Benzine op reserve bij R1 uit '98

R1obert

MF'er
19 mei 2002
215
0
Almere
Sinds kort is het zo dat als ik tank met mijn R1 uit '98 dat als ik hem volgetankt heb dat die dan na ongeveer 60 km weer op reserve gaat. nadat die na een tijdje toch doorheeft dat er genoeg inzit gaat het lampje weer uiten springt de dagteller weer op dagtrip1.
Heb zelf het vermoeden dat de brandstofsensor naar zijn grootje gaat.

Heeft iemand dit probleem al eens gehad en/of heeft suggesties
 
idem hiero.. :(

Probleem : Benzine indicatie lampje R6

Heb hem al even los gekoppeld en contact schoon gemaakt (tip van dealer) maar nog steeds niet goed.

Heb al na gevraagd wat nieuwe sensor kost, 50 euro |( , maar dan nog geen garantie dat het daarna opgelost is.

ik reset me dagteller nu iedere keer als ik tank, en na 200 km gaat ik ongeveer tanken, het wordt pas vervelend als je dat een keertje vergeet.

suc6 ermee, laat effe weten als je een oplossing hebt
 
Heb ondertussen een Knutselboek voor de R1 gevonden. Daar staat het schema in van de sensor. Ga morgen maar eens meten. Je zat goed en ik laat wat weten als ik iets heb gevonden.
 
Het zou ook kunnen zijn dat er rotzooi, bladders, roest door je tank zweeft en af en toe op een zeefje en/of op de sensor neerslaat. Ook denk ik dat een haperende tank-ventilatie invloed kan hebben. Maar meestal gaat onder zulke omstandigheden de machine ook minder mooi/regelmatig lopen, kan zelfs afslaan.
 
Om maar weer eens een oud topic omhoog te schoppen. Ik heb een vergelijkbaar probleem. Mijn brandstof reseve lampje licht namelijk nooit op.

Lampje al vervongen maar dit heeft het probleem niet verholpen.
Dus wat mij dan logischerwijs na het lampje de zwakste schakel lijkt is de sensor.

Deze er inmiddels uitgeschroefd maar niet aan te zien? En op het oog kan ik eerlijk gezecht de weking van het aparaatje ook niet verklaren.
Is deze mogelijkerwijs op 1 manier door te meten? weerstand? en wat zou ik dan moeten meten? Het er een wekplaatshandboek bij gehouden (bij wijze van spreke in digitaale vorm namelijk). Hier staat letterlijk in: conect the pocket tester (1 x ohm (teken)). Betekend dit dak ik 1 omh weerstand over de sensor moet meten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan