Benzine kruipt onder lak -> wat nu?

Maup-

Rookie
6 nov 2010
8
0
Maasdijk
Een aantal maanden geleden heb ik de tank van m'n ss laten spuiten.
Het is gespoten met 2k autolak maar ik en de spuiter waarschijnlijk ook wisten niet dat je de afsluiting van de tank niet mee moet spuiten.
Achteraf wel logisch, ik had er nog nooit bij stil gestaan.
Nu, een aantal maanden later, is de benzine door de lak onder m'n lak gaan kruipen en neemt het best ernstige vormen aan.

Met deze schade kan ik nog wel leven. Je ziet het bijna niet als de tankdop erop zit, maar ik wil niet dat het verder gaat over m'n tank.

Hoe kan ik dit nu het beste ervoor zorgen dat het niet verder gaat?
De bovenkant kaalschuren zodat de tankdop alsnog goed afsluit lijkt me stap 1.
Maar heeft iemand een goed idee om de lak die nu gebubbeld is weer stevig te maken? Insmeren met 2k coating/lijm oid?


P2120022.jpg

P2120026.jpg
 
Ditzelfde heb ik ook gehad met precies dezelfde tank.

Pak een scherp stanly mes en snij in de nek, dus precies onderaan de bobbels in en maak het stuk wat omhoog loopt kaal. Kan je gewoon met je mes schrapen.

En dan moet hij niet meer verder gaan en blijft de rest van je tank netjes!

Sucses ermee!
 
Ditzelfde heb ik ook gehad met precies dezelfde tank.

Pak een scherp stanly mes en snij in de nek, dus precies onderaan de bobbels in en maak het stuk wat omhoog loopt kaal. Kan je gewoon met je mes schrapen.

En dan moet hij niet meer verder gaan en blijft de rest van je tank netjes!

Sucses ermee!
Ik heb ook hetzelfde gehad (wel met een andere tank). 2x opnieuw gespoten, steeds weer hetzelfde effect, terwijl ik in het verleden ook al eens een tank heb laten spuiten en er nooit last van heb gehad. Probleem zit 'm denk ik in het goed uitharden van de lak. Dit kan tot 6 weken duren en is gedurende die tijd gevoeliger voor benzine. Bij mijn eerste tank heeft deze namelijk gedurende de hele winter kunnen harden zonder dat er iets in de tank zat en hebben alle oplosmiddelen goed kunnen verdampen.

Oplossing bij de 2de tank was ook bij mij met Stanleymes een mooie snee rondom gemaakt en de beschadigde lak weggehaald. Het blijft anders doorgaan.
 
Heren bedankt!
Dan ga ik dan vanmiddag eens proberen.
Hebben jullie die weggesneden hals nog met iets behandeld? Dus na het wegsnijden nog een laag blanke lag er weer over tegen het roesten? (en dan uiteraard niet de bovenkant weer meepakken)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan