benzine lek yamaha r1 tank ontluchting

tom19

MF'er
7 mrt 2005
103
0
helvoirt
een nieuw toppic,
ik ben er achtergekomen dat mijn motor niet uit de carberateurs lekt, maar uit mijn tank, de 2 slangetjes die onder bij mijn standaard zitten komen van mijn tank vandaan.
ik had deze al doorgeblazen, samen met mijn carberateur, ik dacht toen dat hij niet meer lekte
maar vandaag lekte hij weer heel erg
de druppels kwamen eruit
waar zit deze onluchtingsklep precies? en wat kan ik hieraan doen?
hij knalt nog steeds in de uitlaat, ik weet niet of dit er mee te maken heeft?

ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik word hier namelijk helemaal gek van

het gaat trouwens om een yamaha R1
RN04: YZF-R1-GBR van 16-06-200
 
Dat kunnen niet veel oorzaken hebben.

Je tank zit te vol. Benzine epandeerd en kan alleen via de dop en overloop weg.
Dat ziet uit een van de slangetjes komen.

Het overloop slangetje loopt dwars door de tank. Het wil wel eens gebeuren dat de doorvoer of het buisje in de tank gaat lekken.
Dan komt het er via dat slangetje uit.

Het laatste lijkt mij meest waarschijnlijk.

Dat kontroleer je door lucht op het slangetje te zetten en de overloop naast/onder de vuldop dicht te houden.
Hoor je het borrelen in de tank dan weet je waar het lek zit.

Dat betekend : tank eraf, leeg maken en het buisje aan beide zijden er uit boren.
Nieuw buisje er in solderen (hard solderen) en het over.
Zorg dat je natte lappen aan de boven kant van de tank liggen.
Dan hou je de lak heel.

Onderkant maakt niet veel uit. zie je niet na de reparatie.

BTW. voordat je gaat solderen maak de tank benz/ gas vrij.
Anders krijg je een tank met een hele grote inhoud.
 
ik vermoed ook dat het zoiets is
maar hoe werkt dit precies (hoe word ervoor gezorgt dat er alleen benzine wegloopt als er teveel druk in komt? wat gebeurt er als ik dit slangetje dichtmaak (want in de dop zit toch ook nog iets van een overloop of niet?)
mijn tank was bijna leeg (reserve lampje ging vlak daarna zelfs branden
(ik vermoed dat er ook veel benzine weggelekt is.
ik moet straks alleen nog naar huis, dus ik hoop dat ik dat ga halen.
dat klinkt ingewikkeld.
hoe loopt dat buisje dan precies door mijn tank? heb je hier toevallig een foto van?
 
dat buisje loopt gewoon vanonder waar je slang op zit door je tank naar het gaatje dat naast je vulopening zit en die zie je als je de tankdop open maakt aan de linkse of rechtse kant.

als er een scheurtje halverwege je tank of onder aan in je buisje zit zoals bij jouw doet vermoeden.

loopt je gehele tank gewoon kei leeg.
 
is dat echt een buisje of een slangetje ?
of kan het ook zijn dat hij gewoon losgeschoten is?
dan kan ik eindelijk mijn endoscoop een keer gebruiken, ik zal t weekend eens kijken of ik iets zie
als het buisje idd loszit kan ik er dan gewoon een benzine slangetje opzetten?
en weet iemand wat de diameter hiervan is (dan kan ik deze alvast gaan halen)
ik hou jullie op de hoogte
 
ik heb er lucht opgezet dan gebeurd er niks, daarnaast heb ik het pijpje met een endoscoop bekeken, er is hier niks aan te zien.
als ik lucht op de slangetjes zet hoor ik wel iets sissen bij de carberateurs / luchtiflter.
een van de slangetjes splitst zich op en gaat richting de carberateurs
weet iemand waar dit slangetje heen gaat?
en wat dit dan zou kunnen zijn?

Tom
 
dat klopt idd
maar is vrij lastig te achterhalen, de pijpjes die in mijn tank zitten zijn niet lek (als ik er druk op zet gaat er niks borrelen, ook heb ik met een endoscoop in de tank gekeken, en ik kan niks raars zien.
dus dan blijft er maar een mogelijkheid over lijkt mij
hij lekt aan de andere kant van het slangetje
deze loopt naar een zwart kastje die rechts onder tegen mijn carberateur geschroefd zit
(weet iemand toevallig wat de functie van dit kastje is?)
op dit kastje zitten 2 slangetjes, deze slangetjes gaan naar de bovenkant van mijn carberateur en zitten aangesloten tussen carberateur 1 & 2 en 3 & 4
is dit de overloop van de vlotterkamer ??
als ik weet wat de functie hiervan is dan weet ik misschien ook wat de reden van het lekken is
 
zou het kunnen dat deze slangetjes een overduk op moeten vangen?
hoe is de elektrische brandstofpomp afgeregeld op zijn druk?
gaat dit d.mv. een drukmeter, relais ofzo en waar zit deze?
ik vermoed namelijk dat de pomp teveel druk in de carberateurs pompt en dat deze slangetjes de druk verlagen door benzine te laten ontsnappen
of zou het kunnen dat er lucht in het systeem zit (doordat mijn benzinekraantje gelekt heeft??
en hoe kan je het systeem ontluchten

ik zal morgen proberen wat fotos te maken
 
bijgevoegd zit een foto
de carberateur lekt uit de slangetjes die hier bovenop zitten
deze slangetjes lopen naar een zwart kastje die rechts onder de carberateur zit
weet iemand waarvoor dit zwarte kastje is en waarvoor deze slangetjes (overlopen dienen)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan