Benzine-lek

Gilles

MF veteraan
21 okt 2002
32.427
130
Gotham City
M'n motor (Yamaha Div 600 '92) lekt benzine. Ik heb nog niet kunnen vinden waar vandaan, maar ik vermoed dat m'n tank lek is. Ga ik dus onderzoeken.
Bij het onderzoeken merkte ik dat er een slangetje los hing, en aan de manier waarop hij hing maakte ik op dat hij nooit vast gezeten heeft, althans, de laatste paar jaren niet. Volgens mij en m'n WPH is het de 'breather line'. Toen ik die op z'n plaats zette, ging de tank nog harder lekken :?

Nou vraag ik me af: wat is een breather line, en wat is dan een vacuum line?
Kan ik het kloppen dat ik al 2 jaar tevreden rond rij zonder dat die breather line vast zat?

Ik ga in elk geval mezelf op een doppenset trakteren, want anders wil de tank er niet af B|
 
Een breather line (beademing letterlijk vertaald) is de slang die aan je tankbeluchting zit, en ja die kan best los hebben gehangen zonder dat je het merkt.
Een vacuum line is denk ik een vacuum slang, maar die zal wel van je inlaatspruitstuk naar je benzinekraan lopen.
Tanks willen nog wel eens roesten helemaal onderin en daardoor gaan lekken.
 
Hopelijk is dit het niet, maar diversion tanks willen nog wel eens doorroesten. Twee jaar geleden had mijn buurman dat ook. Behalve een paar kleine blaasjes onder op de tank was er niks te zien. Ik heb toen geprobeerd om de tank te lassen. Echter bij het wegslijpen van het slechte deel kwam ik erachter dat het gehele onderste vlak van de tank bijna weggeroest was. Uiteindelijk was dit niet meer te repareren en heeft hij een 2ehands tank gekocht bij een sloop.
Let wel op, wij kwamen er pas achter toen na een tijdje stilstaan de motor niet wilde starten. Tank was vol toen hij hem weg zette en na vele pogingen starten keken we in de tank en was hij bijna leeg. Uiteindelijk toch op de reserve gestart. Blijkbaar hebben de trillingen van de motor nog wat stukjes losgewerkt en stroomde er een dikke straal benzine door het ontstane gat op het blok. Kan natuurlijk voor heel gevaarlijke situaties zorgen. Haal je tank grotendeels leeg uit voorzorg en tik dan met de achterkant van een schroevendraaier ofzo tegen de bodem van de tank dan zie je het gauw genoeg. suc6
 
ben je vrijgezel ofzo,heeft je vrouw nooit gezegt dat je naar benzine stinkt :?
Ik weet het niet hoor piet7, maar als je vrijgezellen zoekt kan je hier misschien eens kijken.
Hopelijk is dit het niet, maar diversion tanks willen nog wel eens doorroesten. Twee jaar geleden had mijn buurman dat ook. Behalve een paar kleine blaasjes onder op de tank was er niks te zien. Ik heb toen geprobeerd om de tank te lassen. Echter bij het wegslijpen van het slechte deel kwam ik erachter dat het gehele onderste vlak van de tank bijna weggeroest was. Uiteindelijk was dit niet meer te repareren en heeft hij een 2ehands tank gekocht bij een sloop.
Let wel op, wij kwamen er pas achter toen na een tijdje stilstaan de motor niet wilde starten. Tank was vol toen hij hem weg zette en na vele pogingen starten keken we in de tank en was hij bijna leeg. Uiteindelijk toch op de reserve gestart. Blijkbaar hebben de trillingen van de motor nog wat stukjes losgewerkt en stroomde er een dikke straal benzine door het ontstane gat op het blok. Kan natuurlijk voor heel gevaarlijke situaties zorgen. Haal je tank grotendeels leeg uit voorzorg en tik dan met de achterkant van een schroevendraaier ofzo tegen de bodem van de tank dan zie je het gauw genoeg. suc6
OK bedankt, gaan we doen. Ik hoop dat het alleen maar een pakkinkje is ofzo :X
Toevallig nog enig idee wat die 2ehandse tank destijds kostte?
 
Terug
Bovenaan Onderaan