benzine pomp blijft doorlopen bij aan zetten contact

kawaholic

Die hard MF'er
29 apr 2008
318
6
hallo

sind kort heeft mijn zxr een kuurtje. Zodra ik hem op contact zet gaat mijn benzine pomp lopen als een gek, en stopt ook niet meer. het is gebruikelijk dat hij even loopt en dan pas weer gaat lopen als de motor aan slaat.

komt iemand dit probleen bekend voor? of weet je een oplossing? of kan mij iemand een electrisch schema mailen?

mvg sven
 
druksensor niet goed........

Als je benzinedruk opgebouwd is dan slaat idd normaliter je pomp af.

welke druksensor?????? het is een pomp met een plus en een geschakelde min denk ik dan.en 2 slangen. denk dat er een impuls gever moet zitten die de rotaties van de krukas registreerd of zo.

mvg sven
 
het is een nieuwe gebruikte pomp.(kamaraad had zijn zx7 in puin gereden) dus de pomp is in orde.
maar in de pomp zit gewoon een contact puntje die de inpuls geeft. maar die zal weet doo"ïets" worden aan gestuurd. de motor loopt gewoon. maar ben bang dat strx weer de pomp naar de kl*@te is.
 
Begrijp ik het goed dat je deze pomp onlangs hebt vervangen ?
...maar in de pomp zit gewoon een contact puntje die de inpuls geeft. maar die zal weet doo"ïets" worden aan gestuurd....
Dat contact zorgt er alleen maar voor dat de elektromagneet z'n werk gaat doen. Als het membraan aan het eind van z'n slag is maakt de schakelaar contact, de elektromagneet treedt heel even in werking en trekt razendsnel het membraan terug zodat er nieuwe benzine uit de tank wordt aangezogen.
Daarna herhaalt het proces zich; de veer duwt het membraan weg, benzine loopt richting carburateur etc.

Als een klepje blijft hangen zal de pomp blijven trillen, dat gebeurt ook als er lucht in zit; dat heb ik zelf meermalen gehad...
 
Laatst bewerkt:
het is een nieuwe gebruikte pomp.(kamaraad had zijn zx7 in puin gereden) dus de pomp is in orde.
maar in de pomp zit gewoon een contact puntje die de inpuls geeft. maar die zal weet doo"ïets" worden aan gestuurd. de motor loopt gewoon. maar ben bang dat strx weer de pomp naar de kl*@te is.
Toen ik m'n ZX 6 in puin had gereden was ook de pomp stuk dus zo logisch is het niet dat hij na een crash nog goed is.
 
tank is vol. filter is zgan. en als de vlotter blijft hangen moet het uit de overloop stromen lijkt me.
ga maar eens wat onderdelen uit wisselen denk ik. ik hou jullie op de hoogte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan