Benzine membraam

Ferros1985

MF'er
23 jan 2022
38
8
Hallo beste medemens rijders,

Ik heb nu sinds afgelopen jaar een honda super magna uit '87 gekocht.
Een ontzettend leuk ding om mee te rijden.
Nu heb ik alleen 1 mega groot probleem. Het brandstofmembraam is kapot en lekt de motor benzine via deze vacuümpomp. Dit pompje zit net voorbij de benzinekraag.
Het probleem os nu dat deze nergens meer te vinden is.
Weet iemand toevallig of deze ook op andere modellen zitten en of hier een andere oplossing voor is?

Heel erg bedankt allemaal.
 
Hallo beste medemens rijders,

Ik heb nu sinds afgelopen jaar een honda super magna uit '87 gekocht.
Een ontzettend leuk ding om mee te rijden.
Nu heb ik alleen 1 mega groot probleem. Het brandstofmembraam is kapot en lekt de motor benzine via deze vacuümpomp. Dit pompje zit net voorbij de benzinekraag.
Het probleem os nu dat deze nergens meer te vinden is.
Weet iemand toevallig of deze ook op andere modellen zitten en of hier een andere oplossing voor is?

Heel erg bedankt allemaal.
vervangen door een electrische pomp van een carburateur motor...heb ik bij de TDM ook gedaan
 
zoek er maar een uit die geen injectie heeft, die druk is te hoog, gebruikt is ook een optie natuurlijk, dan heb je vaak een ophangbeugel er bij
 
Is dit wat voor je?: Honda VF700C VF700 C Magna 1984 Fuel Petrol Gas Tap | eBay

het gaat niet om de kraan, maar om een benzinepomp die op vacuum werkt
 
het gaat niet om de kraan, maar om een benzinepomp die op vacuum werkt
Klopt inderdaad.
Het gaat om de pomp die op vacuum werkt.
Is er voor de pomp van een super magna rc28 een universele? Originele zijn er niet meer te vinden en een 2e hands vind ik riskant.
Dank jullie wel allemaal.
Groetjes Ferry
 
Ik weet niet wat je aan het zoeken bent, hij heeft een benzinepomp met een vacuummembraam, die pompt de benzine in de carbs, en de membraam is lek, en niet los te krijgen, dus heeft hij 2 optie's , een complete pomp kopen op vacuum , of een electrische pomp....die troep moet je niet gebruikt kopen, nieuw kost een paar centen of een electrische pomp , die NIET in de tank zit, en NIET voor injectie
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220124-171603_Chrome.jpg
    Screenshot_20220124-171603_Chrome.jpg
    50,2 KB · Weergaven: 13
weet niet waar je vandaan komt, maar een gebruikte pomp kun je ter plekke testen bij een sloperij...
even 12 v er op en kijken of hij loopt, pompen doen ze dan meestal wel...
 
K@w@, ik weet dat je het goed bedoelt, maar de Supermagna heeft geen benzinepomp en heeft die ook niet nodig omdat de benzine vanzelf naar beneden gaat. Onder aan de tank zit een gewone benzinekraan en in de slang naar de carbs ziet een vacuumgestuurd klepje, dat wordt geopend als de inlaat zuigt tijdens het starten en lopen van de motor.

Als dat klepje defect is, zou je het tijdelijk kunnen overbruggen door een slang direct van de benzinekraan naar de carbs te monteren, maar dan wel de kraan dicht als je de motor stalt.

Je hebt dan tijd genoeg om een nieuw of soortgelijk klepje te zoeken en je kunt gewoon blijven rijden. Meer dan 100 jaar hebben motoren geen vaccumklep gehad.
 
Laatst bewerkt:
het gaat niet om de kraan, maar om een benzinepomp die op vacuum werkt
Het gaat wel degelijk om dit klepje, ik heb twee Supermagna's.


Deze moet het goed kunnen doen in de Honda. Met dank aan Speed2win.
 
weet niet waar je vandaan komt, maar een gebruikte pomp kun je ter plekke testen bij een sloperij...
even 12 v er op en kijken of hij loopt, pompen doen ze dan meestal wel...
Na uitgebreid testen en ervaringen uit mijn omgeving van de afgelopen paar jaar is mijn mening dat je niks meer tweedehands moet kopen wat met benzine in aanraking komt, grote kans dat het naar de klote is of gaat. :X
 
K@w@, ik weet dat je het goed bedoelt, maar de Supermagna heeft geen benzinepomp en heeft die ook niet nodig omdat de benzine vanzelf naar beneden gaat. Onder aan de tank zit een gewone benzinekraan en in de slang naar de carbs ziet een vacuumgestuurd klepje, dat wordt geopend als de inlaat zuigt tijdens het starten en lopen van de motor.

Als dat klepje defect is, zou je het tijdelijk kunnen overbruggen door een slang direct van de benzinekraan naar de carbs te monteren, maar dan wel de kraan dicht als je de motor stalt.

Je hebt dan tijd genoeg om een nieuw of soortgelijk klepje te zoeken en je kunt gewoon blijven rijden. Meer dan 100 jaar hebben motoren geen vaccumklep gehad.
Vergeet dan niet de vacuumslang af te doppen, dat geeft anders nl. problemen op de betreffende carburateur/cilinder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan