benzine op... :(

Daemon

MF veteraan
15 jun 2001
1.487
0
ik probeer nog al eens mijn motor op een lege tank te laten rijden, wat nooit werkt!

meestal kom ik hortend en stotend bij een bezinestation, maar vorige week ff niet.

motor maar neergezet, en stukje gaan lopen (ik wist een benzinestation te zitten / staan). bij een stoplicht gevraagd bij een auto of ik even mee mocht rijden, dat mocht... :) (ze reed er toch langs)

toen ff een jerrycan volgetankt. ik zag een andere motorrijder staan, dus ik vragen of hij mijn richting op ging. dat ging ie niet echt, maar hij wilde mij toch wel even brengen.

kijk, dat vind ik nou aardig, erg bedankt (die meneer met die rode bmw die ook nog eens mijn jerrycan in z\'n koffer deed :} . zou jij dat ook doen?
 
Uiteraard zou ik helpen, als ze me vroegen. :)

Alleen heb je op een BMW wat meer ruimte als passagier dan op een FZR400, je kunt dus beter een BMW rijder vragen dan mij. :P
 
Altijd, als ik maar geen koffer bij me hoef te hebben,je stopt die jerrycan maar onder je jas.

Dus het moraal van dit verhaal, zorg altijd dat je een grote jas aan heb.
 
Is niet echt goed voor je motortje om \'m op te rijden tot de laatste druppel en \'m dan te laten rijden op niets... Ik zou gewoon op tijd tanken om te voorkomen dat je ergens je motor neer moet zetten en een eind moet lopen. Zou leuk zijn als je benzine ging halen en terugkwam en je motor dan ineens gejat zou zijn :+

Ennuh wat betreft een andere motorrijder helpen ; ach als het kan, waarom niet. Andersom ook al meegemaakt dat ze gewoon stoppen en vragen of er wat aan de hand is. Echter kan niemand achterop, dus dat wordt wel verder lopen. Maar of ik een onbekende zomaar achterop neem...
 
Is niet echt goed voor je motortje om \'m op te rijden tot de laatste druppel en \'m dan te laten rijden op niets... Ik zou gewoon op tijd tanken om te voorkomen dat je ergens je motor neer moet zetten en een eind moet lopen. Zou leuk zijn als je benzine ging halen en terugkwam en je motor dan ineens gejat zou zijn :+

Ennuh wat betreft een andere motorrijder helpen ; ach als het kan, waarom niet. Andersom ook al meegemaakt dat ze gewoon stoppen en vragen of er wat aan de hand is. Echter kan niemand achterop, dus dat wordt wel verder lopen. Maar of ik een onbekende zomaar achterop neem...
...Natuurlijk wel als ze een M-F sticker achterop hebben :)
 
Altijd, als ik maar geen koffer bij me hoef te hebben,je stopt die jerrycan maar onder je jas.

Dus het moraal van dit verhaal, zorg altijd dat je een grote jas aan heb.

Of neem altijd een rugtas mee met daarin een volle jerrycan. Of zorg als je een topkoffer hebt, dat je daarin een andere tank hebt, zodat je die tank kan wisselen met wat gereedschap voor een volle :+ :) )
 
...Natuurlijk wel als ze een M-F sticker achterop hebben :)

Ja en als dat nou Manisch-depresieve Fries betekend, net als SH Slecht Horend betekend en niet Snelle Henkie ?!
Straks gaat ie nog heen en weer schudden in een bocht omdat ie depressief is, en je op je plaat gaat :)
 
Ja en als dat nou Manisch-depresieve Fries betekend, net als SH Slecht Horend betekend en niet Snelle Henkie ?!
Straks gaat ie nog heen en weer schudden in een bocht omdat ie depressief is, en je op je plaat gaat :)
je maakt het wel spannend zo hoor :)
 
Oké, speciaal voor jou: Een Motor-Forum sticker... :+

:) Met of zonder MF sticker zou mij niet uitmaken hoor. Maargoed had ik een BMW en een koffer waar de jerrycan in kan, ja jump dan achterop, maar dan moet ik je wel tegenkomen in motorpak en bij je motor, anders neem ik geen gekken mee achterop. :)
 
sorry...maar ik vind hortend en stotend een beetje prutserachtig...

je kan toch gewoon gaan tanken als je lampje (aangaat) of reserve moet inschakelen...

het is nergens voor nodig....en daar komt ook bij dat er in de loop der tijd vuil onder in je tank zit....en dat gaat dan ook mee door je slangetje je carbs in....

volgende probleem is dat je carbs smerig worden...en je bike dus niet meer lekker rijdt...

ff op tijd tanken dus :)

:) :P

ik probeer nog al eens mijn motor op een lege tank te laten rijden, wat nooit werkt!

meestal kom ik hortend en stotend bij een bezinestation, maar vorige week ff niet.

motor maar neergezet, en stukje gaan lopen (ik wist een benzinestation te zitten / staan). bij een stoplicht gevraagd bij een auto of ik even mee mocht rijden, dat mocht... :) (ze reed er toch langs)

toen ff een jerrycan volgetankt. ik zag een andere motorrijder staan, dus ik vragen of hij mijn richting op ging. dat ging ie niet echt, maar hij wilde mij toch wel even brengen.

kijk, dat vind ik nou aardig, erg bedankt (die meneer met die rode bmw die ook nog eens mijn jerrycan in z\'n koffer deed :} . zou jij dat ook doen?
 
Als ik al een motorrijder tegenkom die langs de kant van de weg staat, dan steek ik even een duim omhoog...krijg ik dezelfde duim terug, dan stop ik niet, als ze iets anders teruggeven (zoals een duim naar beneden of een ander \"probleem\" teken) dan stop ik.

Met de auto precies hetzelfde...alleen stop ik dan gewoon, duim opsteken gaat een beetje moeilijk.. :)

Goh, wat ben ik eigenlijkk aardig zeg.... :+
 
Ik stop zo goed als altijd als ik motorrijders langs de weg zie staan...of ik op de motor of in de auto zit...ff stoppe, en als er nix aan de hand is rij ik toch weer door :P En anders helpen we ff :)
 
gisteren A28, een wat oudere Kawa die niet meer liep. Me mobieltje was handig, had hij niet bij zich.
Ik stop eigenlijk altijd als mogelijk is, maar blijft extra gevaar opleveren, dus op tijd tanken is altijd handig.... :9

week of 4 geleden ook al gestopt, was ook een Kawa trouwens, een nieuwe ZX6R waarvan de versnelingsbak een gaar geluid maakte. Kerel baalde want hij had \'em nog maar 3 dagen.... :(
 
Nou eigenlijk was dat lampje voor m\'n benzine kapot... Ik kijk ook naar de kilometerstand, maar dat kan variëren tussen de 200 en soms meer dan 300 kilometer op een tank.

Maar goed ik rijd vaak wel lang door, totdat mijn lampje gaat branden (nog 30 km te rijden, maar meestal meer). Nog nooit gehad dat ik echt moest lopen naar een bezinestation, dus dat kwam door het lampje, denk ik.

Oh ja, en stoppen doe ik natuurlijk ook. Over het algemeen steek ik ook m\'n duim op, doet hij dat ook, dat ga ik verder, anders helpen we even...
 
Laatst bewerkt:
sorry...maar ik vind hortend en stotend een beetje prutserachtig...

je kan toch gewoon gaan tanken als je lampje (aangaat) of reserve moet inschakelen...

het is nergens voor nodig....en daar komt ook bij dat er in de loop der tijd vuil onder in je tank zit....en dat gaat dan ook mee door je slangetje je carbs in....

volgende probleem is dat je carbs smerig worden...en je bike dus niet meer lekker rijdt...

ff op tijd tanken dus :)

:) :P

Heeft die Honda van jouw geen benzinefilter????
 
Heeft die Honda van jouw geen benzinefilter????

honda hè? geintje *D , maar ik heb gewoon geen zin om iedere keer bij 180 km te tanken, onzin... gewoon doorrijden tot je tankt bijna leeg is (komt er ook niet veel vuil in). alleen soms zit het een beetje tegen (zoals een lampje of zo)
 
Terug
Bovenaan Onderaan