om in het huis te schroeven.

Nu ben ik dus opzoek naar een middeltje om het schroefdraad af te dichten dat tegen benzine kan.
De verpakkingen zijn tegenwoordig niet meer voorzien van de benodigde informatie..

Alvast bedankt.
 
Ik gebruik (met goede resultaten) Comma Red.
Deze is olie en benzine bestendig, kan tot 340graden en hard niet uit in de tube.
Blijft flexibel en dicht tot nu toe overal waar ik hem gebruikt heb goed af.
 
Nu ben ik dus opzoek naar een middeltje om het schroefdraad af te dichten dat tegen benzine kan.
De verpakkingen zijn tegenwoordig niet meer voorzien van de benodigde informatie..

Alvast bedankt.

Ben hier pas ook naar op zoek geweest.

Wat ik heb gevonden:

HYLOMAR vloeibare pakking

Hoge temperatuurbestendigheid (-50°C tot +250°C)
Bestand tegen olie, benzine, vet, water, etc.
Uitstekende hechting op afdichtvlakken.
Elastisch tijdens gehele levensduur (dus gemakkelijk te verwijderen).
Corrosiebestendig
Tevens zeer geschikt voor het afdichten van schroefdraden.
80 ml is voldoende voor 1,36m²


http://www.autogereedschap.com/a-24012177/vloeibaar-gereedschap/hylomar-vloeibare-pakking-tube-80ml



Loctite® 577 – Schroefdraadafdichtingsmiddel

Universeel vloeibaar schroefdraadafdichtingsmiddel voor het afdichten van metalen schroefdraden
Alleen geschikt voor metalen schroefdraden
Directe lagedrukafdichting
Bestand tegen brandstof, olie, koelvloeistoffen en hydraulische vloeistoffen
Voorkomt het loskomen door trilling



Heb beide middelen overigens niet gebruikt i.v.m. andere oplossing.
Bij veel middelen staat er wel bij dat het benzinebestendig is, maar vaak blijkt het dan weer niet loodvrije benzine bestendig te zijn, waardoor je er nog weinig aan hebt (b.v. Griffon Densitol). Bovenstaande middelen voldoen wel voor zover ik weet.
 
Zie je ook veel op originele voorzieningen. ^

Tevens zijn schroefdraden van olieleidingen in de werkplaats bij ons ook voorzien van een soort tape om het draad heen. Of het teflon is weet ik niet, maar het is in ieder geval oliebestendig.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan