Benzine meter installeren

25 jul 2020
13
1
Graag heb ik een meter op mijn motor dat aangeeft hoeveel benzine er in de motor zit. Nu gaat er een lampje branden als de tank bijna leeg is. Weten jullie een meter voor in mijn tank maakt niet uit wat model want ik kan hem eventueel wel lassen. Hij moet wel onderaan bevestigt worden
 
Oplossing
Graag heb ik een meter op mijn motor dat aangeeft hoeveel benzine er in de motor zit. Nu gaat er een lampje branden als de tank bijna leeg is. Weten jullie een meter voor in mijn tank maakt niet uit wat model want ik kan hem eventueel wel lassen. Hij moet wel onderaan bevestigt worden
Je zou de huidige sensor er uit kunnen halen en een zelfgemaakte meervoudige sensor er in kunnen zetten. Hoe meer meetpunten hoe nauwkeuriger de meting. Een optie is dat je een analoge druksensor in de brandstofleiding opneemt, uiteraard vóór de brandstofpomp. Volgens de wet van Pascal heb je dan een benzinekolom die een met de inhoud van de tank evenredig signaal in de sensor genereert.
Ik denk dat je niet makkelijk de vlotter in de tank krijgt...
Als je al één kan vinden die in jouw tank past zal die maar een heel globale indicatie geven. De vorm van de tank bepaald alles.
Je kan het beste eens bij sloperijen gaan kijken of er een tank is die op jouw model lijkt en die een gever heeft voor jouw benzinemeter.

Een dagteller die bij elke tankbeurt op 0 gezet wordt werkt veel nauwkeuriger.
 
Graag heb ik een meter op mijn motor dat aangeeft hoeveel benzine er in de motor zit. Nu gaat er een lampje branden als de tank bijna leeg is. Weten jullie een meter voor in mijn tank maakt niet uit wat model want ik kan hem eventueel wel lassen. Hij moet wel onderaan bevestigt worden
Je zou de huidige sensor er uit kunnen halen en een zelfgemaakte meervoudige sensor er in kunnen zetten. Hoe meer meetpunten hoe nauwkeuriger de meting. Een optie is dat je een analoge druksensor in de brandstofleiding opneemt, uiteraard vóór de brandstofpomp. Volgens de wet van Pascal heb je dan een benzinekolom die een met de inhoud van de tank evenredig signaal in de sensor genereert.
Ik denk dat je niet makkelijk de vlotter in de tank krijgt, zou wel een mooie oplossing zijn
 
Oplossing
Je zou de huidige sensor er uit kunnen halen en een zelfgemaakte meervoudige sensor er in kunnen zetten. Hoe meer meetpunten hoe nauwkeuriger de meting. Een optie is dat je een analoge druksensor in de brandstofleiding opneemt, uiteraard vóór de brandstofpomp. Volgens de wet van Pascal heb je dan een benzinekolom die een met de inhoud van de tank evenredig signaal in de sensor genereert.
Ik denk dat je niet makkelijk de vlotter in de tank krijgt, zou wel een mooie oplossing
Weet u toevallig een goede druk sensor voor tussen de leiding te steken ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan