Benzine prijs

Yeah, ik heb losvatse plannen over een week met de motor op vakantie te gaan.. weet iemand waar de benzine goedkoop is? ik moet een beetje bol op budget letten. :$
Ik kwam in Oostenrijk deze zelfbedieningspomp tegen, tot het randje gevuld :Y

528982_384796718240816_1803150741_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Laatste keer dat ik getankt heb was het nog lekker 1.479, lang leve vlak bij België wonen.

Maar even plaatje bijvoegen voor de ongelovigen :P

ff8w83.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ach ja waarom zou die prijs toch zo hoog zijn :X
Je betaalt meer aan accijns dan dat de brandstof per liter prijs kost :')
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam in Oostenrijk deze zelfbedieningspomp tegen, tot het randje gevuld :Y

[afbeelding]

Valt toch wel mee? Echt heel erg veel goedkoper als hier is dat nu ook weer niet.......

Heb hier afgelopen weekend ook voor 1,38 /liter getankt, diesel dan wel te verstaan
 
Laatst bewerkt:
We krijgen er wel iets moois voor terug. Keurig strak ZOAB, duidelijke wegbewijzering, alles netjes geregeld, informatieborden boven en naast de weg voor file-info, stoplichten met sensoren i.p.v. enkel tijdklokken, stoplichten met LED verlichting, hectometerpaaltjes, fietspaden.

Dat zie je in het buiteland nergens. Zelfs in Duitsland hebben ze het niet zo mooi geregeld. Uitzonderingen als Dubai daargelaten.
 
We krijgen er wel iets moois voor terug. Keurig strak ZOAB, duidelijke wegbewijzering, alles netjes geregeld, informatieborden boven en naast de weg voor file-info, stoplichten met sensoren i.p.v. enkel tijdklokken, stoplichten met LED verlichting, hectometerpaaltjes, fietspaden.

Dat zie je in het buiteland nergens. Zelfs in Duitsland hebben ze het niet zo mooi geregeld. Uitzonderingen als Dubai daargelaten.
Klopt wel, maar ze zijn er wel een beetje in doorgeslagen. Zelfs fietspaden hebben nu sensoren, want op een knopje drukken is te veel moeite :?
 
Als je je druk kan maken over benzineprijzen heb je eigenlijk niks om je druk over te maken... :N

Je bedoelt dat je dan waarschijnlijk nog werk hebt om naar toe te rijden?

Als je je nu echt druk maakt koop je een PCX.
Ik hoefde er net maar 5 liter in te gooien na een dikke 200km.

...maar zo erg dat je zo'n maatregel moet nemen is het natuurlijk niet TS? :+
 
Laatst bewerkt:
Met dank aan Amerika die bepaalt jouw prijs aan de pomp (OPEC afspraken) .
Daarover komt die belachelijke hoge Nederlandse belasting over heen waar je bij afrekening nog eens BTW moet betalen . In feite is het belasting bedrag hoger dan de benzine prijs zelf en dat is zeer opmerkelijk te vinden?
Maar niet getreurd na 40 jaar de elektrische auto tegen gehouden te hebben door de olie maatschappijen en deze te ontmantelen en de mensen al die jaren veel te veel te hebben laten betalen lijkt het tij niet meer tegen te houden zijn en doet de elektrische auto, motor , scooter etc zijn intrede te doen . Misschien proberen ze nog schaliegas winning , Amerika is al volop bezit zonder onderzoek ? Nederland is gelukkig verstandiger en doet wel z`n onderzoeken .
 
Toch raar dat we dit nu heel goedkoop vinden, terwijl het hier een aantal jaar terug nog rond de 125 was :(

:Y

ik ging in 2010-2011 een seizoen als snowboardleraar werken.

dec 2010: 1:28 per liter

maart 2011: 1:38 per liter..

en in nl was er nog iets van 4 cent stijging bijgekomen, daar zijn we van 1.52 naar 1.66 gegaan ofzo.... -O-
 
Met dank aan Amerika die bepaalt jouw prijs aan de pomp (OPEC afspraken) .
Daarover komt die belachelijke hoge Nederlandse belasting over heen waar je bij afrekening nog eens BTW moet betalen . In feite is het belasting bedrag hoger dan de benzine prijs zelf en dat is zeer opmerkelijk te vinden?
Maar niet getreurd na 40 jaar de elektrische auto tegen gehouden te hebben door de olie maatschappijen en deze te ontmantelen en de mensen al die jaren veel te veel te hebben laten betalen lijkt het tij niet meer tegen te houden zijn en doet de elektrische auto, motor , scooter etc zijn intrede te doen . Misschien proberen ze nog schaliegas winning , Amerika is al volop bezit zonder onderzoek ? Nederland is gelukkig verstandiger en doet wel z`n onderzoeken .

40 jaar :? :N :N
Wat dacht je van bijvoorbeeld de Baker uit 1898....
 
Ach, overheid heeft wat nodig ie doet daar leuke dingen mee voor ons en voor henzelf en shell die heeft ook iets nodig zo een 4 miljard winst per kwartaal dus daar kan ook niet veel meer af!!!

Als ze werkelijk elke cent belasting over de benzineprijs heen aan asfalt en zo zouden besteden was Nederland allang helemaal zwart!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan