Benzine pomp(en) in de schuur

Stefan666

MF veteraan
23 jan 2013
15.320
18.270
Zeeuws Vlaanderen
Hoe zouden jullie dit oplossen ?


Ik tank in belgen land voor de motor, 1x in de 2 weken , samen met de auto & paar can's om te vullen.
Stook er redelijk wat benzine door , en het is economisch erg interessant voor mij om even over de grens te wippen.


Nu ben ik dat gelazer met jerrycan's beetje beu, wil eigenlijk een pompje of iets dergelijks
om de motor snel & zonder me een breuk te tillen aan die can's bij te vullen.

Zou een ( van een auto ? ) benzinepomp genoeg liters verpompen ?
Of zijn er benzine pompjes in de handel, 12 of 220 v , die niet 600 euro ex btw kosten ?
( en toch wel 10 liter p/m halen )
 
ik gebruik, om sloopauto's leeg te halen, een externe branfstofpomp van een oude benzine wagen. 2 draden er aan met flinke krokodillebekken en dan op een 12 v accu.
Dat gaat best snel...maar 10 ltr per minuut..dat weer niet denk ik.
Van de week nog een previa leeg gezogen (via slang aansluiting op de gallerij en dat ging echt retetraag. Maja..moet door een lange slang heen, en ook door de pomp in de tank heen gezogen worden. LOgisch dat het dan lang duurt..
 
Ik zeg ook "handpomp"

in je schuurtje aan het kutten slaan met krokodillebekken en electrische pompjes omgeven door benzinedampen lijkt mij niet zo'n goed idee.


:^

En een handpomp werkt bij kleine hoeveelheden veel sneller dan een elektrische, er zijn van die pompjes die precies in een jerrycan passen, die schroef je vast waar normaal de dop zit en de aanzuigleiding komt precies onder in de kan.
Voordeel is dat je bij deze na het vullen de vulslang weer leeg kan trekken door de pomp even de andere kant op te draaien.

≥ Jerrycan pomp diesel en benzine verpompen uit jerrycans - Accessoires en Onderhoud - Marktplaats.nl
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoeveel benzine je in de schuur mag bewaren, maar dat de hoeveelheid beperkt is, lijkt me logisch.
Verder lijkt mij de hoeveelheid tijd die je er insteekt (tijd=geld) ook buitenproportioneel.
Het geheel doet een beetje aan de film "Flodder in Amerika" denken. :+
 
Dat, en ik heb wat tegen belasting betalen.. steun dan liever de Belgen de winter door ;p

( net hier de tanks weer vol gegooid voor 1.47 /liter ... )


Toegegeven, die motor willen af tanken in de schuur is vooral luiheid, geen zin om naar de pomp te rijden. Heb dan liever een "prive pomp" thuis.
 
Laatst bewerkt:
Maar...

Stel je hebt een vat van 200liter ( :+ ) , met een pomp erop in de schuur, allemaal leuk en aardig.

Hoe ga je die dan weer vullen ?

Kan je alsnog heen en weer zeulen met cannetjes benzine om het vat te vullen.

Hele vat meenemen, en die aftanken kan ook, maar hoe ga je dat dan weer in en uit laden uit je auto ?
Het valt namelijk niet met de hand op te tillen, om nog maar te zwijgen om zoiets mee te krijgen in de auto. Tenzij je een busje hebt (of een oude militaire Daf :+ ) zal het niet echt meevallen om dat mee te krijgen.

Overigens, voor een soort pomp...

Kan je niet zelf iets heel simpels fabrieken met een compressor ?
Mooi vat kopen/maken, vullen, en gewoon met luchtdruk overpompen zegmaar...

Wel zorgen dat je na het tanken de luchtdruk er vanaf haalt, ivm vaccuum.
 
^^ dat..

ik heb jerrycans , maar aangezien ik niet genoeg spinazie heb gegeten ,
lui ben, vooral.. erg lui...

zocht ik een dingentje om peut vlot uit can's te krijgen , in m'n tank.. zonder een balanceer act
te doen met een 20l can in m'n kluifjes ...

Oh ja.. en goedkoop , ( ons bent züünig )

gewoon.. omdat het kan..

Maar nogmaals, vooral uit luiheid
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoeveel benzine je in de schuur mag bewaren, maar dat de hoeveelheid beperkt is, lijkt me logisch.
Verder lijkt mij de hoeveelheid tijd die je er insteekt (tijd=geld) ook buitenproportioneel.
Het geheel doet een beetje aan de film "Flodder in Amerika" denken. :+

ik vraag me af of er een max aan zit qua wet... heb ook wel eens met de gedachte gelopen om een klein vat in de schuur te maken met brandstof erin, elke keer tanken met de motor is ook weer zo wat, dat gepruts onderweg elke keer.

edit: link

Alle brandstofopslagtanks met een inhoud vanaf 300 liter moeten vanaf
 
Laatst bewerkt:
ik vraag me af of er een max aan zit qua wet... heb ook wel eens met de gedachte gelopen om een klein vat in de schuur te maken met brandstof erin, elke keer tanken met de motor is ook weer zo wat, dat gepruts onderweg elke keer.

edit: link
Ik vermoed dat je met een 200 liter vat een probleempje krijgt met bv de gemeente voor "opslag gevaarlijke stoffen"?
 
Terug
Bovenaan Onderaan