Benzine pomp(en) in de schuur

Stefan666

MF veteraan
23 jan 2013
15.423
18.573
Zeeuws Vlaanderen
Hoe zouden jullie dit oplossen ?


Ik tank in belgen land voor de motor, 1x in de 2 weken , samen met de auto & paar can's om te vullen.
Stook er redelijk wat benzine door , en het is economisch erg interessant voor mij om even over de grens te wippen.


Nu ben ik dat gelazer met jerrycan's beetje beu, wil eigenlijk een pompje of iets dergelijks
om de motor snel & zonder me een breuk te tillen aan die can's bij te vullen.

Zou een ( van een auto ? ) benzinepomp genoeg liters verpompen ?
Of zijn er benzine pompjes in de handel, 12 of 220 v , die niet 600 euro ex btw kosten ?
( en toch wel 10 liter p/m halen )
 
^^ dat..

ik heb jerrycans , maar aangezien ik niet genoeg spinazie heb gegeten ,
lui ben, vooral.. erg lui...

zocht ik een dingentje om peut vlot uit can's te krijgen , in m'n tank.. zonder een balanceer act
te doen met een 20l can in m'n kluifjes ...

Oh ja.. en goedkoop , ( ons bent züünig )

gewoon.. omdat het kan..

Maar nogmaals, vooral uit luiheid

Ik zou een schap boven de motor maken zodat je daar de kan op kunt leggen.
Op die jerrycan een dop met kraan schroeven met een stukje slang en de zwaartekracht doet zijn werk. http://www.jerrycanshop.nl/din-61mm-dopkraan-voor-jerrycan.html

Het slingeren aan zo'n pomp kost ook energie, het kost denk ik minder moeite om die jerrycan boven op een plank te gooien.
 
Natuurkundig gezien niet (of de handpomp moet wel een héél laag rendement hebben) ;)

En als je hem op z'n kant legt op een schap boven de motor en de boel komt ooit aan het lekken bij de dop :X

Op zich geen slecht plan hoor om gewoon de potentiële energie te gebruiken maar wanneer er constant vloeistofdruk op staat zou ik dan ook wel een degelijke permanente opslagtank willen hebben. En geen kunststof jerrycan die al mega vervormt bij een beetje warmteverschil...
 
Laatst bewerkt:
Woon te ver van de grens om het te overwegen, maar gewoon uit nieuwsgierigheid:

Wat bespaar je nou per tripje?
Bij hoeveel liter zou het smokkel (en strafbaar) zijn? Of is dat pas als je het verkoopt?
 
Woon te ver van de grens om het te overwegen, maar gewoon uit nieuwsgierigheid:

Wat bespaar je nou per tripje?
Bij hoeveel liter zou het smokkel (en strafbaar) zijn? Of is dat pas als je het verkoopt?

Ik woon op 5km van de Duitse grens en ik geloof dat de benzine aldaar momenteel een goeie 20ct/liter goedkoper is.

Wat je bespaart per tripje is overigens relatief, dat ligt er net aan wat je verder meepakt want het is het is niet enkel de brandstof wat er goedkoper is, de accijns op drank is véél lager, de BTW is lager (enz. enz.).
Combineer de tankbeurt met een rondje door de supermarkt, bouwmarkt en een kledingzaak en dan begint het voordeel toch best door te tellen.


Vanaf hoeveel liter het smokkel is weet ik niet qua brandstof, wel voor drank: 110 liter bier per volwassen inzittende van het voertuig (binnen de algehele EU), dus 5 volwassenen is 76 kratten bier.

Vanuit Duitsland denk ik ook niet dat die grens zozeer bij 'smokkel' ligt, maar eerder bij wat er binnen Duitsland los getransporteerd mag worden aan brandstoffen. Volgens mij is dat niet zo gek veel, mijn broer heeft er al wel eens gezeur over gehad in ieder geval (maar die tankte er enkel omdat ie graag 102 octaan wou voor z'n crosser).
 
Jij denkt t, maar is het ook bij wet verboden?
AVG & Cookiemelding

Vanaf 1 juni 2011 gaat de nieuwe regelgeving rondom opslag van vloeibare aardolieproducten gelden. Een brandstofopslagtank, aangeschaft na 2000, moet voor 2015 gekeurd worden.

Alle brandstofopslagtanks met een inhoud vanaf 300 liter moeten vanaf 1 juni gecertificeerd zijn met een installatiecertificaat.
 
Jij denkt t, maar is het ook bij wet verboden?
AVG & Cookiemelding

Vanaf 1 juni 2011 gaat de nieuwe regelgeving rondom opslag van vloeibare aardolieproducten gelden. Een brandstofopslagtank, aangeschaft na 2000, moet voor 2015 gekeurd worden.

Alle brandstofopslagtanks met een inhoud vanaf 300 liter moeten vanaf 1 juni gecertificeerd zijn met een installatiecertificaat.
 
Woon te ver van de grens om het te overwegen, maar gewoon uit nieuwsgierigheid:

Wat bespaar je nou per tripje?
Bij hoeveel liter zou het smokkel (en strafbaar) zijn? Of is dat pas als je het verkoopt?



Grofweg, iets meer als 20ct/liter.. ( gisteren voor 1.46 getankt , euro 95 )
Ik moet een rondje van 16 kilometer rijden om over de grens/terug te komen.
( kosten, 3 euro )

Ik tank +- 80 liter, afhankelijk hoeveel de auto dorst heeft.
( 16 euro besparing op 80 liter )

Daarnaast sla ik ook tabak in voor andere ( ben zelf gestopt met roken ;p )


Ik doe dit 1x per 2 weken, dus spaar uit 26 euro alleen op brandstof per maand.

Naja, aangezien ik dit nog steeds niet per uur "vang", is het de moeite voor een uurtje werk.
Die tijd "bespaar"ik nu ook, omdat ik niet elke keer met de motor moet gaan tanken :)

Daarnaast geeft het me een goed gevoel om die eikels in Den Haag zo min mogelijk te sponseren, gun de Belgen m'n centen meer als Rutte & co.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie niet wat het probleem is met het gebruiken van een benzinepomp (of meerdere parallel) uit een voertuig. Je kan daar best een vonkvrij iets mee maken, rommelen met krokodillenbek stekkers is sowieso niet handig als je hem regelmatig gebruikt.

Ik weet trouwens niet waar je schuur staat en of je je inboedel hebt verzekerd, maar als er wat gebeurd en er blijkt 200l benzine in de schuur naast je huis te hebben gestaan dan kan dat nog wel eens vervelend uitpakken.
 
Laatst bewerkt:
Dat licht er dus maar net aan..

Waarom zou die 200liter brandstof niet bij de inboedel horen ? :P :+

Want wat is het verschil tussen een cannetje van 5 liter, of 1 van 200 ? (ja, 195 liter :+ ) , maar verzekerings of wettelijk technisch gezien ?

5 liter benzine is ook al genoeg om je halve huis weg te vagen, met genoeg tijd en verdamping...

Wettelijk horen grote vaten/brandstof/olie boven een x aantal liter olie opvangbakken te hebben en moeten ze zelfs dubbelwandig zijn en met kiwa keuring, maar geldt dat ook voor een particulier ?

En niet iedereen heeft met zoiets achterlijks als een woningbouw te maken, dus fuck dat.
 
Laatst bewerkt:
Je mag niet meer dan 25 liter benzine in de schuur opslaan. Als het meer is, moet je een speciale kluis aanschaffen. (de goedkoopste kost ruim 4000 euro).
"Overtappen" is verboden.
 
Voor heel geïnteresseerden, zoek maar eens op PGS15 (en schrikt niet :X )

Door wordt tot in detail uitgelegd wat je aan voorzieningen moet hebben als grotere hoeveelheden gevaarlijke stoffen opslaat. En zoals RR. al vermeldde dat begint voor benzine (licht ontvlambare stof) bij meer dan 25 liter. Dus met een vat van 200 liter heb je die grens al ruim gehaald ;) En bij 200 liter gelden deze regels formeel ook voor particulieren (al zal lang niet alles gecontroleerd worden door de mileudiensten in den lande).

Overigens is afleveren van motorbrandstof binnen alleen toegestaan voor diesel. Dus overtappen van benzine binnen geeft ook verdere spanning met de regelgeving.

Nog een punt van aandacht, benzinedampen zijn gewoon slecht voor je gezondheid. Dus overtappen in een kleine ruimte is daarmee geen aanrader.

Nu zal een gemeente of milieudienst niet direct in iedere garage komen kijken, maar ik kan je garanderen dat als de boel afbrandt je naderhand toch best wel wat hebt uit te leggen. En waarschijnlijk ook aan de milieupolitie.... :X

En of de verzekering dan iets uitbetaalt, daar heb ik mijn twijfels over...

Voor mij neem je dus echt grote risico's als je op deze manier een paar euro wil besparen !
 
Met perslucht de benzine uit de jerrycan blazen? Dan moet je wel een jerrycandop verlassen /verknoeien maar je kan relatief knoeivrij werken. Een kraan op de slang waar de benzine uit komt is ook wel handig, vooral wanneer je niet zeker weet dat de inhoud van de jerrycan in de motor gaat passen.





Oh, bij brand....

Heel hard wegrennen. Harder dan de brandweerman die je net verteld hebt dat er zoveel jerrycans met benzine onder druk in die schuur liggen.






En als je echt gevaarlijk wil doen:
file.php


Handig, dan stinkt het koekblik niet wekenlang naar het smokkelen van benzine.
 
Oh, bij brand....

Heel hard wegrennen. Harder dan de brandweerman die je net verteld hebt dat er zoveel jerrycans met benzine onder druk in die schuur liggen.

_O-

hmm, 25 liter is dus de grens, behalve als je de opslag buiten doet op een lokatie welke meer dan 10 meter verwijderd is van bebouwing en de erfscheiding...

C. U wilt buiten meer dan 25 liter benzine opslaan en de afstand tot de omliggende bebouwing en erfscheiding is meer dan 10 meter
> De opslagruimte hoeft niet brandwerend uitgevoerd te zijn

> Er moet een lekbak geplaatst worden
De lekbak moet minimaal 110% van de hoeveelheid brandstof van de grootste emballage kunnen opvangen. Maar wanneer 10% van de totale hoeveelheid opgeslagen brandstof meer is dan 110% van de hoeveelheid opgeslagen brandstof in de grootste emballage, dan moet een lekbak geplaatst worden die 10% van de totale hoeveelheid opgeslagen brandstof kan opvangen.

Bijvoorbeeld:
> 2 x 200 ltr (400 ltr) Aspen benzine: nodig 220 ltr opvangcapaciteit (110% van 200 ltr)
> 108 x 5 ltr (540 ltr) Aspen benzine: nodig 54 ltr opvangcapaciteit (10% van 540 ltr)
 
Goeie defensie jerrycan's meuren niet ;p
Hey, als je wat steelt.. moet je wel het goeie spul stelen hé ...


Oh , maar nu zo briljant.. overdruk is dé oplossing..
Die jerrycans zijn van metaal..
Heb zo'n diesel-kanon voor de winter..

Als ik nu gewoon dat diesel kanon op de can's richt, en flink opstook..
Kan ik zo de motor af tanken met die overdruk..

:) :)

Ik ga een handpomp ergens proberen te scoren ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan