benzine honda125cc

1 feb 2002
4
0
papendrecht
Hoi allemaal,ik ben bezig met een Honda 125cc motorcros.2takt. voor mijn zoon,maar ik weet niet wat voor benzine erin moet.Hij start goed op gewone 2takt voor bromfietsen.Kan hij hiermee rijden of moet er een andere mengverhouding in? Bij voorbaat dank. Richard :]
 
is het een brommer die zelf mengt of moet je de olie bij de benzine kappen? als de brommer deze zelf mengt dan denk ik dat gewone euro 95-98 goed is ( is het een hele oude dan kan het zijn dat er loodvervanger in moet, maar dat betwijfel ik)
greetz redkid
 
Ligt er aan... Zit er een los oliereservoir op :?
Zit er een oliepomp op :?
Zo niet, dan tank je mengsmering of je mengt het zelf.
Zo ja, dan tank je euro 95 en doe je tweetakt olie in het reservoir en stel je de pomp goed af.
 
Het is al een jaar of tien geleden dat ik een crosser had, maar je moet errug voorzichtig zijn met gewone brommerbenzine, het mengsel is te schaars voor de hoogtoerige crosser en de machine zal niet lang lopen daarop, nou is een vastloper niks vreemds bij een crosser, maar het beste kun je zelf mengen en dan ongeveer één liter olie op dertig liter benzine (prik me er niet op vast!)
Ik dacht dat brommerbenzine één op vijftig is gemengd.

Als je echt de juiste mengverhouding wilt weten zou ik ff bij een andere crosser informeren of ff bellen naar een (cross)dealer
 
.....maar het beste kun je zelf mengen en dan ongeveer één liter olie op dertig liter benzine (prik me er niet op vast!)
Ik dacht dat brommerbenzine één op vijftig is gemengd.

Als je echt de juiste mengverhouding wilt weten zou ik ff bij een andere crosser informeren of ff bellen naar een (cross)dealer

Ik dacht dat shell brommerbenzine 1 op 25 werd gemengd (weet ik niet zeker, is al weer een paar maand geleden dat ik gatankt heb), bij BP wordt 1 op 40 gemengd, hier ben ik iets zekerder van.
 
Tip, meng de benzine altijd zelf, met syntetische olie. Dan is een smering van 1 op 40 prima.

Syntetische olie is wel een stuk duurder dan minerale olie, maar de kwaliteit is ook een stuk beter (verbrand beter en betere smering).

\"Shellina\" tanken moet je nooit doen, want dat is zo gemaakt dat het de shell het meeste opbrengt, en je weet nooit wat voor meukolie er door de benzine zit.

Bij een verrot brommertje wat 4000tpm draait maakt dat niet zoveel uit, maar bij een 125cc machine... :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan