benzine pomp zzr 1100

harold les coiffeurs

MF veteraan
23 apr 2007
1.818
0
Culemborg
heb vandaag een niet lopende zzr1100 gekocht.
probleem zit 'm in de brandstof toevoer en met name in de elektrische aansturing van de benzine pomp.
Kan wel ergens een zekering zitten, moet nog even zoeken.
Vrag 1 is er een aparte zekering. Zit zoveel plastic dat ik het liever maar eve vraag voordat ik alles wegschroef

als er geen aparte zekering zit: hoe wordt zo'n pomp geschakeld.
is contact aan ook pomp aan?
of is het contact aan en lopen, dan pomp aan of..?
maw zou ik spanning moeten hebben op de pomp als deze alleen op contact staat.
 
zit net bij hetzelfde schema te kijken en zie hem ook niet.
je zou kunnen checken of er spanning staat op de gele gestippelde draad die van de hoofdzekering komt.
ook de draad die van de bobine komt moet tijdens het starten een signaal geven.
is de zwarte draad op het pomprelais.
de geel/rode draad moet spanning op staan zodra je de startknop indrukt.

edit: zie dat de gele draad alleen is voor us modellen
 
Laatst bewerkt:
dank voor je uitgebreid mee denken/zoeken.
elektronica is nooit mijn sterkste kant geweest
moet ook even achterhalen welke letters bij welke kleuren horen. Kan dat niet ergens in het boek vinden. Zal er toch echt wel in moeten staan. Ik zoek wel verder :-)
Y = yellow neem ik aan B zwart,
 
controleer eerst of er op de zwarte draad bij het pomprelais een signaal staat zodra de bougies vonken, dus tijdens het starten.
ook de geel/rode draad bij het relais moet spanning staan zodra je de startknop indrukt.
als een van deze geen spanning heeft kun je al wat gerichter zoeken.
 
toch snap ik het een en ander bij nader inzien nog niet.
ik vraag me af of dit wel het goede bedradingsschema is. DE mijne is van 1991. Daar gaat het denk ik al een beetje mis. Neemt niet weg dat je er zonder schema ook al aardig uit zou moeten komen. Maar wie heeft er een brandstofpomp schma van een 91-er?

Bananeman jij zegt de zwarte draad bij het relais.
Volgens het schema gaan er 5 draden naar toe. 1 is er voor Us modelen, blijven er 4 over.
Het relais wat bij het startrelais zit en wat dit pomprelais zou moeten zijn heeft echter drie draden met andere kleuren. Ook de zwart/blauwe draad die bij de pomp zit is bij het relais niet te vinden. Zie ik een relais over het hoofd...? Geloof het toch niet.



Daarnaast snap ik de werking van zo'n relais eve niet goed. Even een brainwave denk ik.
Er gaan drie draden naar toe, maar het relais heeft maar twee pootjes. Hoe werkt een schakeling met twee pootjes? Maw hoe werkt dat dan?



Wie helpt me even het juiste denk pad op....want wellicht dat we het dan zonder schema redden....
 
Laatst bewerkt:
is dat wel het goede relais.
misschien heeft de vorige eigenaar deze ook al vervangen.
ik zou eerst checken of dit wel het juiste relais is.
3 draden en 2 aansluitingen lijkt mij ook vreemd.
 
een relais van een zzr1100 uit 91 en met opgave van de specificaties.

aan en uit snap ik toch niet.
doel van een relais is toch dat deze wordt aangestuurd door "andere"invloeden en daardoor omschakelt. Maar als er twee aansluitingen zijn kan dat toch niet. Heb je er toch minimaal 3 nodig :)()()(_+(^%%$^&*((*)()(+_+_????? Ik zit echt even in een kronkel. Door verbinden is inderdaad een optie. Leuke is dat je het relais ook nog eens op wee manieren kunt monteren. Drie aansluitingen, 2 pootjes en twee mogelijkheden om te monteren....
 
je zou dus bijna zeggen clignoteur, alleen zitten er dan twee op de motor en dat lijkt me weer sterk. Als ik de ander los trek knippert die niet meer. Althanks de tank hoeveelheid laag knippert.
Ga er vanuit dat dat hoort...of niet....

Het relais zelf met de twee pootjes en de drie aansluitingen heb ik eens op een losse accu en een knipperbol geschakeld. Het effect: lamp gaat met vertraging van ca 1 seconde branden.

Het de aansluiting "doos" van het realis heeft drie draden. Massa, een plus als de motor op contact staat en een oranje draad die ik nergens anders kan traceren. Aangezien het relais maar twee pootjes heeft...wordt het wat lastig met drie aansluitingen.

Het doorverbinden van de plus naar de onbekende draad geeft geen spanning op de pomp.

Prink mij maar lek. Een goed instructie boek zal een hoop oplossen denk ik.

Overigens zitten er achter dus nog twee relais's (hoe spel je het meervoud..?)
Los van het feit dat het me sterk lijkt dat het een brandstof relais is lijkt me de plaats ook uiterst vreemd. Maar goed ik zet een hulplijn in...
 
Laatst bewerkt:
overigens zou dit weer veronderstellen dat het wel een clignoteur is...?.

http://www.artandmotorcycles.com/servlet/the-2764/Kawasaki-ZX-dsh-7-'95-turn/Detail

Lost mijn probleem nog niet op, want de andere twee relais had ik in middels ook en ook verwisseld.

Heb me maar eens aangemeld bij het zzr forum en hoop daar een schema te scoren. Kom op internet ook losse diodes tegen voor een 91-er zzr1100 ....waar die zitten...en of ik het daar moet zoeken?
 
Laatst bewerkt:
goede vraag weer.
u is een slimme man.

Niet via het framenummer maar via het forum via andere liefhebbers.
In dit topic staat matt. Van hem heb ik dit relais.

De andere twee relais (maar die passen exact op de fitting) vai Motans in Eindhoven.

Heb inmiddels een schema van een zzr1100 -c IK geloof dat ik een C heb....

 
Terug
Bovenaan Onderaan