benzine lekt uit luchtfilter

PBS

Rookie
17 mrt 2011
17
1
Kerkrade
Hallo guys,

Na een lange tocht met mijn buffel ( kawa GTR1000 weer in Nederland.
Hij hield zich prima.
Tot aan de poort. Toen viel hij om maargelukkig had ik een zijkoffer.
Met twee man weer recht gezet en toen begon het probleem. Hij lekt uit de luchtfilter.
Ik heb de luchtfilter eruitgehaald en de benzine lekte maar.
Als ik droog gas geef houdt hij effe op maar meteen weer benzine.
Ik heb de cabarateur van boven losgehad en de naalden gecontroleerd . Niks aan de hand. Kan iemand mij zeggen wat hier dan nu weer aan de hand is? Moet ik de vlotterkamer aan de onderkant loshalen van de cabarateur? Komt dit doordat hij schuin heeft gelegen?
 
Er zit een kleine opening/nippel hoog aan de vlotterkamer waar misschien een buisje of slangetje op zit en bij meer carburateurs soms onderling doorverbonden. Men noemt dit wel "overloop" maar het gaat om: vlotterkamerventilatie.

Iedere vlotterkamer moet door die "overloop" heen absoluut vrij kunnen ademen op de buitenlucht.
Is zo'n pijpje/slangetje verstop/vervuild geraakt, beklemd of gekniekt, dan kan een lucht/damp-belletje dat zich ieder moment vormt als er brandstof stroomt, niet ontsnappen; het houdt dan de vlotter iets omlaaggedrukt die dan weer het vlotternaaldje in open stand gedwongen houdt en je hebt overstroming.
 
Laatst bewerkt:
Ha die Willem,

Zeg me nu niet dat het daaraan ligt? |(
Potverdorie je kunt wel eens gelijk hebben. |(
Hier heb ik nooit aan kunnen denken.
Als ik zoveel van Motors wist als van Computers?
Ik zal er morgenvroeg meteen naar kijken en je laten weten of het klopt.
Bij het starten doet hij inderdaad een beetje moeilijk maar als hij loopt geen problemen.
Ik hou je op de hoogte. enne.... heb je eens een probleempje met je computer? :} hiervoor krijg je van mij gratis hulp of aan de telefoon of van PC naar PC.

Leon
 
het is ook mogelijk dat er een vlotter klem zit doordat de motor op zijn kant heeft gelegen.
een tik op de carbs met de hand of zacht hout kan de vlotter(naalden) weer aan het werk krijgen.
niet te hard slaan met gereedschap wat een carb is niet zo sterk.
 
Tja jongens,
Ik heb in de nacht nog eens gekeken met de lamp en het viel me op dat onder aan de tank een soort padje zit met een slangetje wat ik niet kan thuisbrengen.
De tank heeft aan de achterkant een luchtslang.
Ik zal morgen eens kijken of die misschien ergens afgeschoten is voordat ik de carbs erafhaal.
Het lijkt of hij in het begin loopt op 3 potten maar bij gas geven loopt hij weer soepel.

Tot morgenvroeg
Leon
 
ja dat kan natuurlijk alleen ben ik iets anders tegengekomen op zoek naar een gaatje.
Onder het frame van de tank achter de twee stroomverzorgers voor de bougies een zwart huis war aangesloten is op de radiator. Hier zit een uitloop waar een of ander slangetje aan moet.
Onder de tank zit een huisje waar een 2 polige stekker waarvan ik weet dat je hem moet aansluiten aan de stekker bij de accu. Alleen het slangetje weet ik niet waar ik dit moet aansluiten en of dit vrij moet hangen. Ik heb het maar wwna aangesloten op dit huisje.
Tot nu toe lekt hij niet maar ik ga een stukje rijden en
ben eens benieuwd.

Tot zover leon
 
ha, nu weet ik dat het witte stekkertje van de benzinemeter is. :Y
Alleen er hangt een zwart slangetje aan en dat heb ik aangesloten op het zwarte huisje wat verbonden is met de radiatorvuldop??
het schijnt dat hij niet meer lekt en ook sneller start en loopt.
Ik heb ook de vlotterkamers schoongemaakt.
Helaas kan ik nu niet meer :? zeggen wat het was.
Ik vermoed de luchtslang die verbonden is met de benzinemeter? |(
Ik ga maar weer eens effe tanken in duitsland 1.44 euro per liter.
Is de schade tenminste nog een beetje beperkt. Ik hou jullie op de hoogte. :]

leon
 
Laatst bewerkt:
Nou het ligt volgens mij aan de duitse benzine? hij lekt alweer.
Ik heb in de filterkamer gekeken en zag dat de uitlaat op de derde cabarateur nat is.
Dit is nu net de cab die ik niet heb nagekeken. Ik heb er eens voorzichtig met een hout ertegen geslagen en hij lekt alweer niet.
Ik denk dat ik toch maar weer alles uit elkaar kom te halen.

leon
 
Laatst bewerkt:
ik geloof je en al die anderen ook hoor.
Ik heb er zoals gezegd met een stukje hout ertegenaan getikt en nog steeds lekt hij niet.
vanavond als hij niet meer lekt haal ik de cabs eraf en maak de derde ook schoon.

leon
 
Ok hij lekt definitief niet meer alleen zit ik nu met een dillema. :/
Of ik haal alsnog de cabs eruit en maak de derde schoon en verwissel meteen de bougies?
of ik laat hem lopen tot de winter en zie het aan. :Z
Wat lijkt jullie het beste?

leon
 
Controleer wel oliepeil en -geur .... benzine overstroomt meestal vooral ook richting cilinders, kan daar schade veroorzaken door "vloeistofslag" maar ook langs zuigerveren in de olie sijpelen die dan verdund wordt en boven peil raakt ..... zeer, zeer slecht.
 
he he

eindelijk de cab schoongemaakt en het lag inderdaad aan de derde cab.
Toen heb ik ook gezien dat door de versleten luchtfilter de cabs allemaal flink vuil waren.
Ik durf alleen de cabs erniet vanaf te halen omdat ik angst heb dat ik ze naderhand niet meer goed erop krijg.
verder gaf hij opeens 1000 tot 1500 touren teveel aan?
Ik wijt dit aan de kapotte luchtfilter?

leon
 
Ja je hebt gelijk ik ben ook niet doorgereden.
Als je de cabs had gezien zag je een zwarte troep op de bovenkant liggen. Dezelfde troep die in de oude luchtfilter zat.
Onder aan de cab zit een schroef die spits toeloopt. Deze heb ik losgedraaid en uiteraard de benzine netjes opgevangen. Toen heb ik de luchtspuit erop gezet en tot nu toe lijkt het dat hij niet lekt.
Maar ik snap het niet ik heb de vlotternaald vervangen door een nieuwe en alles goed schoongemaakt. Er zat ook geen benzine in de cilinder. de bougies waren kurkdroog op de eerste cilinder na daar was de bougie van buiten lichtbruin aangeslagen.
De derde bougie zat ook niet helemaal vast
Ik heb ze alle 4 vervangen en hij loopt stukken beter.
Ik hoop dat dit het was anders zou ik het ook niet meer weten.

leon
 
Ik neem aan dat de vlotternaald die is die van boven naar onder gaat?
ik kan helaas geen foto laten zien weet nog niet hoe dat moet hier.
Als ik het zwarte deksel weghaal met de 4 schroeven stuit ik op een veer. Onder aan de veer zit een oranje stukje plastic om een vlotternaald. Bedoel je die?
Morgen heb ik mijn nieuwe luchtfilter uit Oss.
Dan kan ik rijden en kijken hoe hij zich houdt.
Als ik hem gewoon laat lopen een tijdje en ik zet hem uit lekt hij niet.
Misschien dat het met rijden anders is?

leon
 
Ik neem aan dat de vlotternaald die is die van boven naar onder gaat?
ik kan helaas geen foto laten zien weet nog niet hoe dat moet hier.
Als ik het zwarte deksel weghaal met de 4 schroeven stuit ik op een veer. Onder aan de veer zit een oranje stukje plastic om een vlotternaald. Bedoel je die?
Morgen heb ik mijn nieuwe luchtfilter uit Oss.
Dan kan ik rijden en kijken hoe hij zich houdt.
Als ik hem gewoon laat lopen een tijdje en ik zet hem uit lekt hij niet.
Misschien dat het met rijden anders is?

leon


ik denk dat je nu met de naald van de gas schuif in de weer bent,
downlaod even een wphb,
want ik denk niet dat dit goed gaat komen op deze manier
 
Ok, ik heb de WPHB niet gevonden maar ik ben dan toch blij dat midlifecrisis mij hierop gewezen heeft. (ik heb trouwens en handleiding in het engels van een Kawa gtr1000 Als iemand dit nodig heeft geef me effe een seintje. het is in PDF.)
En dat Willem1940 mij dit uitlegt op een simpele manier
Dan was het inderdaad dat ding in de vlotterkamer.
Ik heb de klep die naar de ingang gaat van de cilinder ook effe gechekt maar naar het schijnt sluit hij naadloos af. Ik neem aan dat dat de inlaat gasklep is.
Morgen heb ik de luchtfilter ik zal hem erin zetten en dan rijd ik eens een stukje en vertel jullie het resultaat. Zou hij toch nog lekken zet ik er voorlopig maar een benzinekraantje tussen dat je kunt afsluiten totdat ik dat ding lekvrij heb. Maar hoe het ernu naar uitziet lekt hij nog steeds niet.
kan alleen niet rijden zonder luchtfilter.

leon
 
kijk eens hier, ik weet alleen niet of dit het goeie type is,

Kawasaki gtr 1000 concours 1989 2000 Service manual - Download service / repair / owner / maintenance manuals, motorcycle tutorials, microfiche

als het deze wel is zou ik ook even kijken of je die slangetjes waar je het over had op de juite manier hebt aangesloten,
ik begrijp niet goed wat je allemaal bedoelt,maar ik heb nu zo,n gevoel dat je een ontluchting/beluchtingsslangetje van de carburateur~ op de overstort van de radiateur/expansie vat hebt aangesloten,
maar ik kan het ook verkeert begrepen hebben.
 
Hallo Guys en raadgevers in nood,

Bedankt voor het WPHB dat is 'm. Ik heb alle slangetjes goed aangesloten. Ik heb de carbs schoongemaakt en een goednieuwe filter eringezet € 27,50. Hij loopt beter dan voorheen en ik heb hem zowel op het achterwiel gekregen ha ha. Alleen is er sinds ik aan de carbs heb gewerkt een toerenteller probleem erbij gekomen. Of dit nu met de carbs of de luchttoevoer heeft te maken weet ik niet maar stationair geeft hij 2000 toeren aan en normaal was dit 850.
Als ik echt doortrek gaat hij over de 13000 touren maar op gehoor klopt dit niet.
Normaal reed is 50 km per uur in de 4 met 2600 touren ongeveer maar nu geeft hij bij 50 al 5000 touren. Ligt dat nu aan de aansluitingen? Hier ben ik helemaal niet aangeweest. Trouwens ook in het stadsverkeer doet de koeling het goed. Ik denk dat ik dan voor de toerenteller een nieuw topic moet openen? :?

leon
 
Terug
Bovenaan Onderaan