benzine bij de olie

zoeperhans

MF'er
13 mei 2005
65
0
amsterdam
ik en mijn er-5kawasaki '99 hebben het niet makkelijk dezer dagen:

op de startknop reageerd hij met een klapje tegen de krukas die op een dood punt ligt.
ik heb al 2 keer olie ververst omdat er op 1of andere manier benzine bij de olie komt. misschien een kapotte benzinekraan dacht ik en met het warme weer dat de benzine druk opbouwd en rustig de motorbinnen stroomt. ook het luchtfilter zat vol benzine. bougies eruit gehaalt en benzin daar eruit laten vliegen mbv de starter. nu probleem uitgesteld dus.
een eerdere hulp (anwb)vertelde me dat ik de carbs moest schoonmaken en die naalden onderaan moest vervangen. carbs schoon laten maken en naalden bleken nog ok.
nu start hij wel net een stukje gereden en olie pijl is weer flink gestegen en motor klinkt heel verzopen. ook flinke naverbranding. bij stilstaan moet je gas aanhouden anders slaat ie af. als ik nu start heb ik weer de bekende tik (natte bougies) en kan ik dus weer opnieuw beginnen.
waar moet ik het probleem zoeken?
benzine kraan lekt ook zag ik net bij het slangetje waar benzin de carbs ingaat. probleem was er eerst niet.
geen gezeur maar hulp aub
ook zoek ik een vrije motorwerkplaats in amsterdam waar hulp aanwezig is.
 
Laatst bewerkt:
carburateurs heb ik er uit.
de vlotters moeten dus leeg zijn? in elk geval geen benzine.
en die vlotternaalden (onderaan carbs in die bakjes met wat benzine), hoe zie ik dat ze niet versleten zijn of kapot? staat niks over in m'n WPhandboek. ze zijn beetje zwartig en als een soort potloodpunt.

overloop is dat de slang van de ene naar andere carburateur gaat? die zat gekoppelt op de koelvloeistofslang. :?
morgen bekijk ik t met het handboek maar een extra hint erbij zou geen kwaad kunnen.. :}

1: benzineslang aansluiten met de vlotterbak er af, je duwt de vlotter omhoog, laat benzine in je slang stromen, en kijkt of je vlotter af sluit.
Als je wil kan je ook het vlotterniveau nog controleren door je vlotterbak weer te monteren en een slang aan de aftapopening aan te sluiten. Als je dan de aftapschroef open draait, kan je zien hoe hoog je vlotterniveau staat.

2: de slang waar je het over hebt is je carburateurverwarming.........ik zou toch je werkplaatshandboek nog eens héél goed gaan lezen.
:Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan