hee luitjes,
Ik heb enkele maanden geleden een hoop onderdelen gekocht van een gsx750f en ben nu druk bezig om deze aan elkaar te monteren om een werkende motor te verkrijgen .
tot nu toe heb ik nogal wat ellende meegekregen met een nokkenas en een cylinderbus, maar dat is allemaal opgelost. de motor draait, echter cylinder 1 en 2 werken niet lekker mee. de compressie is in orde, bougies vonken, kleppen zijn gesteld, carbs zijn redelijk synchroon gesteld.
omdat ze het niet lekker deden, heb ik de carbs allemaal uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer in elkaar gezet. natuurlijk heb ik alle schroefies eruit gehaald om schoon te blazen etc, dus ook de verhoudingsschroeven. Ik heb ze allemaal erin gedraait met 3 halve slagen. ik ga er dus vanuit dat de verhouding zodanig verziekt is dat beide cylinders niet lekker werkten. Cyl 1 heb ik toen een halve slag extra gegeven, en die deed daarna opeens wel mee.
Ik moet dus de benzine lucht verhouding correct gaan instellen, en ik heb daar nog nooit iets over gelezen ofzo, dus hoe krijg ik dat zelf voor elkaar. Normaal gesproken wordt gelijk verwezen naar een testbank, maar vroeger, je weet wel, voor dat er testbanken bestonden konden mensen dat ook uitstekend zelf.
wat zijn de basis gegevens voor het instellen.
hoe kan ik bijv meten wat de benzine lucht verhouding is, tot nu toe hield ik mijn hand op de uitlaat, en als hij warm werd, zat ik in de buurt, maar dat lijkt me niet de juiste methode.
misschien is er zelfs wel iemand die een Howto kan schrijven
Ik heb enkele maanden geleden een hoop onderdelen gekocht van een gsx750f en ben nu druk bezig om deze aan elkaar te monteren om een werkende motor te verkrijgen .
tot nu toe heb ik nogal wat ellende meegekregen met een nokkenas en een cylinderbus, maar dat is allemaal opgelost. de motor draait, echter cylinder 1 en 2 werken niet lekker mee. de compressie is in orde, bougies vonken, kleppen zijn gesteld, carbs zijn redelijk synchroon gesteld.
omdat ze het niet lekker deden, heb ik de carbs allemaal uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer in elkaar gezet. natuurlijk heb ik alle schroefies eruit gehaald om schoon te blazen etc, dus ook de verhoudingsschroeven. Ik heb ze allemaal erin gedraait met 3 halve slagen. ik ga er dus vanuit dat de verhouding zodanig verziekt is dat beide cylinders niet lekker werkten. Cyl 1 heb ik toen een halve slag extra gegeven, en die deed daarna opeens wel mee.
Ik moet dus de benzine lucht verhouding correct gaan instellen, en ik heb daar nog nooit iets over gelezen ofzo, dus hoe krijg ik dat zelf voor elkaar. Normaal gesproken wordt gelijk verwezen naar een testbank, maar vroeger, je weet wel, voor dat er testbanken bestonden konden mensen dat ook uitstekend zelf.
wat zijn de basis gegevens voor het instellen.
hoe kan ik bijv meten wat de benzine lucht verhouding is, tot nu toe hield ik mijn hand op de uitlaat, en als hij warm werd, zat ik in de buurt, maar dat lijkt me niet de juiste methode.
misschien is er zelfs wel iemand die een Howto kan schrijven