Benzine retour slang yzf600r

Yzf600r92

Rookie
12 feb 2022
5
0
Ik heb mijn motor (Yamaha yzf600r thundercat) een kleine beurt gegeven en koppelingkabel vervangen. Bij het starten ging dat niet zoals gepland en begon er benzine te lopen. Na wat zoeken zag ik een slang los liggen en na wat onderzoek kon ik achterhalen dat het gaat om de benzine retour slang. Ik kan alleen niet vinden waar deze word aangesloten. Kan iemand mij hierbij helpen?
 
Ehm..... benzineretourslang? Op een thundercat?

Die zit er volgens mij niet op.
Ik kon er alleen achter komen via een onderdelen site met schema... Onderdeel nummer achterhaald en toen kwam dat eruit. Ik heb een foto van de losse slang gemaakt. Het is helaas niet de meest duidelijke foto. De motor startte bij de eerste keer, maar dat was van korte duur.. daarna slaat relais aan en gebeurt er uiteraard niks behalve dat er benzine uit loopt.
 

Bijlagen

  • IMG_20220208_211825.jpg
    IMG_20220208_211825.jpg
    131,4 KB · Weergaven: 41
Zo ben ik erachter gekomen waar het om gaat. Het gaat om slang 48, productcode opgezocht en dus waar het om gaat en toen kwam benzine retour eruit, maar verder geen aansluiting te vinden..
 
Zo ben ik erachter gekomen waar het om gaat. Het gaat om slang 48, productcode opgezocht en dus waar het om gaat en toen kwam benzine retour eruit, maar verder geen aansluiting te vinden..
Je bedoelt drain?
Slangetje zit op het deel van de aftap.
1 kant op een T-stuk(47), andere kant onbekend.
Vage foto trouwens, kan je een betere maken?
 
Je bedoelt drain?
Slangetje zit op het deel van de aftap.
1 kant op een T-stuk(47), andere kant onbekend.
Vage foto trouwens, kan je een betere maken?
Het is afkomst inderdaad vanaf een T-stuk waar het andere uiteinde een aftap is. Ik heb een filmpje gemaakt. Het andere uiteinde van de slang eindigt onder mijn luchtfilter.
 

Bijlagen

  • VID_20220213_194349.mp4
    62,4 MB
Het is toch niet de aanvoer naar je carbs?

Thundercat heeft een elektrische benzineopvoerpomp zitten.
Normaal vertrekt er een leiding van je kraantje naar de pomp en dan van de pomp richting carburators. (Even simpel uitgelegd. )

Zou verklaren waarom hij wel even loopt en daarna uitvalt. Vlotterkamers zijn nu leeg en de pomp voert op maar die darm is nergens op aangesloten dus spuit het er gewoon uit.
 
Thundercat heeft geen benzine retour slang. Dat hebben alleen injectiesystemen. De slang die je aanwijst op het plaatje (48) zou volgens mij niet eens benzine bij moeten komen. Zeker dat het niet de overloop van je luchtfilterbak is en je vlotternaalden gewoon zo lek als een mandje?

Als het een slang was die direct in verbinding staat met je tank, is je tank op basis van zwaartekracht al binnen no time leeg.
 
Thundercat heeft geen benzine retour slang. Dat hebben alleen injectiesystemen. De slang die je aanwijst op het plaatje (48) zou volgens mij niet eens benzine bij moeten komen. Zeker dat het niet de overloop van je luchtfilterbak is en je vlotternaalden gewoon zo lek als een mandje?

Als het een slang was die direct in verbinding staat met je tank, is je tank op basis van zwaartekracht al binnen no time leeg.
Niet als het de slang is die na de opvoerpomp komt, maar die zou al moeten werken zodra het contact aan gaat.
 
't is een universeel stuk slang en het nummer is doorverwezen. De naam zegt dus weinig.

Correctie: het is de aftapslang van het luchtfilterhuis; die komt uit bij een drainplug. Op diezelfde aftapplug komen ook de overloopslangen van de carburateurs uit. Die lopen dus over.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik een Thundercat als racer en hij zit ramvol met merkwaardige slangetjes.

Ik vermoed, maar een paar duidelijke foto's zou hierbij wel handig zijn, dat het inderdaad een slang is welke ergens afkomstig is van de overloop van de carbs. Ik vermoed dat er misschien een vlotter ergens niet goed is.

Het klopt dat er vanaf de tank een slang gaat naar de pomp, welke door gaat naar de carbs. Maar dit is zo duidelijk dat ik me niet kan voorstellen dat het deze slang is die los zit.

Begin eens met wat goede foto's en wat je al gedaan hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan