Benzine pomp blijft pompen

BenjaminDG

MF veteraan
3 okt 2009
2.896
0
Beveren
Ik heb een suzuki gsx-r 750/1100W met wat aanpassingen.

1 van de aanpassingen is ram-air maar ik zit nog steeds met een standaard benzine kraan (vacuüm) waardoor de benzine gewoon op zwaartekracht naar de carburateurs gaat.

Nu wil ik een benzinepomp van een suzuki rf900 monteren maar deze wil niet afslaan?

Als ik mijn duim op de uitgang steek blijft deze pompen, gaat wel eens waar minder vlot als zonder duim maar deze slaagt toch niet af.

Als ik er in blaas met mijn mond hoor ik lucht komen uit de andere aansluiting.

Is het membraan dan stuk?

Kan je die ergens kopen en heeft iemand ervaring met een benzine pomp te reviseren?

Zou dit eigenlijk problemen geven tijdens het rijden op circuit of zullen mijn vlotternaalden niet meer afsluiten zo?
 
even geen ervaring met deze pomp maar er zijn ook pompen die niet afslaan op druk maar altijd horen te blijven pompen. vaak vind je die op een injectie fiets. ze werken dan met een in of extern overduk ventiel die het te veel gepompte terug laat vloeien naar de tank.
verder als je bij membraam pompen aan de uitgang blaast en het komt er aan de ingang uit dan is het terugslagklepje defect. als het membraam lek is komt het niet door de ingang naar buiten maar door een andere opening in de pomp. als het terugslag klepje lek is bouwd de pomp geen druk op en pompt hij niet of heel beperkt. en dat is makkelijk genoeg te testen buiten de motor. even aansluiten op 12V en proberen vanuit een bakje naar een beker te pompen. als je de capaciteid van de pomp weet weet je ook hoe snel de beker vol moet zijn. als je dat bij lange na niet haalt weet je dat de pomp overleden is en het tijd is voor een nieuwe. en als het pompje geen druk opbouwd slaat de pomp ook niet af. dat kan je ook makkelijk testen door even een manometer op de uitgang aan te sluiten en dit te vergelijken met de uitschakel druk die de pomp zou moeten hebben.
 
Laatst bewerkt:
Probleem heeft zijn eigen blijkbaar opgelost :P

Pomp maakt wel genoeg druk hoor maar sloeg niet af.

Ik had eerst wat ontvetter/smeermiddel (is ontvetter maar vervliegt niet, wel wat vettig) gebruikt om te testen.

Daarna benzine gebruikt en dan sloeg ze wel af?

Vuil aan het membraan/terugslagklep van al die jaren droog te staan?

Maar goed pompje werkt dus perfect *O*
 
Laatst bewerkt:
Heb nog een vraag over de RF900 benzine pomp.

Deze benzine pomp heeft 4 draden.

Oranje/wit = + van accu (van de bobijn)
Zwart/wit = massa
Groen/geel = schakelstroom van start relais of contact (denk om hem via het contact te schakelen)
Zwart/geel = signaal draad van cdi (via bobijn)

Ik weet hoe ik de pomp moet aansluiten om hem te kunnen laten werken maar wat is het nut van het control circuit en SCR

Waarom heeft deze pomp ook een signaal nodig van de bobijn/cdi?

Levert deze meer brandstof naarmate je meer toeren maakt?

schema en uitleg:

rf900.jpg


rf9001.jpg


Groeten,
Benjamin
 
aan je schema te zien DENK ik dat ik dat kan zien.

je hebt een vaste + en - om de pomp en onderdelen voeding te geven, maar de pulsen om de pomp te laten werken heb je dan nog niet. :)


daarvoor heb je idd die pulsdraad van je cdi nodig die naar je bobine gaat voor de geschakelde min.

die andere pulsdraad is een geschakelde plus die vanaf allerlei switches en onderbrekingen komt.




ik zou zeggen groen/geel is idd het startsein voor je pomp,
en zwart/geel is de pulsdraad die de controlunit van je pomp opdracht geeft om sneller de benzine door te pompen.



zoals ik het lees op het schema dan, :)
 
Denk ik ook, als ik de pomp op een accu aansluit draait ze al maar of dat al maximum is weet ik niet.

Zal ze maar aansluiten volgens het RF900 schema.

Hopelijk lukt dat met de 1100W bobijnen en cdi ipv RF900 :)
 
Laatst bewerkt:
Denk ik ook, als ik de pomp op een accu aansluit draait ze al maar of dat al maximum is weet ik niet.

Zal ze maar aansluiten volgens het RF900 schema.

Hopelijk lukt dat met de 1100W bobijnen en cdi ipv RF900 :)


het staat/leest ook in die beschrijving eronder dat de Controller eerst info van die CDI/bobinepuls gaat vergaren en daarna pas een schakelsignaal aan het SCR doorgeeft die het relais laat schakelen zodat de pomp voeding krijgt.
dat is wat ik eruit haal uit die tekst.. :)


ongeveer hetzelfde in een auto met een motorloopsignaal,
deze wordt vaak gebruikt voor aut. volume in een autoradio en navigatie/cruisecontrol doeleinden...

tenminste toen ik ermee werkte dan :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan