Benzine op lak tank

MCE

Die hard MF'er
21 jun 2009
268
0
Ik ben altijd heel voorzichtig bij het tanken maar vandaag ging het helaas even mis, een hele scheut benzine over de gehele linker en voorkant van de tank heen. Helaas bij de pomp geen papier of water of wat dan ook dus op het werk was het alweer verdampt/gedroogd. Toch even met een doekje over tank gewreven waarna doekje rood afliet (kleur tank). Er is op dit moment nog niks op tank te zien, heb hem thuis (10 uren later) wel meteen met sop gewassen.

Ik hoor vaak dat benzine echt in de lak gaat vreten. Hoe erg is dit of valt het wel wat mee? Is er iets wat ik nog even moet doen? Misschien overdrijven mensen ook wel met "vreet in de lak" maar ik zie men tank niet graag afbladeren op een gegeven moment of dof worden dus ik hoor het graag :)

Tnx alvast!
 
Als er gewoon een goede kwaliteit blanke lak op zit, kan het geen kwaad om een keer te morsen.
Wel zeggen de pro's in het spuit- topic van MF dat het op de lange termijn wel blanke lak zal beschadigen. Af en toe wat druppels / een flatsje morsen zal niet veel uitmaken.
Bij mij ook een paar keer gebeurd en de lak ziet er nog top uit.
Als je een 1K lak hebt, heb je wel sneller kans op invreten of zelfs loslaten (spuitbusjeswerk op je tank zegmaar) .
 
Ik ben altijd heel voorzichtig bij het tanken maar vandaag ging het helaas even mis, een hele scheut benzine over de gehele linker en voorkant van de tank heen. Helaas bij de pomp geen papier of water of wat dan ook dus op het werk was het alweer verdampt/gedroogd. Toch even met een doekje over tank gewreven waarna doekje rood afliet (kleur tank). Er is op dit moment nog niks op tank te zien, heb hem thuis (10 uren later) wel meteen met sop gewassen.
Na 10 uur meteen met sop gewassen... Die vond ik op zich wel grappig :)
Ik hoor vaak dat benzine echt in de lak gaat vreten. Hoe erg is dit of valt het wel wat mee? Is er iets wat ik nog even moet doen? Misschien overdrijven mensen ook wel met "vreet in de lak" maar ik zie men tank niet graag afbladeren op een gegeven moment of dof worden dus ik hoor het graag :)

Tnx alvast!

Daar kan een benzinetank wel tegen hoor.
 
je geeft aan dat je doekje na het afdoen een beetje lakkleur bevat, dat heb je waarschijnlijk geen of weinig blanke lak op je tank.
Ik zou het ding iig goed in de was zetten.
Een 2K laagje blanke lak zou een goede betaalbare lange termijn oplossing zijn. :)
 
Er is hier geen sprake van een met spuitbusje erop gespoten lak oid. Lak is nog helemaal origineel en nog prima in tact. Het zal wel wat meevallen, we wachten het af.

Haha meteen na 10 uur is goed gezien!
 
Ho.. daar had ik even overheen gelezen.
Als je doekje er rood van werd heb je dus geen blanke lak op je tank.
Dan heb je waarschijnlijk een 2K lak zoals ze die vroeger meer gebruikten dan nu. Dan zit er een verharder door de kleurlak zelf heen , dus eigenlijk blanke lak door de kleur heen gemengd (Hoop dat ik het nu goed zeg, correct me if i'm wrong). Je hebt dan dus niet het 'pantserlaagje' van een blanke lak laag. Kans dat je een matte plek hebt, maar dat is er wel uit te poetsen.
Kijk even in het licht morgen of er een matte plek in zit. Wellicht is het met turtlewax of een vergelijkbaar poetsmiddeltje weer glanzend te maken. Zo niet, dan kun je commandant proberen. Hoe je dat t beste doet kun je het best in een spuit topic vragen (mits nodig).
 
Ik heb een gsxf uit '90, daar ging vandaag ook een hele hoop over de tank heen toen er een mooie blondine langsliep, maar ik zie er ook niks van. Nu weet ik niet hoe oud jouw motor is etc. Maar ik denk dat het wel mee zal vallen allemaal.
 
Ik heb een gsxf uit '90, daar ging vandaag ook een hele hoop over de tank heen toen er een mooie blondine langsliep, maar ik zie er ook niks van. Nu weet ik niet hoe oud jouw motor is etc. Maar ik denk dat het wel mee zal vallen allemaal.
_O- _O-
 
Als je doekje er rood van werd heb je dus geen blanke lak op je tank.
Dan heb je waarschijnlijk een 2K lak zoals ze die vroeger meer gebruikten dan nu. Dan zit er een verharder door de kleurlak zelf heen , dus eigenlijk blanke lak door de kleur heen gemengd (Hoop dat ik het nu goed zeg, correct me if i'm wrong). Je hebt dan dus niet het 'pantserlaagje' van een blanke lak laag.
Dit hoeft niet helemaal te kloppen, als je een blanke lak op ideale wijze aanbrengt lost deze tijdens het proces je kleur lak een beetje op, vermengt zich hiermee en hardt dan uit, als het dus een licht rode waas is zou ik me niet te druk maken. Wel kan hier altijd nog een laagje blanke lak overheen om zeker te zijn als je daar zin in hebt.

Een tank opnieuw spuiten in een bij de spuiterij gemengde kleur(nodig door veroudering oiv zonlicht e.d.) Is ook niet heel erg duur. Misschien wil je gewoon wachten tot je daar zin in hebt, kost maar iets meer dan een blanke lak laag goed aanbrengen.

Over spuitbusjeswerk: Het hoeft niet slecht te zijn, als je het goed doet is het zelfs beter dan veel lak direct uit de fabriek.
 
Ik zie niet echt een doffe plek dus het zal wel wat meevallen (gelukkig). Op het doekje was echt heel licht rood idd. Later bij het wassen met sop liet de tank bij harder schrobben helemaal niet meer rood af ofzo. Bedankt in ieder geval!
 
Gister ook nog een plasje over mn tank gehad, zat blijkbaar nog wat in de slang toen ik hem erin wilde doen pfft. gewoon ff met mn handschoen drooggemaakt bij gebrek aan een papiertje :+ heb het wel vaker een paar druppels ofzo maar aan mn tank is niks te zien. Gewoon gelijk ff afvegen is het beste denk ik.
 
Pics or it didn't happen :P

Resultaat
2230-9789924_2.jpg
 
Ik ben altijd heel voorzichtig bij het tanken maar vandaag ging het helaas even mis, een hele scheut benzine over de gehele linker en voorkant van de tank heen. Helaas bij de pomp geen papier of water of wat dan ook dus op het werk was het alweer verdampt/gedroogd. Toch even met een doekje over tank gewreven waarna doekje rood afliet (kleur tank). Er is op dit moment nog niks op tank te zien, heb hem thuis (10 uren later) wel meteen met sop gewassen.

Ik hoor vaak dat benzine echt in de lak gaat vreten. Hoe erg is dit of valt het wel wat mee? Is er iets wat ik nog even moet doen? Misschien overdrijven mensen ook wel met "vreet in de lak" maar ik zie men tank niet graag afbladeren op een gegeven moment of dof worden dus ik hoor het graag :)

Tnx alvast!

Als de lak origineel is kun je het nog veel vaker doen, kan de lak heel goed tegen.
 
Beste is om het overgestroomde benzine meteen te vervliegen met behulp van een aansteker. Weg = weg, sop laat vaak toch nog wat zitten denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan