Benzine lekkage!!!!!

Roberti

MF'er
19 jun 2004
37
0
Misschien dat iemand dit al eens heeft gehad.
ik heb een fireblade uit 97 sc33 en deze wilde ik gisteren uit rijden nemen.
Ik starten en de motor slaat direct aan en op het moment dat ik weg wil rijden slaat de motor af.
Dus nogmaals starten maar noppes...raar :?
ik kijk naar beneden en zie benzine stromen!!!K.. :X
Als ik nu doorstart loopt er benzine uit de overloop...ik snap er niets van.

wie o wie herkent dit..

alvast bedankt..

Rob
 
Slaat een motor dan af, en komt het eruit pissen zoals ik begrijp uit de text van de TS? Ik had begrepen dat het dan nog wel gewoon draait alleen dat hij de benzine ergens heen gaat gooien dat jij niet wilt.

Het komt uit de overloop, dus niet uit een slangetje wat los is geschoten. Als het uit de overloop komt kan het alleen je vlotter zijn.
 
Heb zelf zo iets een keer gehad met een CB1100F. Hier was het probleem dat er roest uit de tank in de carburateurs was gekomen. Oplossing was hier: de carburateurs schoonmaken en een benzinefilter tussen de benzineslang plaatsen.
 
je kunt met de achterkant van een schroevendraaier tegen de vlotterbakken tikken, dan komen ze vaak wel los, maar het is beter om ze even los te draaien en de vlotterschaniertjes schoon te maken.

Heb dit probleem pas zelf ook gehad... en als ik dit dan lees denk ik:

Hij blijft doorlopen... dat is dus niet ee vlotter dat vastzit... maar een vlotternaald die niet afdicht! als de vlotter nl niet meer naar beneden komt kan er ook geen benzine in de vlotterkamers komen toch? Dus kan hij niet overstromen!

Correct me if I'm wrong... ben ook nog maar een n00b ;)
 
Heb dit probleem pas zelf ook gehad... en als ik dit dan lees denk ik:

Hij blijft doorlopen... dat is dus niet ee vlotter dat vastzit... maar een vlotternaald die niet afdicht! als de vlotter nl niet meer naar beneden komt kan er ook geen benzine in de vlotterkamers komen toch? Dus kan hij niet overstromen!

Correct me if I'm wrong... ben ook nog maar een n00b ;)

En als de vlotter niet meer naar boven wil, wat dan?
Dat met de vlotternaalden klopt wel. Als er vuil (bijvoorbeeld een stukje roest) onder zit sluit het niet af.
 
Slijtage/vervorming aan vlotternaaldjes kan ook verziekend werken, vooral als er modern een kunststof/rubber puntje op zit en/of een kunststof/rubber ringetje op het af te sluiten toevoergaatje.
Bekijken onder vergrootglas.
 
Heb dit probleem pas zelf ook gehad... en als ik dit dan lees denk ik:

Hij blijft doorlopen... dat is dus niet ee vlotter dat vastzit... maar een vlotternaald die niet afdicht! als de vlotter nl niet meer naar beneden komt kan er ook geen benzine in de vlotterkamers komen toch? Dus kan hij niet overstromen!

Correct me if I'm wrong... ben ook nog maar een n00b ;)

Zie de reactie direct daaronder, als hij op het onderste punt vast zit blijft de benzine gewoon doorlopen. ;)

Mogelijke oorzaken: Vlotter lek, scharnierpennetje zit vast, vuiltje tussen naald en zitting, vlotterpuntje kapot/ vervormt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan