Benzine lucht in kleren en haren bijrijder.

20 aug 2019
11
2
Hallo allen.
Ik ben sinds 2 maanden motorrijder en nu eigenaar van een 2004 Yamaha Fazer, met een dubbele uitlaat vrij hoog net onder het achterlicht. Nu zat mijn vriendin afgelopen weekend een aantal keer achterop bij me, en elke keer kwam ze er vanaf met een hele sterke benzine-lucht over d'r kleren, maar vooral in d'r haar! En niet een beetje. Ze heeft (nog) geen motorpak, en toen we d'r haren in de helm deden was dat redelijk opgelost, maar de kleren nog niet.

Iemand een idee of we iets fout doen, of dat we dit kunnen voorkomen op een manier, of iemand die hier ervaring mee heeft. Ben benieuwd naar jullie bevindingen.

Groet,
Jeffrey
 
redelijk normaal bij een hoge uitlaat net onder het zadel. je hebt een "vacuüm" achter de bestuurder en zeker achter de bijrijder. en daar worden alle uitlaatgassen in gezogen en terug gewerveld. soms wil het helpen als je een topkoffer plaats om de luchtstroom te veranderen. andere oplossing is de motor beter afstellen zodat de benzine beter verbrand of de uitlaat omlaag brengen of als die er op zit de katalysator eens controleren op werking.
 
Niks mis met een beetje benzine..................
Ik denk dat too gelijk heeft. Topkofffer zou kunnen om de uitlaatgas-stroom anders te laten gaan.
Afgezien dat ik het niet mooi vind, voor zijkoffers erg onpraktisch, is er dus blijkbaar nog een nadeel van bovenliggende uitlaat.
Heel simpel: Een uitlaatpijp hoort laag te zitten!

Ja, met deze geur is het wel een echte motor-babe.
Maar of je met dit luchtje in de nachtelijke uren blij gaat zijn.......................? Dacht 't niet!!
 
Je hebt het over een sterke benzinelucht, maar dat ruikt echt anders dan uitlaatgassen. Wat is ut nou?
 
lang niet alle benzine verbrand optimaal zeker niet als de motor ook nog eens wat rijk staat voor een lekkere loop en er geen nabehandeling plaatsvind met een katalysator. en je hebt maar een heel klein beetje onverbrande benzine nodig om een sterke benzine lucht te krijgen, het spul ruikt namelijk redelijk sterk.
 
Motorpak aanschaffen en een kleerhanger in de schuur ervoor, heb je nergens last meer van. :)

Bij mijn VF750F meurt mijn rugzak ook meestal wel naar de uitlaatdampen van dat ding en dat ik ook nog met een redelijk lage uitlaat.

db
 
Niks mis met een beetje benzine..................
Ik denk dat too gelijk heeft. Topkofffer zou kunnen om de uitlaatgas-stroom anders te laten gaan.
Afgezien dat ik het niet mooi vind, voor zijkoffers erg onpraktisch, is er dus blijkbaar nog een nadeel van bovenliggende uitlaat.
Heel simpel: Een uitlaatpijp hoort laag te zitten!

Ja, met deze geur is het wel een echte motor-babe.
Maar of je met dit luchtje in de nachtelijke uren blij gaat zijn.......................? Dacht 't niet!!
Mail je de MotoGP jonges ook ff? :+
 
Reacties! Heerlijk zo'n community. Thanks. Top koffer gaan we proberen. Dat van die katalysator ga ik uitzoeken, want dat snap ik niet Haha. En een motorpak voor haar komt er aan 😏😏
 
Ik wil geen mijn vrouw niet achterop en al helemaal geen topkoffer op m’n fiets :r

Het best is om haar ook het papiertje te laten halen.
Allebei afzonderlijk rijden is dubbel fun :t
 
Als er een carburateur op zit kun je de katalysator vergeten.
er zijn toch echt ook motoren geleverd met carbs en een ongeregelde katalysator. maar maak je niet druk de hier betreffende motor is geleverd met injectie. ik kan alleen nergens vinden of hij ook geleverd is met een katalysator.
maar ook al is hij geleverd met katalysator dat wil niet zeggen dat die er nu nog op zit en dat hij werkt. ook katalysatoren zijn onderhevig aan slijtage namelijk en er is niemand die die dingen vrijwillig vervangt om de zoveel tijd/km daar zijn wat te prijzig voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan