Benzine in luchtfilter GS500E

Learco

Rookie
18 jun 2002
10
0
Ik ben momenteel in het bezit van een suzuki gs500e slingshot uit 1989. Sinds enige tijd start de motor echter niet meer en lekt hij benzine. In het luchtfilterhuis stond een laag benzine van +/- 3cm. Op een of andere manier gooit de motor dus een deel van zijn brandstof terug.
Wie heeft een idee wat hier de oorzaak van kan zijn???

PS: de motor is op het kentekenbewijs 25kW, maar volgens mij is de begrenzing er af. Heb er namelijk 160 mee gereden. Ik vermoed dus dat de vorige eigenaar zelf aan het knutselen geweest is kan dit iets met het probleem te maken hebben??
 
Motor zit weer in elkaar en rijdt en start goed. *D :P
Na 40km gereden te hebben zat er nog geen druppel benzine in mijn luchtfilter. Probleem kwam dus door sterk vervuilde carbs. Bougies zagen wel wit, dus ik zal eerst de luchtschroeven eens wat indraaien, de gasnaald 1 standje omhogen en als het dan nog niet opgelost is grotere hoofsproeiers erin.
 
als er een 115 sproeier inzit dan heb je een 25kw, als er een 120 inzit heb je een full power.
ook de gasveren zijn iets langer bij een 25kw.
das het enige verschil :)
en 190 lopen ze echt niet hoor!
maar die tellers trekken gewoon op geen zak eens je boven de 120 gaat.
 
als er een 115 sproeier inzit dan heb je een 25kw, als er een 120 inzit heb je een full power.
ook de gasveren zijn iets langer bij een 25kw.
das het enige verschil :)
en 190 lopen ze echt niet hoor!
maar die tellers trekken gewoon op geen zak eens je boven de 120 gaat.

Raar, bij de GS500e (1993) van mijn maat zitten er standaard 135 in. Hij was begrensd toen ie em kocht, maar we hebben de begrenzers eruit gehaald en nou loopt ie niet echt super meer (niet dat ie dat ervoor wel deed). De afstelling van de carbs krijgen we gewoon niet goed. Alles al geprobeerd... behalve andere sproeiers.

Help needed... :}
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties, ik ga het van het weekend eens nalopen, als het weer mee zit (schuur is namelijk te klein :( ) Als jullie nog meer ideeën hebben wat het probleem kan zijn graag jullie reacties, want als ik dan bezig ben kan ik gelijk alles nalopen.

Keer ook zoiets gehad met een CB750.
Kunnen de carbs zijn; kan echter ook een verstopt luchtfilter zelf zijn.... De zuiging van de carburateurs zuigt dan extra veel benzine aan.
Hoewel het verbruik op zich niet extreem is.
Zoals reeds eerder vermeld, hoe doet ie het zonder luchtfilter ?? Hoewel je die misschie toch beter kunt vervangen als ie doorweekt is geweest met benzine.

ZXR
 
Standaard (geen 25 kW kit) zitten er inderdaad #120 sproeiers in. Als je wat meer power wilt hebben moet je er #125 hoofdsproeiers indraaien en de gasnaald 1 clipje hoger zetten. Hij trekt dan in de hogere toeren veel beter en boven de 100 trekt ie dan ook veel sneller door. Ik heb 185 op de teller gezien.

De #135 sproeier zat ook bij mijn 25kW kit, normaal is die te groot maar aangezien de gasschuif maar net voor 1/3 opengaat maakt het bijna niet uit wat voor sproeier erin zit.

Trouwens, dat bruine goedje is waarschijnlijk roest uit je benzinetank. Ik ben er ook een keer door stil komen te staan. Even een benzinefilter monteren en je hebt nooit meer last. (Totdat er een gat in je tank roest dan).
 
Terug
Bovenaan Onderaan