Benzine over tank :(

wat te doen bij benzine over tank

  • Alleen met doekje wegvegen

    Stemmen: 26 47,3%
  • Met water schoonmaken

    Stemmen: 1 1,8%
  • Tank opnieuw in de was zetten

    Stemmen: 1 1,8%
  • Niks doen, maakt niks uit

    Stemmen: 7 12,7%
  • Vuurtje erbij

    Stemmen: 20 36,4%
  • andere oplossing zie post

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    55

Bartman

MF veteraan
6 nov 2002
1.391
0
Sta ik laatst te tanken, Lekt dat Kl$%^3 ding waardoor er allemaal benzine over mijn tank loopt |(

Nu weet ik dat benzine als je te lang wacht in de lak intrekt en allemaal bubbeltjes in je lak veroorzaakt en heb ik het zosnel mogelijk verwijdert met water.

Nu is mijn vraag wat je het best kan doen als er benzine over je tank loopt?
 
Als je je tank met schoonmaakmiddel (dreft ofzo) schoonmaakt en daarna netjes in de was zet is ie schoon en goed beschermd, maar de nieuwe laksoorten kunnen toch wel tegen benzine?
 
Als je je tank met schoonmaakmiddel (dreft ofzo) schoonmaakt en daarna netjes in de was zet is ie schoon en goed beschermd, maar de nieuwe laksoorten kunnen toch wel tegen benzine?
ik het ooit een flinke scheur benziene over me lesmotort gemorst, tot op de dat van vandaag zie je dr niks aan.
Over mijn eigen motort heb ik ook wel eens wat druppels gemorst, gelijk schoongemaakt met een doekje, zie je dr niks van
 
Als je je tank met schoonmaakmiddel (dreft ofzo) schoonmaakt en daarna netjes in de was zet is ie schoon en goed beschermd, maar de nieuwe laksoorten kunnen toch wel tegen benzine?

Ik hoorde laatst dat de nieuwe laksoorten slechter zijn dan vroeger. Dit omdat er aan meer milieueisen voldaan moet zijn en de lak dus op een andere basis wordt gemaakt
 
Klopt, de huidige lak is op acrylbasis (watergedragen). Ze hebben flink wat problemen gehad met de kwaliteit, maar dat is inmiddels redelijk opgelost. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over wat benzine op je tank. Remolie daarentegen.....
 
Het wordt pas echt vervelend als je je tank opnieuw gespoten hebt en de blanke lak is niet goed uitgehard. In dat geval kan je maar beter met een doekje gaan deppen ipv afvegen om de schade nog een beetje binnen de perken te houden.

Maar met gewoon goede lak heb ik nog nooit problemen gehad, gewoon even met een papiertje afvegen en klaar.
 
Het wordt pas echt vervelend als je je tank opnieuw gespoten hebt en de blanke lak is niet goed uitgehard. In dat geval kan je maar beter met een doekje gaan deppen ipv afvegen om de schade nog een beetje binnen de perken te houden.

Maar met gewoon goede lak heb ik nog nooit problemen gehad, gewoon even met een papiertje afvegen en klaar.


Ik heb de tank met een doekje en water schoongemaakt dus ik denk dat het wel goed zit,
Iniedergeval bedankt voor de reacties :}
 
Afvegen met doekje...

Heb een keer m'n RS125 helemaal onder de benzine gehad :( Had een dag gereden, was beetje duf, dus sta te tanken, en ik houd 'm niet goed vast, en ongemerkt hangt ie in de benzinedop..Schiet ie er ineens uit..tank/motor/ruitje helemaal onder de benzine. |( Meteen afgespoten met water toen.. Alleen doordat de motor in de volle zon stond is de benzine die op het ruitje was gekomen er meteen ingetrokken... zodra 't erop kwam meteen een witte kring erin. Kon me wel voor me kop slaan toen..

Maar goed, de RS is nu naar de eeuwige motorvelden.. '(
 
Ik heb de tank met een doekje en water schoongemaakt dus ik denk dat het wel goed zit,
Iniedergeval bedankt voor de reacties :}


Water helpt niet :X
Weleens gesleuteld en je handen alleen met water gewassen :? zeep erbij werkt al weer beter *D

Maar de huidige lakken kunnen er echt wel tegen ;)
 
Water helpt niet :X
Weleens gesleuteld en je handen alleen met water gewassen :? zeep erbij werkt al weer beter *D

Maar de huidige lakken kunnen er echt wel tegen ;)


Water verdunt toch, en daarnaast spoel je het eraf :?
 
Water is geen oplossing wel een hulpje
water + zeep + spons = oplossing :)
Wiskundig genie aan het werk
Ik werk in de automobielindustrie dus geloof me :9
tevens blaasjes niet ... mat worden van de lak kan ... 8-)
 
Afvegen met doekje...

Heb een keer m'n RS125 helemaal onder de benzine gehad :( Had een dag gereden, was beetje duf, dus sta te tanken, en ik houd 'm niet goed vast, en ongemerkt hangt ie in de benzinedop..Schiet ie er ineens uit..tank/motor/ruitje helemaal onder de benzine. |( Meteen afgespoten met water toen.. Alleen doordat de motor in de volle zon stond is de benzine die op het ruitje was gekomen er meteen ingetrokken... zodra 't erop kwam meteen een witte kring erin. Kon me wel voor me kop slaan toen..

Maar goed, de RS is nu naar de eeuwige motorvelden.. '(

Dat heb ik nu nooit :+ O-)
Ik blij dat ik toch niet de enige ben die zich voor d'r kop kan slaan...
Momenteel wordt er een nieuw ruitje opgezet en zal ik dubbel voorzichtig zijn 8-)
 
Ik vind dat sommige pompstations ook echt kl*te slangen hebben die alleen praktisch zijn voor de auto.

Gelukkig nog nooit echt gemorst :)

Greetz,
Vinz
 
Zaten laatst met het warme weer bij een snackbar terwijl we net hadden volgetankt, toen begon ie zelf maar met morsen. Door de druk liep het er allemaal onderaan weer uit via de ontluchtingsslang...
 
Terug
Bovenaan Onderaan