Benzine in de olie

14 dec 2022
1
0
Hey iedereen.

Ik heb net een zzr600 gekocht, en na 3 naftbakken op te rijden deed hij wat lastig bij het starten. Batterij opgeladen en nu met het opnieuw testen merk ik dat de olie heel waterig is, en stinkt naar de benzine.

Hoe kan dit komen?

Ik haal morgen de olie eruit, en zal volgende week nieuwe verse olie erin doen.

Ook sloeg hij niet aan met nu te testen, waarschijnlijk door de kou, dat zal ik dan nog eens testen na de nieuwe olie erin te doen.
 
Hey iedereen.

Ik heb net een zzr600 gekocht, en na 3 naftbakken op te rijden deed hij wat lastig bij het starten. Batterij opgeladen en nu met het opnieuw testen merk ik dat de olie heel waterig is, en stinkt naar de benzine.

Hoe kan dit komen?

Ik haal morgen de olie eruit, en zal volgende week nieuwe verse olie erin doen.

Ook sloeg hij niet aan met nu te testen, waarschijnlijk door de kou, dat zal ik dan nog eens testen na de nieuwe olie erin te doen.
Welkom op MF.
De vorige eigenaar had een probleem dat hij niet kon oplossen en hij heeft de motor daarom aan jou verkocht.
Is het een carburateur motor?
Dan sluit één of meer vlotternaalden niet af en je benzine kraan of benzine pomp sluit ook niet af.
Er moeten twee dingen fout zijn voordat er benzine van de tank via de carburateurs in de cilinders kan lekken.
En dan langs de zuigerveren in de carterolie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan