Benzine meter sensor Yamaha FZS600

jazzper23

Die hard MF'er
11 aug 2019
263
51
Na 3 maanden sleutelen kan bijna mijn brandstoftank er weer op voor een proefrit :) Alleen is het staafje waaraan de drijver zit losgegaan/afgebroken tijdens het ontroesten van mn tank. Het staafje zit los van de sensor en de drijver. Ik weet niet hoe het precies vast zat, maar ik denk met een soort van dopje. Op de drijver zie je nog een cirkelvormige afdruk en ook op een foto die ik online heb gevonden lijkt het een soort van dopje te zijn, maar de resolutie is te laag om dat goed te kunnen zien. Op de foto's hieronder heb ik het staafje gezet waar deze hoort te zitten, de rode circels geven de punten aan waar het vastgezet moet worden.

Fuel sensor loose.jpg
Fuel sensor loose float.jpg
IMG_20191025_161627.jpg


Hier de foto die ik online heb gevonden, het is dus helaas niet heel goed te zien:

Benzinemeter.JPG
Benzinemeter 2.JPG


Ik wil het graag meteen goed monteren, het was een hels karwei om de losgeraakte drijver uit de tank te krijgen :( Je kan niet een nieuw staafje met bevestiging kopen voor zover ik weet. Het enige wat ik kan bedenken is het staal ombuigen, maar zeker aan de sensor kant vraag ik mij af of hij dan nog goed contact maakt en goed beweegt.

Heeft iemand ideeën over hoe ik dit kan fixen?

Alvast bedankt!
 
Maar wat is bij jou nou precies los?

Hoi Martell,

Bedankt voor je reactie!

Ik heb een foto online gevonden die duidelijker is, bij de rood omcirkelde stukken zie je een ringetje, deze heb ik niet meer. Ik kan het staafje er nu in en uit halen omdat ik de ringetjes mis die het op zijn plek houden/vast zet.

Bevestiging sensor.png
Float.png
 
Zijn dat e-clips of circlips?

Het is idd alleen om t mechanisch op de plek te houden. Niet zo heel spannend.

Screenshot_20191026-115002.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De laatste zal het zijn gok ik. Probeer een technische groothandel bij je in de buurt. Even langs gaan met het asje en bovenstaande foto laten zien. Borg ringetje gelijkmatig met een dopje uit je ratelset erop duwen.
 
De laatste zal het zijn gok ik. Probeer een technische groothandel bij je in de buurt. Even langs gaan met het asje en bovenstaande foto laten zien. Borg ringetje gelijkmatig met een dopje uit je ratelset erop duwen.
Dit is het inderdaad. Maand of 2 terug nog hetzelfde euvel gehad en ik had er nog 1 in de grabbelbak...
 
@Martell @SP1R @wyb Bedankt voor de hulp! Het zal inderdaad een as borgring zijn geweest (goede tip om het dopje van ratelset te gebruiken om m erop te duwen). Ik heb gisteren een rondje bedrijvengebied/ijzerhandel gedaan, maar veel was niet open op zaterdag en wat wel open was had t niet of niet in de goede maat (het moet op een staafje met een diameter van 1.8 a 1.9mm). Brenzan heeft ze alleen vanaf 3mm. Deze ochtend gegoogeld. Ik heb ze online alleen per 500 kunnen vinden en met verzendkosten kom je dan op 60 euro uit (Snelborger voor assen (zonder kap) Verenstaal 2MM (8715492757548) | Fabory). Maandag ga ik weer even een rondje bellen/fietsen.

Voor mensen die ook op zoek zijn hier een link met maten en onderdeel #:

Mocht iemand nog ideeën hebben over waar je deze kan kopen in utrecht ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan