Benzine blijft doorlopen carburateur (CB250N)

chemicalcoil

Die hard MF'er
6 apr 2006
512
0
Provincie Groningen
Hallo,

Als ik de benzinekraan van mijn CB250N op on/reserve zet dan gaat de benzine rijkelijk stromen (ook als de motor niet aanstaat). Dit komt uit de overloop van de rechter carburateur.
Ik heb de vlotterbak al losgehad, schoongemaakt en de vlotternaald vervangen. Dit heeft helaas niets geholpen. De vlotter zag er naar mijn idee nog goed uit.

Heeft iemand een idee waar ik naar zou kunnen kijken?
 
Je benzinekraan reviseren als je een benzinekraan hebt waarop een vacuumslang zit. Mits daar benzine uit blijft stromen als je de benzineslang hebt losgetrokken.


Tevens alls slang aansluitingen goed controleren ..je hebt toch niet de carbontluchtingslangen aan de benzinekraaan aangesloten?
 
Laatst bewerkt:
Met een nieuw naald, waarschijnlijk de vlotter verbogen; vlotter raakt de carb ergens voordat de naald kan afsluiten.
Anders is toch je naaldzitting (waar de vlotternaald invalt) besschadigd.
 
Met een nieuw naald, waarschijnlijk de vlotter verbogen; vlotter raakt de carb ergens voordat de naald kan afsluiten.
Anders is toch je naaldzitting (waar de vlotternaald invalt) besschadigd.

Ja, daar zou ik het eerst zoeken.

Ook: de overbrenging tussen vlotter en vlotternaaldje, als het niet een ouderwetse "dobber" is met vaste naald middendoor de vlotter (en dat zal wel niet). Alles wat scharnier- of hefboomachtig werkt, checken op glad lopen, geen krasje, putje of verbogen (eventueel vergelijken met het spul in de niet-zeurende andere carb).
 
Terug
Bovenaan Onderaan