Benzine probleem Honda Varadero xl 1000 2007 (SD02)

Dragao

MF'er
3 aug 2017
30
4
Beste Allen,

Helaas heb ik een electronische storing in het benzine systeem.
Ik had eerst de pomp als verdachte maar deze blijkt prima te werken (als ik deze op de 12 volt rechtstreeks aansluit)

Heb daarop de connector gemeten en daar meet ik geen spanning.....
Aangezien de zekering heel is gaat mij gedachten nu naar de Fuel Cut Relay.

Helaas heb ik geen service manual van de SD02 kunnen vinden op internet..
Wel genoeg manuals van de SD01.

In deze manual zit de relay recht achter de cockpit.. Maar of ik kijk niet goed.. of hij zit toch ergens anders bij de SD02

Heeft iemand een idee waar de Relay zich bevind ?

Alvast bedankt
 
Kijk anders eens op CMSNL.com, daar zie je overzichtstekeningen per type.
Deze heb ik even in de bookmark gezet! Goede site!

Heb denk ik (90% zeker) de Fuel Cut relay gevonden.
Helaas staat op deze site (is ook een onderdelen site) geen technische informatie hoe ik de relay kan doormeten/testen.

Maar zeker interessante site
 
Op YouTube staan verschillende filmpjes hoe je een relais kan testen.
Daar word ook gezegd dat je niet alleen van het klikken uit moet gaan of die werkt.

Een paar snoertjes met krokodil klemmen en of kabelschoen eraan werkt wel zo prettig.
 
Op YouTube staan verschillende filmpjes hoe je een relais kan testen.
Daar word ook gezegd dat je niet alleen van het klikken uit moet gaan of die werkt.

Een paar snoertjes met krokodil klemmen en of kabelschoen eraan werkt wel zo prettig.
Ja klopt ik heb al een aantal filmpjes gezien maar helaas gaan die over een ander relais. Ik weet niet of ik dat ook met mijn model werkt.
 
de meeste standaard relais doen niet veel meer dan een met kleine stroom een grote stroom aansturen.
handigst om dat voor je te zien is te denken dat er 2 enorm dikke kabels naar je stuur zouden lopen als je geen startrelais zou gebruiken.
je contactslot en dodemansknop kunnen de stroomtoevoer naar je relais onderbreken/stoppen zodat de stroom naar je benzinepomp word onderbroken.
zolang je maar kan zien welke aansluitingen naar je pomp gaan en welke (2) andere naar hetgeen wat de pomp schakelt dan kan je hem testen vlgs de manier van de meeste filmpjes.
 
Ben helaas nog geen stap verder.. De Relais die ik heb gevonden daarvan twijfel ik nu dat dit de fuel cut is..
Maar ja, volgens de tekeningen is dit hem echt wel..

Echter als ik deze kortsluit dan doet mijn pomp het nog steeds niet. Ik heb de pomp los getest op 12 v en dan doet hij het wel..
Daarnaast ook gemeten en de pomp krijgt gewoon geen 12v..

Het kan haast niet anders zijn dat er ergens een kabelbreuk zit.

Ga zo nog even de kill switch controleren enige wat ik nu nog kan bedenken..

Zou zo fijn zijn als ik een wiring diagram kon vinden met kleuren.. (voor de kabels)

Bedankt iedereen tot zo ver :)
 
Top, Nu weet ik wel hoe een relais technisch werkt..
Maar hoe meet je de Fuel Cut Relais ? Deze zit namelijk in een gegoten stuk.. 1maal open is nooit meer dicht.. Dus als ik deze wil meten moet ik weten wat ik moet meten.


Voor alsnog is het allemaal niet meer nodig..

Zoals het probleem ontstaan is (spontaan na een paar weken stil gestaan te hebben door de -10 buiten) is het ook weer spontaan opgelost..
Ik weet niet of er ergens een dood punt kan zijn... Maar ik had al bijna een afspraak gemaakt bij de motorzaak, had de motor weer volledig in elkaar gezet (de kappen e.d.) Dacht... ik geef het nog 1 laatste poging en toen hoorde ik spontaan de pomp weer werken.. Helaas toen accu inmiddels leeg.. Maar na een boost liep de motor weer als een zonnetje...

Gelijk onderhoud uitgevoerd en klaar is kees...
 
Linkje van transalpclub, daar zou je het trouwens ook na kunnen vragen, daar zaten vroeger wel mensen met kennis.
Als ik de link moet geloven zit het relais inderdaad achter/onder de koplamp.
Relais zou een CF318 zijn, dus best een opvallend kastje
Op de onderste foto lijkt ie naast de vorkpoot te bungelen, maar aan de tellers te zien is dit een foto van een SD01

31316CBR6PC1908.JPG

0oKkjmz.jpg
 
Bij de SD02 (2007) ofwel bij mij ziet hij er uit zoals in de bijlage..
En zit op deze lokatie (zie ook bijlage) (Ja achter de cockpit
 

Bijlagen

  • FuelCut.jpg
    FuelCut.jpg
    177 KB · Weergaven: 14
  • location.jpg
    location.jpg
    191,1 KB · Weergaven: 15
Bij de SD02 (2007) ofwel bij mij ziet hij er uit zoals in de bijlage..
En zit op deze lokatie (zie ook bijlage) (Ja achter de cockpit
Weet je het zeker dat dit hem is? bank sensor?


 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan